X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המסר המוביל של התקשורת המזדקנת
▪  ▪  ▪
ברקאי. רואה שחורות, חוזה נוראות [צילום: פלאש 90]
אין דבר שזקני התקשורת תולים בו את קולר הכישלון יותר מאשר הדשדוש בתהליך השלום. לו רק הצלחנו למסור את הארץ למתנקש הערבי הסדרתי, אזי היינו מיד הופכים להצלחה, לאותה ארץ אגדתית שבה שוררים שלום, ביטחון ורווחה שמישהו אחר משלם עבורם

אחד אחד הם מתבגרים לנו, אבירי התקשורת והאוחזים בקרנותיה. דווקא במקצוע הקורא לכאורה לצעירים ולנועזים, למרחיקי הראות קדימה, נראה כי הסגידה לוותיקים גוברת על כל שאיפה לחדשנות, ויותר משהם רוצים לחדש, הם רוצים להידמות למזדקנים.
על-פי ההיגיון, הוותיקים הם אלה שאמורים לאמוד את הדברים על-פי ניסיונם, ואם הדברים אינם תואמים - לשנות את התיאוריה. אבל בשדה התקשורת הדברים הפוכים. אם הדברים אינם תואמים את התיאוריות שהגו או למדו בהיותם צעירים, הרי שהעובדות אינן נכונות. אם מה שהיה צריך להיות לא קרה, ומה שלא היה אמור לקרות אכן קרה, לפתח חטאת רובץ והאסון משחר לפתחנו. אם היה עלי לבחור תכונת אופי אחת המאחדת את כל אנשי התקשורת בני למעלה מ-50, אלה המשתייכים לעדר התקשורתי החושב נכונה - הרי זו עגמומיות.
הנה בכיר השדרנים, רזי ברקאי, המשדר מזה שני דורות מן המוסד שאמור להיות הצעיר והמַצעיר ביותר - גלי צבא ההגנה לישראל. כאשר נשאל כיצד, על-פי ניסיונו העשיר, הוא רואה את העתיד, עולה על פניו ארשת של עגמומיות עמוקה, עיניו מצטעפות, והוא נד בראשו כאותו יהודי זקן במרקש הרואה את בית הכנסת שלו נשרף בפעם השלישית. אוי ווי, אני רואה שחורות, אני חוזה נוראות, זה לא מה שצפיתי, זה לא מה ששידרתי, זו לא המדינה שלי, לא לילד הזה פיללנו, את הילד שהיה צריך להיות היפלנו, אויה לנו כי אבדנו.
די לשמוע את השדרנית הדנה בהוצאה מחדש של ספרי קניוק, ובמיוחד ב"סוס-עץ", שפורסם ערב מלחמת יום כיפור כסיפור של ערב מלחמת ששת הימים, באווירה של דיכאון עמוק. כפור נכאים נושב מן המקלט כאשר השדרנית נאנחת שמלחמת ששת הימים הייתה הנקודה הגבוהה (היא לא מכירה את הביטוי איגרא רמא) שממנה יש רק הידרדרות לבירא עמיקתא. כל כך עמוקה הבירא עמיקתא הזו שבאמת איני מבין כיצד זה אני מאזין לשידור על הכביש המהיר שבין אשקלון לבאר-שבע, הצפוף בכלי רכב חדישים הנהוגים בידי המעמד הבינוני שחולפים על פני השוטר המשועמם, בשובי מאירוע משמח בביתם של קיבוצניקים הבונים את ביתם המרווח, בזכות הצלחתו של המפעל המפרנס את הקיבוץ ברווחה.
די לשמוע את יוסי שריד - האורח הקבוע ביותר מעל גלי האתר של אותם שדרנים ושדרניות מזדקנים, המספר בקולו העמוק כיצד המדינה שבנה הולכת לעזאזל, שאין הוא מכיר כלל את מה שצומח בה, ולו רק יכול, היה הופך אותה למה שהיא צריכה להיות: מדינה צפון-אירופית שלֵווה, צודקת, שוויונית, קרירה, מסבירה פניה למהגר, סלחנית, סובלנית, תרבותית - כדי להבין כי עגמומיות תקינה פוליטית היא המסר הנכון לעם ישראל בעת הזו, ושמעולם לא היינו כה מבודדים, רשעים, חסרי תרבות, שנואים, מקוטבים, רגזנים, שעתידם לוט בערפל הקרוי שחת.
אם נאמין לכל אותם שדרנים וכתבים ופרשנים שהשתלטו על אמצעי התקשורת אי-שם לפני דור או שניים, שמקבלים למועדון רק את אלה שדעתם זהה לזו שלהם, הרי שסופנו היה אמור להגיע כבר לפני 15 שנה. טוב, מחר. והכל כיוון שלא עשינו כעצתם, שסירבנו לחשוב על עצמנו ככישלון.
ניוט גינגריץ' - לא יהודי, לא ישראלי, ולא מחויב לשום בוחר יהודי
אנו כ-י-ש-ל-ו-ן?! באיזו מדינה מערבית יולדת אישה מרצונה שלושה ילדים - ישראל או שוויץ? באיזו מדינה מערבית עולה מספר מקרי האונס האלים בפקטור של 50 אחוז כל שנה במשך חמש שנים - ישראל או נורבגיה? איזו עיר נחשבת לבירת הפשע של אירופה - ירושלים או שטוקהולם? לאיזו מדינה יש יותר חברות הזנק - לבלגיה או לישראל? איזו מדינה מסוגלת להוציא מאות כלי טייס למלחמה, במקרה הצורך - ישראל או בריטניה? איזו מדינה נתבקשה לספק פצצות חכמות לנאט"ו, כמעט מיום למחרתו - איטליה או ישראל? איזו מדינה מוליכה את קו המדבור דרומה - ארה"ב או ישראל? באיזו מדינה יש יותר כותרים חדשים לנפש - בפורטוגל או בישראל? באיזו מדינה מספר הילדים הנולדים שווה למספר האזרחים המקומיים העוזבים מפחד הפלישה האיסלאמית - ישראל או הולנד? (רמז, הולנד). באיזו מדינה יש עלייה תלולה של רצח זרים על שום היותם זרים - בישראל או בגרמניה? באיזו מדינה מערבית החוב הלאומי לנפש מצטמצם - בצרפת או בישראל? באיזו יבשת צפוי הסדר החברתי להתרסק ביחד עם המטבע שלה, בשל חובות שאיש אינו מסוגל לשלם - בישראל של אסיה או באירופה? איזו מדינה חייבת גמלאות לעובדיה בסך 200 מיליארד דולר שאין לה מהיכן לגייס - ישראל או קליפורניה? וכולי וכולי.
אין דבר שזקני התקשורת לא זועמים עליו, ותולים בו את קולר הכישלון, יותר מאשר הדשדוש בתהליך השלום. לו רק הצלחנו למסור את הארץ לידי המתנקש הערבי הסדרתי, אזי היינו מיד הופכים להצלחה, לאותה ארץ אגדתית שבה שוררים שלום, ביטחון ורווחה שמישהו אחר משלם עבורם. לו רק היינו מסוגלים לירות ללא ייסורי מצפון בכל ארך-שיער שכיפה לראשו ורצונו לבנות את חייו בארץ אימותיו - היינו דמוקרטיה טובה יותר. אבל לא. אנו הכישלונרים מסרבים לעשות שלום עם שכנינו החביבים, מהססים ללחוץ על ההדק, ולכן הכישלון בכל התחומים האחרים כפול ומכופל.
האומנם? כדי להוכיח לנו שאיננו כישלון, בא אחד המועמדים לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית, ניוט גינגריץ' - לא יהודי, לא ישראלי, ולא מחויב לשום בוחר יהודי (שרובם מצביעים באופן עיוור לדמוקרטים) ומשיב על כמה שאלות. האם נכשלה ישראל בחוסר יכולתה להתקדם בתהליך השלום? שואל המראיין התקין פוליטית. מי שקורא לתהליך בן שבע-עשרה-שנה, שבו האחד מציע הידברות והשני מפגיז אותו בטילים "תהליך שלום", שוגה באשליות, עונה המועמד. ומה באשר לזהותו של העם הפלשתיני שעימו אמורה ישראל לחלק את אדמתה? אין עם כזה, אומר הרפובליקני לבן השיער, ומעולם לא היה. זוהי ישות שהומצאה לצרכים פוליטיים, וכך עלינו להתייחס אליה. ומה על שיתוף הפעולה הביטחוני של ארה"ב בנושא הפיתוח של כיפת ברזל? הוכחה עד כמה ישראל מוצלחת, קובע המרואיין, ועוד הוכחה עד כמה הרעיון של שלום עם ישות המפגיזה את ישראל בטילים הוא אווילי. מה דעתך על היחס של שרת החוץ האמריקנית למדינת ישראל? הביקורת של מי שמודאג מזכויות הנשים בישראל והולך להתחבק עם הסעודים, אינה ראויה להתייחסות, משיב גינגריץ' ביבושת.
לא נראה כי המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב חושב שישראל היא כישלון. נראה כי סיווגה של מדינת ישראל ככישלון הוא המכנה המשותף שבין התקשורת הישראלית המזדעקת על ה"פגיעה בדמוקרטיה" שיוזמת הכנסת הנבחרת, לבין כל הגורמים האנטישמים שכבר קבעו שמדינת ישראל קמה בחטא. העגמומיות הנושבת מזקני התקשורת היא למעשה ההודאה בכך שהם לא רלוונטיים לחיים האמיתיים של עם ישראל השב לגבולו. עגמומיותם של דרקוני התקשורת הרובצים במאורותיהם המבוצרות בלב העיר העברית הראשונה, היא היפוך של האופטימיות הנוהרת מפניה של כל אם עברייה המביאה לעולם עוד עולל מתוך ביטחון בעם ישראל ובצור ישראל ובמדינת ישראל. חג החנוכה הוא חג הניצחון של האופטימיים על מבשרי השחורות. לעזאזל העגמומיות.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial"
תאריך:  23/12/2011   |   עודכן:  23/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי שריד  רזי ברקאי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על העגמומיות שלהם
תגובות  [ 26 ] מוצגות  [ 26 ]  כתוב תגובה 
1
40 שנה טוחנים אותו מים
@ בנצי - א @  |  23/12/11 22:35
2
תגובה
חוגל  |  23/12/11 23:31
 
- עובדה
יואל ק  |  24/12/11 06:37
3
מצטופפים בכל הערוצים זה על זה
כתבי השמאל  |  23/12/11 23:45
 
- אני מסכים
הרצל נח  |  24/12/11 01:09
 
- גל שאל ליף על אי שרותה בצבא-  ל"ת
-זכה לבוז מקולגות  |  24/12/11 19:43
4
תודה ל"ת
ישראלי זקן  |  24/12/11 05:30
5
כמה טוב להיות-
אבנר צפוני  |  24/12/11 06:05
 
- אתה בכלל קראת את המאמר?
אהוד פרלסמן  |  24/12/11 13:10
 
- דקות לפני התנגשות
אבנר צפוני  |  24/12/11 15:28
6
יוסי שריד ורזי ברקאי
רונן גולדשטיין  |  24/12/11 06:17
7
תגובה
צנחן  |  24/12/11 07:16
8
ביום שזקני התשקורת העגמומיים ו
קורןנאוה טבריה  |  24/12/11 07:19
 
- המשיח לא יגיע
אוהד זהבי  |  24/12/11 07:25
9
דברים כדורבנות
יוא"ב  |  24/12/11 08:57
10
מים זכים במדבר במדבר התקשורתי
שומר החומות  |  24/12/11 10:13
11
למה חסרים זבלים צעירים יותר ?
ישמעאל  |  24/12/11 10:42
12
פשוט תענוג לקרוא את האמת
עודדי  |  24/12/11 12:16
13
כל מדויק ויפה! ישר כח!
אמיר2008  |  24/12/11 14:39
14
השמאלנים יודעים את האמת
מקס פאואר  |  24/12/11 16:03
15
ד"ר ברנדשטטר, הכל נכון, אך צא
שאול אבידור  |  24/12/11 16:10
 
- אם לסבתא היו גלגלים
דר יובל  |  24/12/11 22:55
16
רק חבל שמעטים קוראים את המאמר  ל"ת
הכל נכון  |  24/12/11 19:10
17
אין תחקיר מקורות הכסף למחאה
עתונאים לא עשו   |  24/12/11 19:35
18
ברקאי תועמלן עלוב
רון 1  |  24/12/11 19:44
19
סינדרום "דיכאון השמאל"
ליאור קיסוס  |  25/12/11 00:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
הניסיון להציב דגם שליטה איסלאמי מושלם נכשל באופן מושלם
ציפי לידר
דומה כי הניגוד בין שני האישים, סוקרטס היווני ויוסף הצדיק, הגיבור המרכזי של פרשות וישב ומקץ, מגלם את הניגוד בין התרבות היוונית, המפרידה בין ההתנהגות האנושית לפילוסופיה, בין תיאוריה למעשה, ליהדות שבה לא המדרש עיקר אלא המעשה
רפי לאופרט
האם הדיון החדש בא לחזק את מגילת הכרזת העצמאות או שמא הוא בא להחלישה, למצוא בה ליקויים ולקונות לכאורה, ולהציע תירוץ תורן לכפור בה?    תגובה לכתבה "אנו מתכחשים בזאת" מאת אבי אורנן, שפורסמה ב"מעריב ב-22.12.11
אליקים העצני
כאשר נעשים הצעדים המהוססים הראשונים להכניס קצת דמוקרטיה למערכת ולהעניק קורטוב של ביטוי גם לדעת הרוב - נזעקת זעקת התקשורת האנטי-דמוקרטית
איתן קלינסקי
מול הגל העכור של "קוֹל בְּאִשָּה עֶרְוָה", אני מעלה את האמירה "קוֹל בְּאִשָּה חֶדְוָה" או "קוֹל בְּאִשָּה עָרֵב"
רשימות נוספות
כאשר הלגליות מאבדת לגיטימיות  /  מרטין שרמן
הסכם המתמחים - ההזדמנויות שהוחמצו  /  יובל ברנדשטטר
סוריה וחוק הכלים השלובים  /  מרדכי קידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il