X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לציון עשור לחוק הקולנוע מעניקים משרד התרבות ומועצת הקולנוע לציבור הרחב הקרנות סרטים ישראלים בסינמטקים ללא תשלום, אך מי שייהנה בעיקר ממתנה זו יהיו כנראה מנויים ומקורבים לסינמטקים
▪  ▪  ▪
הנהנים יהיו המנויים בני המעמד הגבוה [צילום אילוסטרציה: יח"צ]

במסגרת חגיגות עשור לחוק הקולנוע הישראלי, מזמינים בימים אלה משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע את הקהל הרחב ליהנות מסרטים ישראלים שיוקרנו במהלך החודשים נובמבר-דצמבר בסינמטקים ברחבי הארץ ללא תשלום.
מדובר בסרטים שזכו בפרס "הסרט הטוב ביותר" בין השנים 2011-2000 במסגרת פרסי אופיר של האקדמיה הישראלית לקולנוע, וביניהם: "ההסדר", "חתונה מאוחרת", "האסונות של נינה", "מדורת השבט", "אביבה אהובתי", "אדמה משוגעת", "ביקור התזמורת", "עג'מי" ועוד.
הכוונה, בין השאר, היא לקרב אוכלוסיות שלא נחשפות לסרטים מסוג זה או שאין ידן משגת לשלם כ-40 שקלים לכרטיס בעבור הסרטים המוקרנים בסינמטק.
משרד התרבות והספורט פרסם על כך מודעות בעיתונות ובהן מתבקש הציבור לפנות לאתרי האינטרנט של הסינמטקים כדי להתעדכן לגבי מועדי ושעות ההקרנה.
לזה קוראים צדק חברתי?
עד כאן הכל טוב ויפה, אלא שהתברר לי שבחלק מהסינמטקים לא מאפשרים לציבור הרחב להירשם או להזמין את כרטיסי החינם מראש, לא בטלפון ולא באתר האינטרנט, ועליהם להתייצב סמוך לשעת התחלת ההקרנה ולברר אם יש מקום פנוי, בעוד מינויים בסינמטק יכולים להזמין כרטיסים דרך אתר האינטרנט ולהבטיח את מקומם.
לאור זאת יש להניח שהציבור שיבוא להקרנת הסרטים ללא תשלום (מתנת משרד התרבות ומועצת הקולנוע), יהיו ברובם מנויי הסינמטקים ומקורבים אליהם, שרבים מהם בעלי הכנסה וממעמד סוציואקונומי גבוה. בימים אלה, כשמדברים על צדק חברתי, ראוי היה שיביאו להקרנות החינם של סרטים אלה באוטובוסים קבוצות אוכלוסיה של ציבור עממי ושל מעוטי-יכולת כדי שיכירו את הסינמטקים, וייתכן שכמה מהם יצטרפו בעתיד למנויי הסינמטקים.
סינמטקים לא רוצים באירוח הציבור העממי
מי שפונה לאתר האינטרנט של הסינמטק בתל אביב ומבקש להזמין את הסרטים שבהקרנות החינם, נכונה לו הפתעה: הוא מתבקש להזין את מספר כרטיס האשראי ותעודת זיהוי שלו ומופיע סכום שעליו לשלם עבור הכרטיס או הכרטיסים (סכום מלא).
יצוין כי סינמטק תל אביב, בניגוד לכמה סינמטקים, מאפשר הרשמה מראש להקרנות החינם בהגעה למקום או בטלפון, אבל לא מוסר זאת באתר האינטרנט שלו.
עושה רושם, ואולי זה רושם מוטעה, כי הסינמטקים, במיוחד בערים הגדולות, בעלי היוקרה והתדמית האליטיסטית, לא נלהבים לארח את הציבור הרחב העממי ולא עושים מאמצים גדולים במיוחד כדי להגיע לציבור זה.
"לא אחראים על כל פעולות הסינמטקים"
פניתי לאתי כהן, מנהלת מועצת הקולנוע, והסבתי תשומת ליבה שהנהנים מהמתנה יהיו כנראה ברובם מנויי הסינמטקים, ותגובתה לדבר הייתה: "פרסמנו מודעות על העניין בעיתונים השונים ואנחנו לא יכולים להיות אחראים על כל פעולות הסינמטקים".
אלון גרבוז, מנהל סינמטק תל אביב, אומר לי: "הנהלת הסינמטק הייתה עסוקה בשבועות האחרונים בנושאים הקשורים לפתיחתו הקרובה של האגף החדש של הסינמטק. לקחתי לתשומת ליבי את העניין שהעלית בדבר אי-נגישות הציבור הרחב להקרנות החינם ואראה איך אפשר לשפר דברים בעתיד".

תאריך:  14/11/2011   |   עודכן:  15/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרטים חינם בסינמטקים - צדק חברתי?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
אתם העיתונאים, טוענים ומתפארים כי אצלכם הכל מקצועי ומתמטי. הכל רק ענייני ותקשורתי. האמנם? האמנם אצלכם אין פניות והטיות? אין אהבות ושנאות? אין חשבונות ויריבויות? אין העדפות ודעות?
שולמית קיסרי
לפי מצב התחבורה בישראל - הוא לא מתאים    מדוע שר, כל שר, לא צריך להיות מוכשר לתפקידו?    ולמה, למען השם, התחבורה במדינת ישראל מפגרת כל-כך אחרי מדינות אחרות?
יאיר מנע
אם מישהו חושב שאפשר להמשיך ולרמוס את החקלאים, לפגוע בהכנסותיהם הדלות ולסגור להם את המים, הוא כנראה לא מבין עד הסוף את המשמעות - פגיעה בחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל
שלמה ברום, עודד ערן
מטרת המאמר לבחון את שדרוג מעמד הרשות הפלשתינית בידי העצרת הכללית למעמד של מדינה לא חברה והשלכותיו על ישראל    אף שההנהגה הפלשתינית החליטה לפנות תחילה למועצת הביטחון, מטרת השלב הראשון הזה היא בעיקר לבודד את ישראל וארצות הברית, ולא בהכרח להשיג החלטה במועצת הביטחון, ובשלב הבא יפנו הפלשתינים בכל מקרה לעצרת
דרור אידר
מבצעי פעולות תג מחיר הם מחבלים המעודדים אלימות    חנין זועבי מבקשת לפרק את המסגרת המורכבת של מדינת ישראל ולהופכה למדינת כל אזרחיה    מי מבין השניים מסוכן יותר לעתידנו? מחבלי תג מחיר!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il