X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוקים רבים עוברים בכנסת או מובאים בפניה, חלקם הזויים יותר, חלקם הזויים פחות, וחלקם המבזים את עצם המוסד כזה הוא "חוק טל"
▪  ▪  ▪
חוק מפלה ונבזה [צילום: פלאש 90]

חוקים רבים עוברים בכנסת או מובאים בפניה, חלקם הזויים יותר , חלקם הזויים פחות, וחלקם המבזים את עצם המוסד. כזה הוא "חוק טל", קרי החוק לעשיית אי-צדק בחברה הישראלית בעידודן של ממשלות ישראל שכיהנו מאז נחקק חוק מפלה ונבזה זה ועד היום.
"אוהל הפריירים" שהוקם בת"א הוא אנדרטת הצביעות של מנהיגי ישראל המנצלים את טוב לבם של אזרחים המוכנים לשרת בצה"ל, בין אם בסדיר ובין אם במילואים, ולפטור אוכלוסיה גדולה משירות צבאי ומהצורך לעבוד ולהתפרנס ככל אזרח אחר. למען לא יובנו דברי שלא כהלכה: מותר למגזרים אלה ואחרים לנסות ולחמוק ממחויבות למדינה, אף על-פי שאין זה דבר מוסרי כלל. כל הטענות מופנות כלפי הפוליטיקאים הציניים, חסרי בושה מינימאלית, המוכנים למכור את כל הערכים הבסיסיים של אדם עבור ליטרת שליטה ושלטון, כוח ושררה. לא יאמן שראש הממשל, מר נתניהו, שר הביטחון, מר ברק, ושורה של שרים נוספים מוכנים לכרוע ברך, להשפיל את עצמם ולבזות את אזרחי ישראל הממלאים את חובותיהם, למען יישבו לבטח על כיסאותיהם.
באיזו זכות הם יורו לחיילים לצאת למלחמה הבאה?
ראש הממשלה, איש בעל עבר צבאי מפואר, אח שכול שאבד את אחיו באחד המבצעים היותר נועזים של צה"ל, מוכן לתת את ידו להערכת "חוק טל" בעוד חמש שנים. נכון שהוא ירד, בינתיים ממעשה נלוז זה, אך עצם הכוונה מצביעה על קהות חושים. זאת ועוד: איך יתכן שראש הממשלה הותיר בממשלתו את שר הפנים שלו לאחר ההתבטאות הנוראה שלו שמא חיילי ישראל שנהרגו או נפצעו במלחמת לבנון השנייה, "חטאם" היה בכך שלא התפללו? איך אח שכול מוכן להשלים עם אמירות כאלה? נשגב מבינתו של כל אדם נורמאלי.
שר הביטחון, האיש המעוטר ביותר בצה"ל, גיבור הגיבורים של העם שקם לתחייה בארצו, מוכן להאריך את החוק המאפשר השתמטות מכל חובה אזרחית, ודאי מחובת השירות הצבאי, להעלות על דל שפתותיו אפשרות כזו? באיזו זכות הוא יורה לחיילים אחרים לצאת למלחמה הבאה, אם חלילה תיכפה עלינו? האם מצפונו יהיה נקי כאשר יעשה זאת? התשובה היא כן רבתי. הרגישות אבדה, הפוליטיקה הצינית נצחה ושיגעון הגדלות השתלט עליו. נורא ואיום.
אדוני ראש הממשלה, אדוני שר הביטחון, איך אתם משלימים אם האמירות שלהלן: "כאשר הזימה והפריצות וההפקרות מצויים במחנה ישראל השכינה הקדושה פורשת כנפיה ונעלמת...הצבא המופקר אינו מצליח לקעקע את השמירה השמימית שאנו זוכים לה בזכות לומדי התורה". אתם תשלימו ועוד איך כי מה שמעניין אתכם הוא הכיסא ולא שום דבר אחר.
בהופעותיכם בפני מצלמות הטלוויזיה אינכם מתביישים לדבר בשפה מליצית, מלאה פאתוס ורטוריקה רדודה נגד הדרת נשים, נגד אי השוויון בנשיאה בנטל, אך כאשר המצלמות כבות, אתם חוזרים לסורכם. ועוד ציטטה מדברי פובליציסט מטעם אלה העושים צחוק מאתנו: "מזה עשור פתח צה"ל את שעריו לחיילות בתפקידים רגישים ומרכזיים. נשים עוברות קורסי טיס, עושות קורסים קרביים שונים, ואז מתפקדות כמדריכות טירונים ומפקדות כיתות. נו, וחייל דתי יכול להתערבב עם התופעה הזאת? לא ולא, גדרי הצניעות המינימאליים יתפרקו לחלוטין במחנות צה"ל". נו, הם צודקים? השאלה היא, האם לפני העשור האחרון המלינים כן היו בצה"ל? ודאי שלא, אך אם אפשר לטמטם את הציבור ולצאת נקיים כשלג, מדוע לא לעשות זאת.
אדוני ראש הממשלה, אדוני שר הביטחון, רבותי וגבירותיי, שרים ושרות ישראל: אם חוק טל יעבור, לשנה או יותר, הצפוי לקרות בחברה הישראלית שממילא מצביעה ברגליים ומדירה אותן משירות צבאי על-פי הנתונים של הצבא עצמו, יהיה באחריותכם ותירשמו בהיסטוריה לדיראון עולם.

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  27/01/2012   |   עודכן:  27/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הדרת נשים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק יסוד: ביזוי הכנסת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הכנסת מבזה את עצמה. היא צריכה
לפזר את עצמה מיד  |  27/01/12 15:54
2
זה רק הצ'ופצ'יק של הקרחון
חן אור  |  27/01/12 18:00
3
חחח. אז בואו נעיף את הדתייםואז
אתם תאריכו החוק  |  27/01/12 22:02
4
את האמא שלכם תמכרו בשביל
דתיים שיעזרו לכם  |  27/01/12 22:07
5
אנשים שמטיפים נגד צה"ל
קוראים לסירוב  |  27/01/12 22:12
6
למנהיגים החילונים לא אכפת
אלון פלג  |  27/01/12 23:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
לא צריך להיות פרשן פוליטי מיומן כדי לקבוע שמופז הינו בשלב זה אלטרנטיבה בעיני עצמו ולהקת המעודדים שלו בלבד    מוטב שכרטיס הביקור הציבורי והאישי שלו יעבור קודם לכן חיטוי יסודי לפני שיתחזה ל"מיסטר קלין" המבקש להיכנס לנעלי ההתעמלות של "מיסס קלין"
כרמית אורנשטיין
אתן מוחאות, מתריעות, מדברות, ובעיקר כותבות נגד החלטתו של השר נאמן לאמץ את מסקנות ועדת שניט    אם הייתן טורחות לקרוא את הדוח במלואו, הייתן רואות שמדובר באחריות הורית משותפת ולא בהסדרי ראייה שוויוניים
ציפי לידר
מה לומדים משם הפרשה?    החינוך - הנשק הסודי של העם היהודי    מדוע קידוש החודש הוא המצווה הראשונה?    ההתחדשות הלאומית, המשפחתית והאישית בעקבות יציאת מצרים    ומה מסמלת מצוות תפילין? על כל אלה במאמר שלפניכם על הפרשה
דן אלון
הטכנולוגיה פתחה בפנינו אפשרויות רבות לקידום האנושות, ובאותה עת פתחה גם את הצוהר האפל. הטכנולוגיה, ככל התגלמות "חומר", היא כלי ביד היוצר וגם ביד הצורר. אנשי הרוח יפתחו באמצעותה רפואה, ואנשי האגו יפתחו באמצעותה מלחמה וצרכני רפואה. האקרים הם חיילים בשירות (הטוב או הרע, או שניהם), אך הטרור האינטרנטי יהווה איום מתמיד מכאן והלאה. הדרך לסיכולו עוברת דרך הצורך האזרחי, ההכרח הממלכתי ויכולת הביצוע של תאגידים טכנולוגיים
נסים ישעיהו
קודם אנחנו נדרשים לחפוץ בגאולה ורק אחר-כך להכריז על כך. כי איך נכריז שרוצים גאולה אם אנחנו לא באמת רוצים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il