X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שמונה לנשיא העליון בלחצם של ח"כים מימין, אמינותו "חשודה". עוד בטרם צלח את מסלול המינוי, הרעיפה עליו התקשורת (קי)טונות של חשדנות. בג"צ מגרון זיכה את השופט גרוניס ברהביליטציה המיוחלת. הלכתי לארכיון...
▪  ▪  ▪
השופט גרוניס. טעון שיקום [צילום: פלאש 90]
איילון. בוטה יותר בנוגע ל"שלום עכשיו" [צילום: פלאש 90]

הפינוי במגרון - ב-1 באוגוסט 2012
איציק וולף
נשיא בית המשפט העליון והשופטים מרים נאור וסלים ג'ובראן קבעו כי בקשת המדינה לדחיה של שלוש שנים וחצי של פינוי המאחז מגרון, על-פי ההסכם שאליו הגיע השר בגין - פוגעת בעיקרון שלטון החוק * "משך הזמן המבוקש עד הפינוי הוא בלתי סביר בעליל"
לרשימה המלאה

אתחיל מהסוף: למרות שאני נמנה על האזרחים שאין להם אמון בבית המשפט העליון, ולמרות שליבי כבד על הכרעת בג"צ מגרון, דעתי חד-משמעית: מוכרחים לכבד, לקבל ולבצע את פינוי המתיישבים - ללא שום התחמקות. ועל אחת כמה וכמה - בלי אלימות. אני יודע שקורבנות ההכרעה המעוותת הזאת אינם אשמים. אבל כללי המשחק מחייבים קבלת הכרעה חלוטה. האלטרנטיבה גרועה יותר.
ואחרי שאמרתי את זה, אני מבקש להצביע על תופעה המוכיחה שהדמוקרטיה הישראלית חולה. בדמוקרטיה בריאה, הממשלה שזוכה לאמון הכנסת, היא השולטת. בישראל, אם השלטון ימני - התקשורת השמאלנית מפריעה. עוצמתה נגזרת מעדריותה.
העדר השמאלני שונא את המתנחלים. פגיעה בהם מזכה את הפוגעים בתקשורת אוהדת. ואם ברקורד של הפוגעים יש כתמים מוסריים - פגיעה במתנחלים מזכה בתעודת כשרות. רהביליטציה. החשוד בפלילים אריאל שרון ידע את זה, ועקר 8,000 יהודים מביתם. הנאשם בפלילים אהוד אולמרט ידע את זה, ובהמלצת השלדים בארונו הבטיח התכנסות (הינתקות ב') והורה לפנות את "עמונה" במחיר עצמות שבורות של מתנגדים.
"השופטים פוחדים מהתקשורת"
הפשרה שהושגה בהתערבות השר בגין הונחה של שולחנו של כבוד השופט הנשיא אשר גרוניס שדחה אותה. פרופסור מנחם מאוטנר פרסם מחקר שבו קבע: השמאל מוצא בבית המשפט העליון אוזן קשבת. המשפטן ד"ר חיים משגב כתב על הכרעת השופט גרוניס: "הידיים ידי בג"צ, והקול קול שלום עכשיו" (ynet ,26.3.12).
להבדיל (אלף אלפי הבדלות) מהחשוד בפלילים אריאל שרון, ומהנאשם בפלילים אהוד אולמרט - גם גרוניס זקוק לרהביליטציה. מי שמונה לתפקידו בלחצם של ח"כים מימין, אמינותו "חשודה". עוד בטרם צלח את מסלול המינוי, הרעיפה עליו התקשורת (קי)טונות של חשדנות. כן, גם שופטים חוששים מעיתונאים.
החוקרת ד"ר ענת פלג עשתה מחקר וקבעה: "השופטים פוחדים מהתקשורת" (דה-מרקר, 17.2.12). שוקי טאוסיג מבקר התקשורת סרק וקבע: "העיתונים מאוחדים בהתנגדות למתנחלי מגרון" ("העין השביעית", 26.3.12). לתקשורת השמאלנית אין סבלנות. פינוי רחוק, עלול להתברר כפינוי שקט. פינוי קרוב מכיל בתוכו סיכוי להצגת כאסח. השופט גרוניס ידע שסיכול בילוי הכאסח - והעדר נושך.
"שלום עכשיו אונס את בג"צ"
ד"ר חיים משגב מכוון לשלום עכשיו. הלכתי לארכיון, והוצאתי קטע שבו עמי איילון בוטה יותר: "שלום עכשיו אונס את בג"צ שאונס את הממשלה". החיבור בין המלשנים משלום עכשיו" והנשכנים מהתקשורת, לא הותיר הרבה סיכוי למתיישבי מגרון.
המסקנה ברורה: הימין חייב להשקיע יותר מאמץ לחדור לערוצי התקשורת. רק כאשר התקשורת תהיה מאוזנת יותר ודמוקרטית יותר, יש סיכוי שהבוחר הישראלי יראה במימוש האידיאולוגיה שניצחה בבחירות...

פורסם במקור: ארכיונרי
תאריך:  01/04/2012   |   עודכן:  01/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רהביליטציה (זמנית)
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הקשרים מטופשים נוסח אבנרי
עו" אלי הלוי  |  1/04/12 13:27
 
- עובדה
יואל ק   |  1/04/12 22:04
2
המסקנה, שמשהו דפוק בהיגיון שלך
פועה  |  2/04/12 11:39
 
- כרגיל דבריך ריקים מתוכן
לולינקה  |  2/04/12 19:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ריקי פרנקל
כיצד למד הניאו-ליברליזם להשתמש במצבי חירום, כגון מלחמה או אסון, לשירות מטרותיו, והסכנות הכרוכות בהפרטת תחום הביטחון וההגנה
פסח רויטמן
התקשורת דיווחה, כבר זמן רב לפני הבחירות, על נצחונו הצפוי של שאול מופז. לעומת זאת, כל הסקרים שנערכו בקרב הציבור הרחב גילו אהדה גדולה בהרבה לציפי לבני. המסקנה: בחירת מופז אינה בחירת ציבור הבוחרים הפוטנציאלי של המפלגה אלא בחירת מיעוט קטן ואינטרסנטי
אמיר פז-פוקס
מאמר זה בוחן את תפקיד המשפט והמשפטנים במחאה של קיץ 2011. אחת התופעות המעניינות במחאה זו, היא מיעוט ההתייחסות להיבטים המשפטיים הקשורים למדיניות חברתית. במקומו, תשומת הלב העיקרית ניתנה להיבטים כלכליים של מדיניות. אף שחשיבותם אינה מבוטלת, שינויים במדיניות הכלכלית הפיכים למדי, וכפופים לאילוצים התקציביים המשתנים. מדוע, אם כן, נאלם קולו של המשפט במסגרת המאבק החברתי?
יורם דורי
מה שהתרחש על כר הדשא בסיום משחק הכדורגל לא ראוי לכל מילת גינוי, אלא להענשה במישור הפלילי והספורטיבי כאחד. ברור שיש להעניש את האגודה בהורדת נקודות שתביא לירידתה לליגה הלאומית. זה עונש ראוי אך איני בטוח שמספיק נוכח חומרת המעשים
יעקב אסתרליס
האם מישהו מכם מאמין שהכל הסתדר ורכבת ישראל תתחיל לנוע על הפסים ללא בעיות ותקלות, והנוסעים יוכלו להגיע למחוז חפצם בזמן וכראוי? רק בחלום    במדינת החלמאים 16
רשימות נוספות
יש דין: מקווים שכעת המדינה תפנה את מגרון  /  איציק וולף
תושבי מגרון הסכימו להתפנות  /  עידן יוסף
השר בגין: מגרון במיקומו הנוכחי היה טעות  /  עידן יוסף
החטא ועונשו   /  יובל ברנדשטטר
מגרון: בג"ץ נגד רוב העם  /  אהוד פרלסמן
בג"ץ מדרון  /  ד"ר רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il