X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה זמן היה מחזיק פוליטיקאי המתחזה לרופא כמנתח בבית חולים? כמה זמן יחזיק פוליטיקאי המתחזה לעורך דין בבית המשפט? וכמה זמן יחזיק פוליטיקאי המתחזה לעיתונאי בעיתונות שלנו?
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. מכתים את מערכת העיתונות [צילום: יח"צ]

יש הנוהגים לכנות את העיתונות כרשות הממשל הרביעית, וואם היא אכן רשות ממשל - אז נדרש שינוי דחוף בשיטת הממשל.
יש לנו עיתונות, לעיתונות יש מועצה - מועצת העיתונות. מועצת העיתונות היא עמותה, אשר תקנונה כולל את תקנון האתיקה של העיתונות בישראל, ומכאן שהתקנון הוא תקנון מחייב מתוקף חוק העמותות.
תקנון האתיקה אומר בין היתר:
  • עיתון ועיתונאי יהיו נאמנים לחופש העיתונות ולזכות הציבור לדעת בהגישם לציבור שרות מקצועי ובפרסום מדויק, הוגן ואחראי של ידיעות ודעות.
  • עיתון ועיתונאי יפעלו ביושר, בהגינות וללא מורא.
  • לא יפרסמו עיתון ועיתונאי ביודעין או ברשלנות דבר שאינו אמת, אינו מדויק, מטעה או מסולף.
  • לפני פרסום ידיעה כלשהי, יבדקו העיתון והעיתונאי את נכונותה במקור המהימן ביותר ובזהירות הראויה לפי נסיבות העניין. דחיפות הפרסום לא תפטור מבדיקת נכונות הידיעה כאמור.
  • פרסום ידיעות יהיה הוגן וללא הטיה.
  • טעויות, השמטות או אי דיוקים שהם מהותיים בפרסום עובדות, יש לתקן במהירות, בהגינות ובהבלטה הראויה ביחס לפרסום המקורי. בנוסף לכך תפורסם במקרים המתאימים גם התנצלות. במקרים המתאימים תינתן לאדם שנפגע אפשרות הוגנת להגיב על טעות, השמטה או אי דיוק מהותיים במהירות ובהבלטה הראויה ביחס לפרסום המקורי.
  • לא יפרסמו עיתון ועיתונאי ללא הסכמתו של אדם דבר הנוגע לפרטיותו או לשמו הטוב והעלול לפגוע בו, אלא אם קיים עניין ציבורי בפרסום ובמידה הראויה. פרסום דבר כאמור מצריך ברגיל בירור מוקדם עם הנוגע בדבר ופרסום הוגן של תגובתו.
  • לא יעמידו עצמם עיתון ועיתונאי במצב בו קיים חשש לניגוד עניינים בין חובותיהם כעיתון וכעיתונאי לבין כל אינטרס אחר.
  • לא יעשו עיתון ועיתונאי שימוש לרעה במעמדם, בתפקידם או בכוחם לפרסם או להימנע מפרסום.
  • לא יעסוק עיתונאי בכל עיסוק, עבודה, שרות, יחסי ציבור, פרסומת ואיסוף מודעות המעוררים חשש או מראית עין לניגוד אינטרסים או להטעיית הציבור.
יאיר לפיד: פוליטיקאי בתחפושת של עיתונאי
יאיר לפיד הוא פוליטיקאי, שורשיו בפוליטיקה ניטעו כבר לפני הרבה זמן, שנים, יריביו הפוליטיים סומנו כבר לפני זמן רב, לפני שנים. ואף על-פי כן, וללא כל מורא היה יאיר לפיד אחראי לפרסומו של מסמך מזויף אשר נועד לסכל את יריביו הפוליטיים העתידיים, ואת מינוי הרמטכ"ל על ידם, כאשר ברור לגמרי הקשר בין תוכניותיו לעתיד ובין התוצאות המתוכננות והישירות של השימוש ההמוני באותו זיוף (תוכניות שחלקן כשלו וחלקן הצליח).
ואף על-פי כן וללא מורא היה יאיר לפיד אחראי לפרסום מידע פרטי ואישי, של אחד המתמודדים על תפקיד מנכ"ל רשות השידור, תוך שהוא מנסה לסכל את מינויו אותו מתאר מר לפיד האולפן כמינוי פוליטי של ראש הממשלה. ובעניין זה ידוע שעיתונאים אחרים קיבלו את המידע אך נמנעו לפרסמו, באותו שידור ממליץ גם אולפנו של יאיר לפיד לסגור את רשות השידור, בלי כל בושה ובלי כל כבוד יורק האולפן של לפיד לבאר ממנה שתה שנים רבות, מאיים על פרנסתם של המון עיתונאים, אבל יש לו תוכנית פוליטית, הוא יחידי בעולם, שכולם ייחנקו, התוכנית הפוליטית מקדשת את כל האמצעים (נכשל כשלון חרוץ).
ואיפה מועצת העיתונות? היכן נשיאת המועצה? היכן היועץ המשפטי? הנשיאות? האם כולם נעלמו? האם כולם התנדפו? איך העיתונות מרשה כאלה תופעות בסלון שלה, תופעות כאלה מכתימות את העיתונות לשנים, מורידות את ערכה של העיתונות לשנים, הופכות את העיתונות מכלב שמירה של הפוליטיקה לעכבר הניסויים שלה, גורמות נזק כלכלי ענק לעיתונות כי רמת העניין בהם יורדת, מסכנת את פרנסת מאות עובדים, נכון מישהו מפריח איזה ספין, כולם מתקהלים, ואז מבינים את הבלוף ומניפים ידם בביטול, וירדנו עוד מדרגה, ועוד אחת, אבל אין כבר מהיכן לרדת.
על מועצת העיתונות להקיא מתוכה את הפוליטיקאים המתחפשים לעיתונאים, ולגלגל אותם מכל מדרגות העיתונות.

תאריך:  16/05/2012   |   עודכן:  16/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לגלגל מכל מדרגות העיתונות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"אחראי לפירסום המיסמך" ?
שלמה המגיב  |  16/05/12 16:45
 
- אני מכבד את דעתך
ה.א.  |  16/05/12 17:40
2
בלי לפיד, למדינה יש יותר עתיד. ל"ת
אבנר אביב  |  17/05/12 11:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
משהוקמה ממשלת הענק של נתניהו, ברור שהתחרות על ראשות הממשלה הבאה תהיה בין שלי יחימוביץ' יו"ר העבודה, לבנימין נתניהו ראש הממשלה. אופי המנהיגות של יחימוביץ' שונה לחלוטין מאופי המנהיגות של נתניהו, ועם ישראל יצטרך לבחור בין המנהיגות המתגמלת של ראש הממשלה שמבוססת על כיבודים ותפקידים, למנהיגות המעצבת של יחימוביץ' שמבוססת על חזון ואידיאולוגיה
חנן וייס
מדינת ישראל חיה בתחום האפור כשבמשך שנים התפתחו מנגנוני העברת כספים לאוכלוסיות היעד: תעשיות, תקשורת, קרנות הון סיכון, צבא וכיוצ"ב
ד''ר אברהם שלום
ההודעה היא אות כשלון של הממשלה הממונה על שרותי הביטחון ובתי הסוהר. למנוע מן המחבלים לעסוק בתכנון מעשי חבלה הוא תפקידם. זוהי הודאה בכשלון של הממשלה שאינה מתירה לשב"כ ולשב"ס למלא את תפקידם להגן על חיינו
פרד כהן-קידר
הסוחרים מוכרים לכם אוויר ירושלמי בקופסאות. אין דבר כזה. הסוחרים לא מספרים מהו הספקטרום האפקטיבי של הצמיד ולכן אל תלכו שולל אחרי הפרסומות, ואל תקנו
איתן קלינסקי
זו תעודת עניות לכולנו, ציבור המורים, פעילים וגמלאים, חברים בשני ארגוני המורים, שלבנו גס כלפי עמיתים לעבודה חינוכית קשה. מעדנו באי התגייסות לדרישה מוסרית משני ארגוני המורים לגלות סולידריות חברתית עם מאות מורים, המקבלים מכתבי פיטורים במקום לקבל תעודות הערכה והוקרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il