X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טל שפירא יועץ תקשורת משרד יחסי הציבור "אתי אשד"
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מסכת חייהם של יוסף ורבי נחמן מברסלב רצופה ניסיונות ומכשולים, ונדמה שכאילו נשמתו של האחד התגלגלה בזו של השני. סיפור יוסף ואחיו, ודמותו של יוסף בכלל, מזכירים לרבי נחמן וחסידיו את עצמם
▪  ▪  ▪
מתפללים בקבר יוסף [צילום: יש"ע שלנו]

האם על מפקדי צה"ל באוגדת יהודה ושומרון עבר לילה שקט? אמש, כמו בכל ראש חודש עברי, בחצות הלילה יצאו אוטובוסים מבני ברק, מצפת ומירושלים לעבר קבר יוסף. אך הפעם, מעל השטריימל של חסידי ברסלב ריחפו כתבי האישום שאושרו לפני שבוע על-ידי פרקליטות המדינה. עד כה הביעו בצה"ל תסכול רב מההסתננויות הליליות - אולי עכשיו עלולים חסידים שיתפרעו למצוא את עצמם על ספסל הנאשמים. חושבים שאנשיו של רבי נחמן חוששים מרשויות החוק? הצחקתם אותם.
רק לפני פחות משנה איבדו חסידי ברסלב את חברם בן יוסף לבנת ז"ל בשכם, והרומן ביניהם לבין הקבר רק מתחזק. לטענתם, לא מדובר בהרפתקה לילית רוויה אדרנלין, אלא בקשר רוחני שהתחיל אצל רבם, רבי נחמן מברסלב, לפני יותר ממאתיים שנה. על ההבטחה לתיקון הנפש בעניין הנסיעה לאומן בראש השנה שמעו כבר כולם, אבל על הקשר בין יוסף, בנו של יעקב אבינו, לרבי נחמן, רב הנסתר על הגלוי.
מסכת חייהם של יוסף ורבי נחמן מברסלב רצופה ניסיונות ומכשולים, ונדמה שכאילו נשמתו של האחד התגלגלה בזו של השני. יוסף, עוד בהיותו נער צעיר, נזרק לבור על-ידי אחיו הגדולים שלאחר מכן מכרוהו לסוחרים ומשם עשה את דרכו למצרים. גם בממלכה הפרעונית לא מצא יוסף מנוח, והוא נאלץ לעמוד בניסיונות כנגד חיזוריה של אשת שר מצרי בכיר ולכן ברח מביתה באמצע היום. התלמוד אף אומר שהניסיון היה כה קשה עד שנאלץ לנעוץ את ידיו בקרקע ויצאה שכבת זרע מבין ציפורני ידיו.
שמירת הברית, שהיא המאבק ביצר המיני, העסיקה רבות גם את רבי נחמן. באופן מסורתי נחשב אז העיסוק בנושא כלא צנוע וספרים בודדים שנכתבו עסקו בסוגיות אלה. בניגוד מוחלט לרבנים אחרים בדורו, רבי נחמן שוחח עם חסידיו על שמירת יצר המיניות והמלחמה היומיומית, תוך שהוא משתמש בדמותו של יוסף בעל החלומות בתור דוגמה נוחה למפגש בין דמיון ויצריות מינית. זאת אותה היצריות שעוררה לא מזמן קולות זועמים על היחס לנשים בשלטי החוצות ובחברה בכלל.
לפקוד את הקבר למרות כל ה"מניעות"
חסידיו של רבי נחמן, להבדיל מאחרים, אינם שורפים פחים ולא זורקים חיתולים. נסיעה לילית לשכם, עיר הברית, כפי שהם מכנים אותה, היא האופציה הטובה מבחינתם להילחם ביצר המיני. הפחד הרב שתפילתם לא תתקבל נחשב לגבוה לעומת הסכנה הכרוכה בכניסה ללב עיר פלשתינית ללא ליווי צבאי. המגמה הבולטת אצלם היא דווקא להגיע לקבר נגד כל ה"מניעות" שבדרך, כפי שרבים נסעו לאומן לפני כשלושים שנה תחת השלטון הסובייטי.
סיפור יוסף ואחיו, ודמותו של יוסף בכלל, מזכירים לרבי נחמן וחסידיו את עצמם. המחלוקת עליהם, גם בימינו, שמגיעה לעיתים עד כדי רדיפה של ממש, היא דווקא הראיה לצדקת דרכם. הרי כך עולה בגורלם של כל המאמינים שנפגשים עם אמת חדשה ושוברת מוסכמות.
ואם כבר באמת חדשה עסקינן, לפני עשרות שנים סיפר הבבא סאלי ז"ל שבנו, רבי מאיר שנפטר בהיותו צעיר, נגלה אליו בחלום ואמר לו: "כל הצדיקים פה בשמיים הולכים לשמוע תורה מרבי נחמן". שאל אותו אביו: "אם כן, מדוע יש כאן מחלוקת גדולה עליו?" ענה לו רבי מאיר: "מכיוון שהיכן שיש אמת פנימית כל-כך חזקה, שם ירבו במחלוקות".

הכותב הוא יועץ תקשורת במשרד יחסי הציבור "אתי אשד".
תאריך:  25/01/2012   |   עודכן:  25/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אתי אשד /  "  אתי אשד בע"מ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה בין יוסף לרבי נחמן?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איזה נחת! מאמר יפה! ל"ת
אושיק כהן  |  25/01/12 20:00
2
רבינו
סמרקנד  |  27/01/12 00:24
3
רבי נחמן פרץ דרך חדשה
עוזי גדעוני  |  1/02/12 12:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב רפי פוירשטיין
מדוע בני ישראל לא חגגו את ליל גאולתם? מדוע יצאו ממצרים בחופזה? מה קרה כאשר עם ישראל שכח את לקחי תולדותיו? ואיך כל זה קשור למלצרית המקבלת שכר מביש?
מתי דוד
האידיאולוגים הנאיבים של השמאל, משלים שיש להם פתרון לחלום השלום. זו קבוצה המאמינה בחזון אוטופי, וירטואלי ונאיבי שלפיו ניתן להפוך את ישראל לגן עדן של ביטחון, שלום ושוויון, אם רק ניסוג לקווי 67', נפנה את ההתנחלויות, נסכים לפתרון הומני של "זכות השיבה", נמגר את הלאומנות, הקפיטליזם והימין
דן אלון
לכאורה אין משותף למיצרי הורמוז ולמוצרי הכשרות מבית "בד"צ בית יוסף" של תנועת שס והרב עובדיה יוסף. אילו משפחות התקשורת הישראלית היו ממנות שר תקשורת מטעמן, ואילו משפחות הבנקאות היו ממנות את נגיד בנק ישראל, היה קם קול זעקה רמה. אך עסקי הכשרות של משפחת יוסף הם הערובה לכך ששס תמשיך להוות לשון מאזניים, וכח כזה שקול לסגירת מיצרי הורמוז במישור הכלכלה העולמית
יהודה דרורי
לבני אינה מנהיגה וגם המתחרה שלה אינו כזה. מופז לא מעורר סימפטיה ולא מעורר אמון בציבור, ועכשיו כאשר שני אלו נלחמים על מנהיגות קדימה, מסתבר שכל מי שמנצח, בעצם מפסיד חצי מפלגה, בעוד שהחצי המפסיד, ברובו חובר ליאיר לפיד
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - עובד שסרח, פה גדול, שימור יכולת, כישלון מוחץ, כדור קטלני וחיים באשליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il