X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא את נתניהו אנו צריכים, לא את פרס, ליברמן, ברק, לבני או יחימוביץ'. הללו כולם ועימם חבר-מרעיהם לוקים קשות בתודעתם היהודית הקלושה, ברוחם המדולדלת ובנפשם החלולה והחלושה
▪  ▪  ▪
סומים באפילה, לא מנהיגים [צילום: פלאש 90]
לא מפוכחים ולא מודעים
את עיוורונם, את רפיסותם, הם מתרצים בהיותם 'מפוכחים', בהכרתם את 'האילוצים הבינלאומיים', במודעותם למגבלות ה'מציאות' ובכמיהתם מעומק הלב לאיזה 'שלום' מזויף כזה או אחר, 'שלום' שיסודו בעייפות החומר ובחולשה רוחנית-נפשית כרונית

כאשר אתה מתבונן בה, בשכבת המנהיגות הישראלית היום הזה כמו גם תמול-שלשום, מנתניהו דרך ליברמן ועד ברק, מלבני דרך מופז ועד פרס, כל שאתה רואה לפניך אינו אלא מדבר צחיח, ריק ושיממון, רק חול וחול, או ליתר דיוק רק חול ושמאל אחד גדול. ואתה שואל, מה פשר הדבר, מה סוד החולשה הכרונית והתמידית הזו? מה סוד הרפיסות והרפיון הללו שדבקו בכל? מהיכן נובעת לה השאיפה הבזויה והתמידית הזו לרצות את אויבינו הרצחניים, לוותר על חבלי מולדת, לסגת, להתקפד ולהשתבלל?
הללו הנמצאים היום בכל עמדות ההנהגה ומכונים לפיכך 'מנהיגים', מהלכים כולם כסומים באפלה וממששים סביבותיהם כעיוורים בצהרי היום. את עיוורונם, את רפיסותם, הם מתרצים בהיותם 'מפוכחים', בהכרתם את 'האילוצים הבינלאומיים', במודעותם למגבלות ה'מציאות' ובכמיהתם מעומק הלב לאיזה 'שלום' מזויף כזה או אחר, 'שלום' שיסודו בעייפות החומר ובחולשה רוחנית-נפשית כרונית, 'שלום' אשר לעת עתה לא הביא עלינו אלא את התגברות הלחצים הבינלאומיים על ישראל להמשך מסע הכניעה, הוויתורים והנסגנות, ועם זאת אף את התגברות הרצחנות הערבית ושפיכות הדמים האינסופית.
סוד חולשת המנהיגות בישראל
והנה, סוד חולשת המנהיגות בישראל דהיום בא אל פתרונו ואל פשרו מתוך עיון בפרשת השבוע, הלא היא פרשת 'ויחי'. עיקרה של הפרשה בברכת יעקב לבניו טרם מותו, ברכה שהיא למעשה דברי נבואה על עתיד השבטים, מקומם, ערכם ומעמדם במערך הכולל של עם ישראל. הברכה החשובה מכל ואשר מהווה ממנה ובה את שיא הפרשה כולה, היא כמובן הברכה לאיש הגדול הזה, יהודה, מנהיג האחים, ברכה שהיא נבואה על עתיד שבט יהודה, על מלכות דוד, על בית דוד, על עתיד העם היהודי.
"יהודה, אתה יודוך אחיך, ידך בעורף אויביך, ישתחוו לך בני אביך" [בראשית מ"ט, ח']. אלו הם דברי נבואה לעתיד הרחוק: כאשר דוד המלך יכה בעוצמה רבה מעבר לקווי האויב, בעורפו ממש, וכאשר הוא ירחיב את גבול ישראל, או-אז יודו לשבט יהודה כל שאר השבטים, דהיינו כל העם.
ובהמשך: "לא-יסור שבט מיהודה ומחוקק מבין רגליו וגו'" [מ"ט, י']. משפט זה מפורש לפי רוב על הנהגת ישראל העתידית, על המלוכה, המשילות, שתישאר תמיד תחת שבט יהודה, כלומר תחת בית דוד.
הרמב"ן מרחיק כאן עד ימי החשמונאים, אומר כי הללו היו 'חסידי עליון' וממשיך וקובע כי 'אלמלא הם, נשתכחו התורה והמצוות מישראל'! עד-כדי-כך! ולמרות זאת, אומר הרמב"ן, נענשו החשמונאים בעונש גדול, בכך שארבעת בני מתתיהו שמלכו בזה אחר זה, למרות כל גבורתם והצלחתם, נפלו כולם בקרב, וכל זאת בשל העובדה שמלכו על ישראל אך לא היו מזרע יהודה ומבית דוד!
ובכן, ברכת יעקב ליהודה בדבר הבלעדיות המוחלטת על הנהגת ישראל היא כה חזקה, עד-כדי-כך שכל מי שמפר אותה לא יוכל לעולם להתבסס בשלטון, ולו גם הושיע את ישראל כפי שעשו זאת החשמונאים!
נמצא, מנהיגות זה דוד המלך, הגבר שבגברים, הגיבור בגיבורים אשר כולו ימין ואין בו שמאל כלל. מנהיגות זו החיוניות הדוידית הנצחית של להכות בעוצמה רבה בעורף האויב, של הרחבת גבול ישראל עד גבולות ארץ יעודה בלא מורא ופחד כלל, מנהיגות זו החיוניות הדוידית התובעת את שיבת עם ישראל לארץ ישראל במלואה ובשלמותה, בחומר וברוח, בחול ובקודש.
גלמי המדבר הישראלי החדש
אם-כן, לא את נתניהו אנו צריכים, לא את פרס, ליברמן, ברק, לבני או יחימוביץ'. הללו כולם ועימם חבר-מרעיהם לוקים קשות בתודעתם היהודית הקלושה, ברוחם המדולדלת ובנפשם החלולה והחלושה. הללו מגלמים בעצם הווייתם את המדבר הישראלי החדש שכולו חול ושמאל אחד גדול. ובאשר משוללים הם חיוניות דוידית כלשהי, לא ישכילו לעולם להנהיג את ישראל אל מחוזות ההגשמה הציונית המלאה אלא יובילוהו אך ובלבד מדחי אל דחי, מכניעה לנסיגה, ועם זאת, ממילא, לא יוכלו להתבסס בשלטון ובסופו של דבר יבואו על עונשם הכבד (ע"ע הצמח מחוות השקמים, ראשונטורס ושאר מרעין-בישין).
עם ישראל ומדינתו זקוקים היום להפיכה מנהיגותית, למנהיגות שונה בתכלית מזו החלושה, הנסגנית והמקרטעת היום, מנהיגות של אמת, מנהיגות עם רוח כבירה כרוחו של דוד המלך, עם חיוניות דוידית: "ימין ושמאל תפרוצי, ואת ה' תעריצי, על-יד איש בן פרצי, ונשמחה ונגילה". דוד מלך ישראל חי וקיים: מדינה יהודית של העם היהודי, בכל מרחבי ארץ ישראל.

תאריך:  03/01/2012   |   עודכן:  03/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חולשת המנהיגות בישראל
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
הצטרף להלל ויס והקם את מלכות
פועה  |  3/01/12 13:37
 
- לפועה הפועה
יוני הגדול  |  3/01/12 14:44
 
- פועה,שלום לך אדון נכבד.
השכל הישר  |  3/01/12 14:53
2
בן אליהו-
אתה האיש !  |  3/01/12 17:00
3
מהו מנהיג בעיני בן אליהו
זאב גור  |  3/01/12 18:53
 
- חזור ולמד תנ"ך!!!!!!!!!!!!
ירון זכאי 1  |  4/01/12 00:18
 
- הפילפול, אוי הפילפול
מלך המשיח  |  4/01/12 10:27
 
- "עובדות" שלא ידועות לחילוני ?
זאב גור  |  4/01/12 12:32
 
- דוד מלך ישראל חי וקיים!
צבי לביא  |  4/01/12 13:24
4
מנהיגות אמיתית
ע.ג.  |  3/01/12 22:54
5
חן בן אליהו, אתה משבט יהודה
מלך המשיח  |  4/01/12 08:29
 
- מלך המשיח, תרגיע!
ראובן כהן  |  4/01/12 11:26
6
חן - על מי תבזבז את מרצך ?
מנש  |  4/01/12 19:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
את הסבל של העם היהודי, בעבר ועכשיו, ניתן לסכם כויה דולורוזה יהודית מתמשכת. ישראל היא התחנה האחרונה בויה דולורוזה של העם היהודי. מעבר לתחנה זאת - מדובר בצליבתם הסופית של כל היהודים
יוסף שטח
השיח הציבורי צריך להתמקד באיומים הקיומיים. כדי להתמודד בהצלחה נדרשת אחדות ושינוי עמדות בכל קבוצה מהקבוצות הרבות המרכיבות את החברה הישראלית. יש צורך בשינוי שיטת הממשל, צורך בהידברות עם האיסלאם וויתור על האני כדי לחזור לאנחנו
הרב יובל שרלו
יש ממש בטענה שעם ישראל, כמי שסבל רדיפות מאז שעבוד מצרים ועד לשואה, חייב לנהוג בצורה אחרת כלפי נרדפים, סובלים וחלשים
הרב יעקב אריאל
באופן פרדוקסלי ככל שהאדם פחות מאמין, כך הוא יותר מבקש ודורש לגבי מה שיקרה בעתיד. משום כך הוא גם פחות פועל בעולם
אברהם בן-עזרא
אפשר לאמץ על-פי התורה את השיטה לקיצור השפה ולהפעילה על שמות מקומות שהם פשוטים וללא חילוקי דעות לגבי יישום השיטה בהם. לא רק בזכות הקיצור, אלא גם בזכות יופי השפה העברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il