X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנסיבות הנוכחיות ראוי להעלות על סדר היום שאלה שנדחקה לקרן זווית כתוצאה מהעיסוק הכפייתי בסכנת הפצצה האירנית - סכנת הפצצה הפלשתינית הטיפול בפצצה האירנית הוא מעבר לכוחותיה של ישראל והוא מחייב התמודדות בסדר גודל מעצמתי, כלומר מחייב התעשתות אמריקנית הטיפול בפצצה הפלשתינית הוא בתחומי היכולת והחובה של ממשלת ישראל
▪  ▪  ▪
פצצה פלשתינית [צילום: AP]
לעניין התוקפנות מעזה יש פתרון צבאי ובלבד שמטרתו של מבצע אפשרי לא תהיה הפלת החמאס כדי להגיש את עזה לאבו-מאזן על מגש הכסף של חיילי צה"ל.

הדוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) קבע שאירן מפתחת נשק גרעיני. בישראל מתלהט הדיון הציבורי בשאלה האם ישראל צריכה/מסוגלת לתקוף את אירן בכוחות עצמה. באירופה שלא למדה דבר מניסיון העבר (הלא-כל-כך-רחוק) יש נטייה להשלים עם התגרענותה של אירן. בארצות-הברית מכהן נשיא הלוקה בהבנת המציאות ואינו בשל/מסוגל להחליט את ההחלטה הנכונה היחידה במציאות הנוכחית, וזו צריכה להיות צ'רצ'יליאנית ולא צ'מברלינית.
בנסיבות אלה ראוי להעלות על סדר היום שאלה שנדחקה לקרן זווית כתוצאה מהעיסוק הכפייתי בסכנת הפצצה האירנית. הכוונה לסכנת הפצצה הפלשתינית. הטיפול בפצצה האירנית הוא מעבר לכוחותיה של ישראל והוא מחייב התמודדות בסדר גודל מעצמתי, כלומר מחייב התעשתות אמריקנית. הטיפול בפצצה הפלשתינית הוא בתחומי היכולת והחובה של ממשלת ישראל.
מי מהפצצות מסוכנת יותר? אין זה מובן מאליו שזו האירנית היא התשובה הנכונה לשאלה. גם אין זה בטוח שהימצאותה בידי אירן משמעותה הפעלתה המיידית נגד ישראל. ייתכן שעוד לפני כן יקרוס המשטר בטהרן.
לעומת זאת, הפצצה הפלשתינית, גם אם איננה גרעינית, עושה שמות בישראל. במשך 18 שנים הולכת ישראל מדחי אל דחי, בעוד רשות הטרור הפלשתינית הולכת מחיל אל חיל. הדבר נעשה בעידודן של כל ממשלות ישראל, שמאלניות ו"ימניות", ההולכות בזו אחר זו בתלם שחרשו עבורה האוסלואידים ובאמצעות שטיפת מוח מתמדת כאילו הקמתה של מדינה פלשתינית (נוספת) בארץ ישראל, הפעם בלב הארץ, היא התנאי לשלום.
הזדמנויות פז
תהליך הפקת הלקחים בישראל לוקה בחסר, וגם אחרי 18 שנים של הטחת הראש בקיר ואמונה עיוורת כאילו הדרך לשלום עוברת דרך מדינה ערבית בתוככי ארץ ישראל אין ישראל עוצרת, אינה מסתכלת לאחור, אינה רואה את מחיר הדמים הנורא של מלחמת אוסלו ואינה מבחינה שתובענותו של האויב אינה יודעת שובע.
ראש הממשלה נתניהו קיבל 2 הזדמנויות פז, ב-1996 וב-2009, לעצור את הפצצה הפלשתינית הפועלת ככדור שלג ומדרדרת את ישראל לתהום. בכהונתו הראשונה הוא הצדיק את מדיניותו בכך שהוא יכול רק למזער נזקים. בכהונתו השנייה הוא נמנע מן ההחלטה המנהיגותית האמתית שעליו להחליט: להפסיק את תהליך "השלום", כי מדינה פלשתינית ושלום הם דבר והיפוכו, ומי שבאמת רוצה שלום חייב להתנגד למדינה כזו, לפצצה כזו.
על-רקע זה חשוב גם להדגיש שהפצצה הפלשתינית המתפתחת ברמאללה מסוכנת מזו החמאסית שבעזה. מטרותיהם של אש"ף/חמאס זהות, גם אם סגנונם שונה: אבו-מאזן, חביב העולם וחביב התקשורת הישראלית, אינו אלא זאב מעונב העוטה עור כבש ומוליך שולל את ישראל, שאינה מתעוררת ממצעד האיוולת האוסלואידי ומהנחות היסוד שלו, שקרסו כצפוי מראש. החמאס לעומתו הוא לפחות אויב שאינו מערפל את כוונותיו, שהן כאמור זהות.
לעניין התוקפנות מעזה יש פתרון צבאי (ע"ע חומת מגן ביהודה ובשומרון), ובלבד שמטרתו של מבצע אפשרי לא תהיה הפלת החמאס כדי להגיש את עזה לאבו-מאזן על מגש הכסף של חיילי צה"ל. שליחת חיילי צה"ל למטרה זו - חיזוק אויב אחד (המחבלים "הטובים") על חשבון אויב אחר ("המחבלים הרעים") - היא מעשה בלתי מוסרי, ואין לעשותו. אין כל הצדקה לעשות צעד כלשהו לחיזוקו של האויב מרמאללה.
בהקשר זה יש לדרוש מנתניהו למצוא פתרון יצירתי לסוגיית המאחזים במקום לפנותם באלימות, למען "השלום" ושלומעכשיו: אם יימצא שבית יהודי מסוים נבנה על קרקע ערבית פרטית, יש לרכוש את הקרקע ולפצות את הבעלים - אם יוכיח את בעלותו - ולהבא להימנע מהתיישבות על קרקע ערבית פרטית. יש מספיק קרקעות מדינה ביהודה ובשומרון, שאותן חובה ליישב.
סילוק הפצצה הפלשתינית שמאיימת על ישראל, שקורעת את הציבור בה, שדורשת טיהור אתני גזעני ואיסור על יהודים לגור בבתיהם בלב מולדתם - הוא בכוחו והוא מחובתו של נתניהו. איום זה מוחשי יותר מן האיום האירני, ואף נמצא בתחום יכולותיה של ממשלת ישראל, ובלבד שראש הממשלה יעשה את ההחלטה הנכונה, שבשבילה נבחר בשנית.
הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005
תאריך:  19/11/2011   |   עודכן:  20/11/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
הפצצה האירנית, הפצצה הפלשתינית
תגובות  [ 7 ]מוצגות  [ 7 ] כתוב תגובה 
1
אל תתלה באילנות נמוכים
אהרון שחר  |  19/11/11 18:53
2
הבעיה הבוערת היא הפצצה השמאלנ
מקס פאואר  |  19/11/11 19:20
3
פלשתין
עו'ד דוד הגואל  |  19/11/11 20:52
 
- גם הפרופסור וגם העו"ד צודקים.
בתיה  |  20/11/11 00:04
4
הפיצול בתוכנו - הפצצה האמתית
דפנה-א  |  20/11/11 07:06
 
- יש הרבה צדק בדברייך
ד"ר רון בריימן  |  20/11/11 08:23
5
נכון מאד!!!!
הניה  |  20/11/11 15:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
כש-50,000 חיילים ושוטרים גוייסו לבצוע הפשע ההיסטורי יאיר לפיד ועמיתיו לא זעקו: "עריצות הרוב, חוקים פשיסטיים, הרס הציונות". הם לא צייצו אז נגד עריצותו של ראש הממשלה דאז אריאל שרון, שהפר את הבטחתו קודם הבחירות: "דין נצרים כדין ת"א"
יורם דורי
לימוד ברה"מ לשעבר שהתקיים לאחרונה באודסה לימדני כי יש תוכן ממשי לאמירה "ואהבת לרעך כמוך"    הסולידריות היהודית אינה "ספין", תקשורתי או דברי רהב אלא מהות    "ואהבת לרעך כמוך" זו ממשות
יובל ברנדשטטר
מדוע המנהיג של מדינה זערורית בת 7 מיליון איש בחוף המזרחי של הים התיכון, מוציא מאובמה ומסרקוזי את הרוע הרכלני הנחות ביותר, את הרשעות המתאימה ליושבי קרנות באחת משכונות העוני של פריז או שיקגו?
מרדכי קידר
נפילת המשטר הסורי - שהעולם הערבי תוקע סכין בגבו - היא רק עניין של זמן המוערך בשבועות ספורים   
כיום, כשמראות הזוועה של הדיכוי בסוריה שהפיל אלפי הרוגים, מופצות בכל אמצעי התקשורת בעולם, חוכך מלך ירדן את ידיו בחיוך ושואל ללא קול: מיהו אפוא הבוגד באמת באומה הערבית ובסוריה?
עמוס עמירן
אני לא מעוניין לשאת על גבי רצונם של אחרים למשפחות מרובות ילדים    אם מאידך משתכר האדם ממון רב ורוצה לעמוד בראש משפחה מרובת ילדים, זה בסדר גמור וכן ירבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il