X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר אדם מוכר את דירת המגורים אשר הייתה מושכרת לפני המכירה, יחולו כללים מיוחדים בכל הקשור להכרה בהוצאותיו
▪  ▪  ▪
לדרוש את התרת ההוצאות במכירה [צילום: פלאש 90]
לא כל דמי הפינוי מוכרים בפקודה
פסק הדין לא לקח בחשבון את העובדה שלא כל דמי הפינוי מוכרים בפקודה ועל כן, רכיבי דמי הפינוי שאינם מוכרים בפקודה, צריכים להיות מוכרים בעת מכירת הדירה בהתאם לסעיף 39 לחוק מיסוי מקרקעין

לצרכי מס הכנסה, קיימים שלושה מסלולי מיסוי להשכרת דירות מגורים. האחד הינו מסלול הפטור המלא המוגבל בתקרה. השני הינו תשלום מס פירותי רגיל תוך ניכוי מלוא ההוצאות. בשלישי, מס מופחת של 10% ללא ניכוי הוצאות.
בו.ע. 1123/09 עלתה שאלת הזכאות לניכוי מן השבח של הוצאות פינוי דייר מוגן במכירת דירת מגורים, אשר הושכרה במסלול המס המופחת כאשר לא נוצל הפטור ממס שבח.
העורר טען כי סעיף 122(ג) לפקודה אוסר ניכוי הוצאות שוטפות. אך פינוי אינו הוצאה שוטפת, לכן יש להתירו לצרכי מס שבח משלא הותר בפקודה. עוד טען העורר כי פינוי הדייר המוגן, הביא לצמיחה במחיר המכירה, ומהווה הוצאת השבחה. בנוסף טען העורר לתשלום מס אמת. וכטענה חלופית, טען העורר כי פינוי הדייר המוגן, הינו עסקה נפרדת בה נמכר נכס ללא תמורה.
היעדר הזכאות לניכוי - תוצאה של בחירת המסלול
ועדת הערר אימצה את טענות מנהל מס שבח, שאם היה בוחר העורר במסלול המס המלא יכול היה באפשרותו לנכות את דמי הפינוי. היעדר הזכאות לניכוי הינו תוצאה ישירה של המסלול שבחר העורר. לכן הסיקה הוועדה כי אם היה בוחר העורר במסלול המס המלא, היה רשאי לנכות את הוצאות הפינוי לפי הפקודה, ולכן אינו עומד בתנאי סעיף 39 רישא לחוק.
הוועדה הוסיפה כי הסתמכה על לשון סעיף 122(ג) לפקודה, ממנה ניתן להסיק כי המחוקק ביקש למנוע גם הוצאות פחת או הפחתה אחרת בשל הדירה. ומשכך לגישתה דמי הפינוי מהווים הוצאה הונית שאינה שונה מהוצאת פחת, ולכן אין להתירה. הוועדה אף קבעה שטענת פיצול העסקות הינו מלאכותית, כיוון שעסקת פינוי הדייר, אינה יכולה להשיא הכנסות במנותק מהבעלות.
לדעתנו פסק הדין לא לקח בחשבון את העובדה שלא כל דמי הפינוי מוכרים בפקודה ועל כן, רכיבי דמי הפינוי שאינם מוכרים בפקודה, צריכים להיות מוכרים בעת מכירת הדירה בהתאם לסעיף 39 לחוק מיסוי מקרקעין.
שאלה דומה עשויה לעלות במכירת דירת מגורים בה נעשה שימוש במסלול הפטור. רשות המיסים טוענת בהוראת הביצוע (מ"ש 5/07). כי כאשר בחר הנישום להחיל על הכנסות השכירות את מסלול הפטור המלא חל דין זהה במהותו למסלול המס המופחת על-אף שבהוראת החוק לא נקבעה הוראה מפורשת הדנה בהסדרי המיסוי שיחולו בעת מכירת הדירה.
דווקא לאור פסק הדין של ועדת הערר, ולאור טענת רשות המיסים כי יש לבחון את לשון החוק, אנו סבורים כי היות שהמחוקק באופן מפורש לא מונע התרת הוצאות במכירה למי שבחר במסלול הפטור, ניתן יהיה לדרוש את התרת ההוצאות במכירה.

הכותבים הם ממשרד זיו שרון ושות' עורכי דין וממשרד אלתר עורכי דין
תאריך:  14/02/2012   |   עודכן:  14/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניכוי הוצאות במס-שבח במכירת דירה שהושכרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ההתנהלות הבריונית של עובדי הרכבת והכשלים המתמשכים של ההנהלה מחייבים צעד דרסטי: הכנסת רכבת ישראל לפירוק, ניהולה באמצעות בית המשפט, הדחת ההנהלה ופיטורי כל העובדים. ותתפלאו: יש סיכוי הרבה יותר טוב שהרכבת תעבוד דווקא אחרי הצעדים הללו
ד"ר שלמה פרלה
בימים אלה שבו נדרשת יוון לקבל על עצמה, קבלה שלמה, ללא סייג, את תכתיבי מוסדות האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית ולהכניס עצמה בעול של משמעת תקציבית קפדנית ומדיניות צנע חמורה. תחת כל אלה שורקות רוחות ההיסטוריה בקול מאיים
איתי יהל
שוב מחפשת מחוקקת לתפוס טרמפ על נושא שמעורר הדים, במקום לעשות ולפעול לאכיפת חוקים, שימנעו פגיעה בזונה קטנה, בדיוק כמו בכל נושא אחר בו חי איש קטן בעוד שהסבל הוא גדול
אהוד פרלסמן
בניגוד לאגדת ה"אמת לשעתה", כשהחליט השופט סולברג לחייב את אילנה דיין, הוא הוכיח כי דיין עיוותה את תמונת המציאות שהייתה ידועה לה היטב, באמצעות הטעיות, שקרים וחצאי אמיתות
עקיבה לם
בית הספר הריאלי בחיפה עשה צעד אדיר בקירוב התנ"ך לשפת ימינו, והרחיק את התנ"ך עצמו שנות אור מאיתנו.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il