X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הם נמצאים בכל מקום. על כל צרה ועל כל תקלה הם יקומו ויאיימו. לא, הם לא יעשו שום דבר, הם רק יספרו סיפורים, מעשי בדים, מעשיות שונות ומשונות, סיפורי אלף לילה ולילה. קוראים להם נביאי זעם, מנבאי שחורות, דורשי רעה, מהלכי אימים, פסימיסטים, משביתי שמחות, עוכרי שלום
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. אחד המפחידנים הגדולים [צילום: AP]
להניח לרגע את הפחד
לא ניתן להתעלם מן האיומים שבחוץ או העויינים מבפנים, אבל את גישת ה"באים עלינו לכלותנו" אפשר להניח לרגע. אנחנו לא הולכים לשום מקום

אמא שלי תמיד הזהירה אותי. מזרים, מאנשים נחמדים מדי ומאנשים לא נחמדים בכלל, היא הזהירה אותי מלעשות את הדבר הלא נכון, מפזיזות ומהססנות כאחד. אך יותר מכל, היא הזהירה אותי מה"מפחידנים". "שימוש בפחד" היא אמרה, "צריך להצביע לך על מטרה נסתרת ממנה הם מנסים להסית את הזרקורים".
המפחדינים נמצאים מימין ומשמאל. עקרונות של שנים, הבטחות מבוססות, נעלמות בשניה. המפחידנים הם הפחדנים הגדולים ביותר. ממה? לא ברור. אולי ממהפך פוליטי על חשבונם. יכול להיות שבכלל מדובר בניסיון לפנות את התיקים מהשולחן, לפני שתצטבר ערימה גדולה יותר, ואין דבר מלחיץ יותר מהידיעה שאתה קם לבוקר עם המון תיקים על השולחן.
קמפיינים על גבי קמפיינים נבנים על בסיס דבר אחד - פחד. פחד מהאוייב שבחוץ, פחד מהאוייב שבפנים. האיום האירני, הגיס החמישי. ציפי, או ביבי. זה גדול עליה. ביבי יחלק את ירושלים. תסריטי אימים מהלכים עלינו, כאילו כל צעד וכל שעל - הוא שיהרוס אותנו.
כשהפחד משתלט על הלך המחשבה
והנה, ראו מה קרה לאחד המפחידנים הגדולים, "הם מ-פ-ח-ד-ים!" הוא ציטוט ששייך לו. אדם שנבחר פעם אחת כדי לנקות את הלכלוך שהותירו הסכמי אוסלו, ובפעם השניה עם הטיקט של האיום האירני. אדם שהזהיר פעם אחר פעם, מהקמת מדינה פלשתינית - ואז קיבל את זכותה הקיומית בארץ, אדם שהתריע מהחזרת שטחים, ונלחם בקצות אצבעותיו בפינוי גוש קטיף. שגריר שהזהיר מהסכנות במשא-ומתן על החלפת שבויים, ואז הסכים להחליף אלף תמרות אחד.
אז מה מפחיד יותר? לחץ של משפחה, בגיבוי תקשורתי מוחלט (בפעם הראשונה אני חושב אי פעם ש'ידיעות' ו'ישראל היום' הסכימו לגביו בצורה כה מוחלטת, מילה של ביקורת כמעט ולא נשמעה בשניהם על העסקה), או החשש של יצירת אינתיפאדה שלישית? הדאגה לחייל ישראלי, שעלול להשתגע במעמקי עזה, בידי החמאס, או חייהם של אזרחים חסרי פנים וחסרי שם, שעדיין איתנו? הפחד מכניסה למלחמה עם שבוי בידי האוייב, או החשש שיצטרפו אליו עוד רבים אחרים?
איפה נגמר גבול הפחד? במדינה דו לאומית, או במלחמה כוללת? בהסכם שלום, או בויתור על חבלי מולדת? בחיים לצידנו, או בחיים על חשבוננו? האם באמת מדובר כאן בעוצמה שמתוכו נובעת השמחה הגדולה על העסקה, או שמדובר כאן בריפיון מוחלט?
הגענו לשלב שבו אנו כמו המוסקטרים. אחד בשביל כולם, וכולם – בשביל אחד. כל תהליך השלום, ה"מעשה הציוני" של פרידה מהבעיה הערבית מבוסס על זה – פחד. פחד שנקום מחר בבוקר שנגלה שאנחנו חיים במדינה שבה אנחנו, היהודים, כבר לא רוב יותר.
כשהפחד משתלט על הלך המחשבה, הוא משתק את קולות ההיגיון. לא כך צריכים להראות הדברים, לא כך אנו צריכים להתנהל. לא משנה אם זה החשש ממה יאמרו בגויים, לא משנה אם זה החשש מאיך שנראה בעולם. הדבר החשוב ביותר הוא שנפסיק לפחד. 63 שנים יש לנו מדינה עצמאית. 65 שנים חלפו מאז השואה הנוראה. צריך להפסיק לפחד, צריך להפסיק לשרוד. מחר לא יהיה היום בו תושמד מדינת ישראל.
בנינו כאן מדינה טובה, מתקדמת, נאורה למדי. יש חריקות, ויש בעיות. יש מוקשים קטנים במהלך הדרך, לא הכל מושלם, אבל לא הכל רע. אפשר להפסיק לחפש את יצר ההשרדות הטבוע בנו, ולהתחיל לתור אחר יצר הרבייה, השגשוג, הפריחה.
לא ניתן להתעלם מן האיומים שבחוץ או העויינים מבפנים, אבל את גישת ה"באים עלינו לכלותנו" אפשר להניח לרגע. אנחנו לא הולכים לשום מקום.

מאמר לקראת יום השואה הבינלאומי.
תאריך:  26/01/2012   |   עודכן:  26/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להיכנע למפחידנים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הפחד משאירנו חיים וקיימים
הכותב טיפש  |  26/01/12 21:51
2
אמא של הכותב,כך נראה,
רונן גולדשטיין  |  26/01/12 23:35
 
- בלילה שאמא של הכותב עשתה אותו
היא שכחה  |  27/01/12 05:48
 
- היא בכלל לא התכוונה
רונן גולדשטיין  |  27/01/12 09:12
3
כאשר רבין חתם על הסכמי עוסלו
ידיו לא תפקדו  |  27/01/12 06:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה קרני
פסיכולוגים – סוגי התמחויות    מה ההבדל בין פסיכולוג חינוכי לפסיכולוג התפתחותי?    מה תפקידו של פסיכולוג קוגנטיבי?    ובמה יועיל פסיכולוג ארגוני?
דן אופיר
היעד של חינוך חובה מגיל שלוש הוא במגמה איטית לשינוי מצב יוצאי המזרח במדינה אך זהו תהליך איטי המזכיר את התופעה הפיסיקאלית דיפוזיה, החוקרת ערבוב עצמי של חומרים עד להגעה לשווי משקל הלחצים. "דיפוסיה תרבותית" יכולה להתרחש דורות. הדורות מקום המדינה לא הספיקו להביא לאיזון תרבותי
עליס בליטנטל
במקום להתחיל כבר אחת ולתמיד בשיחות אמיתיות של ממש, כשישראל מודיעה על כוונותיה הרציניות, אך ללא תנאים מוקדמים, בעוד הערבים מכתיבים שפע של תנאים בלתי אפשריים והזויים - תוקעים הערבים לעצמם כדור ברגל. כי כל "כשלון שיחות" שבעצם לא היו ממשיות, ונעשו בין פקידים זוטרים וחסרי סמכויות, הן בעצם מתן אוויר נוסף לישראלים להמשיך בשיטת העז והבית של אחד העם
יהודה כסיף
נתק את הבלוטות המיותרות של השרים הנאמנים וראה זה פלא - אין הטרדות ואין קשקושים
אליהו התשבי
המארב כבר מוכן והחרבות מצוחצחות. דוח המבקר ה"חמור" נגד מנהיג שס יפורסם. העיתונים ה"נכונים" ומהדורות החדשות יזעקו בכותרות ענק כי עליו להתפטר מיידית ו"פרשנים" משפטיים "מלומדים" יסבירו כי את החומר ודוח המבקר יש להעביר לבחינה פלילית בגין עבירות של לא פחות מ"גרם מוות ברשלנות" ועוד מיני מינים של שטויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il