X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אסור לבלבל לאחרים ולנו את המוח על "אחדות גורלנו", יש לכבד את הזהות העצמית של כל אדם וכל אזרח מקרב היהודים באשר הם, להיות קנדי ואמריקני, וגם ישראלי. אבל אסור שהישראליות הזו תהיה זכות יתר ליהודים
▪  ▪  ▪
נתניהו באיפא"ק. להפסיק לבלבל את המוח על 'אחדות גורלנו' [צילום: AP]

שלמה שמיר "מגלה" את אמריקה כשהוא פותח את מאמרו בהארץ מיום 23.4.12 בקביעה הבאה: "העלייה מעולם לא הייתה בראש סדר העדיפויות של יהודי ארצות הברית". זה צריך להפליא?, הוא ממשיך ומוסיף שכיום "כל עניין העלייה נעלם לגמרי מהשיח הקהילתי". זה אמור להדהים? - היסטורית הייתה הציונות פתרון מדיני לבעיית היהודים הנרדפים במזרח אירופה. היא לא הייתה אמורה להיות בגדר פתרון ליהודי המערב, שגם אם סבלו לעיתים מאפליות, לא היו עילת הרציונל הציוני.
הציונות - לא פתרון ליהודים המרוצים בארצם
הרי הרצל קבע בספרו "מדינת היהודים", שאין הציונות אמורה להיות פתרון ליזראליטים שבצרפת שלא יחפצו בה. הרי הצהרת בלפור בלחץ בריטים יהודים קבעה שאין הארץ מיועדת לאותם "יהודים המרוצים מאזרחותם הנוכחית במקום מושבם". הצהרת בלפור, בניגוד למה שמלמדים בבתי הספר, לא ראתה את היהודים כ" עם עולם", ומצד שני הכירה בזכויות (הדתיות והאזרחיות) של העדות הלא יהודיות בארץ ישראל. אם תרצו הרי בהצהרת בלפור גלומה עובריות של תפיסת לאומיות טריטוריאליות.
בישראל מאז הקמת המדינה זו נתפסת כ" כנעניות" פסולה, שלא לדבר על כך שהפרקליטות ראתה בתביעת "אני ישראלי" להכיר בלאום הישראלי (כלומר בלאום טריטוריאלי אזרחי) בגדר "חתירה תחת יסודות המדינה".
שמיר מציין שהסוכנות היהודית הפסיקה לפעול בתחום העלייה בארה"ב (ובקנדה). אבל הסוכנות היהודית דווקא הייתה פעילה לעלות יהודים משתי מדינות מערביות, אחת מהן אירופאית. כבר שכחנו את מסעות התעמולה לעליית יהודי צרפת וארגנטינה?. צרפת כיום כל כך גרוע ליהודיה, שיש בהם הקונים בית קיט בישראל לחוף הים.
פוליטית צריך לזכור שבשנות השלושים של המאה ה-20 היה ראש ממשלתה יהודי בשם בלום. היהודים היו ועדיין מעורבים בפוליטיקה שלה (בשמאל וגם בימין כולל "החזית הלאומית"), כמו שהם גם פעילים בפוליטיקה האמריקנית, וגוז'ף ליברמן אף רץ פעם לסגנות הנשיאות ופעם אף לנשיאות ארה"ב!.
לכבד את הזהות העצמית של כל יהודי
האם האמריקנים היהודים אינם אזרחים משולבים בארה"ב? האם אין הם אמריקנים? - מדוע צריך להתפלא מקביעתו של שלמה שמיר ש"באחד הסקרים האחרונים בקרב, רק 4% מהנשאלים אמרו כי ישראל היא מרכיב בשיקוליהם להצביע". מדוע שזה יהיה אחרת? במקום לבלבל לאחרים ולנו את המוח על "אחדות גורלנו", יש לכבד את הזהות העצמית של כל אדם וכל אזרח מקרב היהודים באשר הם, להיות קנדי ואמריקני, וגם ישראלי. אבל אסור שהישראליות הזו תהיה זכות יתר ליהודים, אלא בגדר לאום טריטוריאלי אזרחי פתוח לכולם, ללא יוצא מן הכלל. ככה זה גם מקובל במערב הדמוקרטי- ליברלי.

תאריך:  24/04/2012   |   עודכן:  25/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבה לם
המשפט הזה, "במותם ציוו לנו את החיים", הפך ברבות השנים לבנאלי. השאלה היא מה באמת אנחנו זוכרים מהרוגי מערכות ישראל?
הרב שלמה ריסקין
מדוע אנו חוגגים את יום העצמאות? - משום שהוא מהווה חידוש וחיזוק של הברית שכרתנו עם הקדוש ברוך הוא בהר סיני, ברית שנעשית מבחירה ומכריזה שהגורל המשותף של עם ישראל אינו רק של מוות וגזירות אלא של ייעוד
איציק וולף
שניים מחברי נהרגו במהלך שירותם הצבאי    אחד נרצח על-ידי מחבל והשני טבע    מדוע שניהם נחשבים חללים אם מותו של אחד מהם היה אך במקרה בעת שירותו הצבאי בעוד מות השני היה חלק מהמאבק הלאומי?    הגיעה העת לומר את הדברים בקול: לא כל חייל מת הוא חלל
יואב לוי
בחודש יוני הקרוב יגיע נשיא המדינה לארה"ב כדי לקבל את מדליית החירות מנשיא ארה"ב. האמת שאיני מבין מדוע הוא מקבל את המדליה, אבל זה הזמן, כבוד הנשיא, ואני בטוח שמרבית אזרחי מדינת ישראל יסכימו איתי, לדרוש את שחרורו המיידי של ג'ונתן פולארד כתנאי לקבלת מדליית החירות
משה חסדאי
סיפורו של אורי בן ארי, שנולד בברלין בשם היינץ בנר ולימים הפך למפקד גייסות השריון, מנכ"ל בקונצרן כור, קונסול ישראל בניו-יורק, וסופר פורה שהמפורסם בספריו נקרא: "אחרי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il