X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העם היהודי איבד את הבושה. לאחר ההתערבות האגרסיבית והמגוחכת בהלכות ההפרדה של המגזר הדתי, עצוב (מצחיק?) לגלות איפה קיימת הדרה אמיתית. ובאישור!
▪  ▪  ▪
הדרה פושעת [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מאז קום המדינה עסוקים עסקניה בהדרת מגזר מסוים ובניהול חייו. זה התחיל עם המרוקאים, עם יוצאי עדות המזרח בכלל; אחר-כך, לשמחת המזרחיים הגיעו הרוסים והחליפו אותם במשבצת המקופחים המודרים. אבל הרוסים למדו מהר מאוד את כללי המשחק ולמדו להשתלב פחות או יותר. האם מישהו חשב להדירם למסגרת מיוחדת כדי שלא יאבדו את מורשתם?
סיפור ילדי תימן הוא עוד סיפור על המערכת היודעת כל, המנהלת את חייהם של אזרחים שתרבותם לא נהירה לאותה מערכת דורסנית. אז עכשיו האתיופים. ומאחר שכל המודרים לשעבר כבר השתלבו פחות או יותר במערכת, והם כבר מן המערכת עצמה, הרי שיש לנו היום את המודר התורן (הדרת נשים היא עניין אחר לחלוטין) - את האתיופים.
ומה קל מזה? אתיופי לא יוכל להסתיר את זהותו. אז במערכת לא דואגים להסתיר את הבושה שבהתנהלותה. אבל כל דבר צריך לדעת איך לעשות.
בתנועות נוער מסוימות, תנועות שלא "חשודות" בהפליה או בהדרה בגלל נאורותן ומעלותיהן הטובות, יכולות להדיר כרצונן ואפילו למצוא לזה הסבר מלומד. ראו תנועת הצופים. כמה יפה הם מסבירים את ההפרדה, או בלשוננו היום – ההדרה. הרחיקו אותם מהחברה הישראלית והם אפילו יהיו מאושרים בכך. אבל תמיד זה תלוי מי המדיר ואיך הוא מסביר את התנהגותו.
איבדנו את הבושה
בזמנו התלהטו הרוחות בגלל "הדרת אתיופים" בבית ספר מסוים בפתח תקוה. למרות ההסברים המלומדים שלהם, איש לא "קנה" את התירוצים. יש להם כיפה על הראש ובוודאי שאינם צודקים. ועכשיו סיפור ההדרות ברחבי הארץ הקטנה שלנו. הגנים עם ההפרדה, כניסה נפרדת וכולי – אם זה לא היה מרושע ואטום עד מחנק, זה היה מרושע מאוד.
האם אלו הם פנינו שאנו רואים? האם זוהי החברה שלנו? אין ספק – החברה הישראלית איבדה את הבושה. שכחנו כי גרים היינו בארץ לא לנו... אין רגישות. רק נחישות יהירה וצווחנית.
מה שיש לעשות כדי לשלב את האתיופים מהר יותר בחברה הישראלית, זה לשלבם בחברה הצעירה הישראלית. לחבק ולסייע בהשתלבות העדה הצנועה והעדינה הזאת שיש לנו הרבה מה ללמוד ממנה. אפשר לעצור קצת את המירוץ בלימודים כדי לחזק את אלו שמקרוב הגיעו. החינוך לקבלת האחר, החדש - חשוב יותר מעוד נוסחה מתמטית, מעוד חומר שיש להספיק. וכל הסבר מלומד לא ישכנע אותי שיש לשמרם בחממה כדי לטפח את השורשים. הם עצמם יגדעו אותם כשיגלו איך קופחו וסולקו והודרו...

תאריך:  23/01/2012   |   עודכן:  23/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הדרת נשים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מותר להדיר אתיופים!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הטבע האנושי
משה ב.  |  23/01/12 16:41
2
נא להבדיל בין העם היהודי למפא"
קורןנאוה טבריה  |  24/01/12 06:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
אם ראש הממשלה מורה ליועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין את המופתי מוחמד חוסיין – אין סיבה שלא יזדעק להעמיד לדין את הרב יצחק שפירא וגם את הסמולן יונתן שפירא
עידן יוסף
החיילים לא נסעו ברכבת ולמרות האיומים של ידיעות אחרונות וגרורותיו השמיים לא נפלו וכוחותינו הגיעו בשלום לבסיסם    האם המלחמה הנוכחית בצה"ל היא רק בגלל שמשרד הביטחון לא חילק עיתונים בבסיסים?
בעז שפירא
בחינת שני המועמדים מלמדת כי אצל נתניהו ה"חזון" הוא גמיש ומשתנה בהתאם לצרכי השעה. לא יהא זה יומרני לומר שהחזון האמיתי הוא לשרוד פוליטית וכי מטרה זו מקדשת את האמצעים כולם. לעומת זאת, כאשר פייגלין יהיה ראש הממשלה - הר הבית באמת יהיה בידינו, המשפט העברי יעשה דין צדק עם המוני בית ישראל ומדינת ישראל אכן תהיה מדינת היהודים
עו"ד אביגדור ליבוביץ
משתכנים רבים בהרחבות קהילתיות במושבים ובקיבוצים לא מקבלים ייעוץ משפטי בטרם ההתקשרות בהסכמים עם היזם והאגודה וכלל אינם יודעים מה טמון בחובה של החלטה 1180 וכתוצאה מכך, נפגעות זכויותיהם של המשתכנים והם נאלצים להיות כלי משחק בידי מבצעי ההרחבות
עמי רוחקס דומבה
יאיר, אם יש לדעתך מגיפה בעירנו, אנא הגדר אותה. מבלי לעשות כן, אין תכלית להקמת מפלגה שמטרתה שינוי המצב הקיים. בדיוק כשם שאין צורך להזמין חלילן לגרש עכברים אם אין מחלות. למורת רוחך, מדובר על סוג של מילכוד פוליטי. אם תמסגר רעיון, כבר לא תהיה אמצע. ואם לא תהיה אמצע, אז על שום מה? ואם זה המצב, אז בוא נעמיד את הדברים על דיוקם. אתה מחליף ולא מחדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il