X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המשפט העליון עושה צעדי ענק לשחרור מכבלי הפלדה של השופטת דורית ביניש. הנה עוד דוגמה משכנעת
▪  ▪  ▪
השופט אשר גרוניס. ניסיון נוסף להחזיר לעליון את כבודו [צילום: פלאש 90]
מבט שני
איתמר לוין
החלטה טכנית שגרתית של רשם בית המשפט העליון, גיא שני, מצדיקה מילה טובה. במקום לדחות בתוך עשר שניות בקשה חסרת יסוד, הוא הקדיש זמן לכתוב החלטה והרבה יותר חשוב - הורה למזכירות לסייע לפונה
לרשימה המלאה

מיחאי זמפירה היא אישה שאינני מכיר אותה, אך עם תבונה רבה. מתקיים בעניינה הליך בבית הדין הארצי לעבודה, ההליך הזה לא מתנהל לרוחה, היו הרבה דחיות, עד לרמה שנוצרה אצלה הרגשה של חוסר אמון בבית המשפט לענייני עבודה, והיא פנתה לבג"ץ בבקשה להעביר את הדיונים אליו.
ומדוע אני מסיק שהגברת הנ"ל היא משכמה ומעלה?
כי היא נתלתה באילנות גבוהים, סכסוכי העבודה המרכזיים במשק, סכסוך הפרקליטים וסכסוך הרופאים עברו לבית המשפט העליון בתוך הדיונים של בית הדין הארצי לעבודה, השיטה החולה והקלוקלת הזו הדהדה בכל המדינה, ומה שמותר לפרקליטים ולרופאים, מדוע יהיה אסור לאחד האדם?
נכון גם אצל הרופאים וגם אצל הפרקליטים בוצע טריק שקוף ומעלה קבס, פלוני עתר לבית המשפט, יש שם הרבה כסף ולכן שילם כנראה אגרה כדין, בעתירה אווילית ומטופשת, שבית המשפט כלל לאת התייחס אליה לעומק, למען ראש הממשלה יתערב בסכסוך.
  • זו הייתה עתירת סרק, כי עילתה היא אוויר, וכל מטרתה הייתה להעביר את התיק מאד לביניש, ולמי שיש ספק בחלילות העילה אנא יקרא מה אמרה עליה השופטת ביניש עצמה בדיונים.
  • זו הייתה עתירה מוקדמת, כי בית הדין לעבודה עדיין לא אמר את דברו, (וגם לאחר שהיה אומר זכות ההתערבות היא מוגבלת מאד, ובית המשפט לא דן כלל במגבלות האלה)
  • היה לסעד חליפי כי העותר לא פנה תחילה לבית הדין לעבודה שם התנהל הדיון, באותה בקשה, אולי בית הדין לעבודה היה מורה כך או לפחות מציע
  • משיבים מאד קריטיים בעתירה כמו בית הדין לעבודה לא נכללו ברשימת המשיבים
  • לא מוצו הליכים לא הוגש בעתירה שום מסמך לבית המשפט המורה כי העותר פנה קודם לראש הממשלה עצמו.
כמה שגיאות פטאליות אפשר למצוא בעתירה אחת?, וכל זה לא הביא את כבוד הנשיאה בדימוס לוותר על אור הזרקורים של סכסוכי העבודה המתוקשרים ביותר במשק, כאשר כל זה נעשה על חשבון זמן יקר של עתירות אמיתיות על עוולות, ועל חשבון זמן יקר של ערעורים פליליים.
בית המשפט העליון של ביניש שם למרמס, לצחוק ולשנינה את הכללים של עצמו. מדוע יתפלא שהתורה הקלוקלת הזו נלמדת על-ידי הציבור, ואז הציבור פונה בצדק רב, אם לא מן הדין אז כאמור מן הצדק, על-מנת לקבל אותו שירות שמקבלים בוגרי הפרקליטות (העותר אצל הפרקליטים והרופאים, וב"כ העובדים היו שניהם בוגרי הפרקליטות) – האם יש כאן הבדל בין דם לדם? בבית המשפט העליון?. במה עדיפה הסתדרות הרופאים המיוצגת היטב מיחאי זמפירה שאיננה מיוצגת, ואשר איש טוב לב בנם של טובי לב, עו"ד דני בן טובים מנסה לסייע לה במסדרונות המשפט החולים אנושות שלנו?
סנונית נוספת להחזרת עטרת העליון ליושנה
ובואו נקווה שההחלטה של הרשם לדחות את הבקשה של מיחאי זמפירה והנחיותיו של עו"ד דני בו-טובים "...לבית משפט זה ניתן לפנות רק בדרך הקבועה בחוק בהתאם לסדרי הדין ורק לאחר מיצוי ההליכים בכל הערכאות הקודמות... לא מצאתי בסיס עובדתי או משפטי להורות על פתיחת תיק בבית משפט זה כשהמטרה – למיטב הבנתי – היא שבית המשפט העליון יחליף את בית הדין הארצי לעבודה הדן בערעורה של המבקשת....." אינם עדות עוד להעדפה בולטת של שכבת שמנת על פשוטי העם, אלא ההיפך הגמור, עוד סנונית המבשרת כבר פעם שלישית או רביעית על ניסיונות מאד רציניים של הנשיא החדש להחזיר את עטרת בתי המשפט העליון ליושנה, בנימוס, עם הפנים לעותר ולמדינה, אך על-פי הספר ובלי העדפות מסוגים וממינים שונים.

תאריך:  17/05/2012   |   עודכן:  17/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקדים מיחאי זמפירה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אל תבנה על גרוניס...
במו עיני  |  18/05/12 05:04
 
- חייבים לקוות, חייבים להאמין
ה.א.  |  18/05/12 08:43
2
לאחר שנבחרו,, ניתגלת,, ערוותם,
יעקב יעקב  |  19/05/12 09:34
3
להביא אותו בעוד 15 ימים.......
בימין המפה  |  20/05/12 05:00
 
- על פי התאור - מקרה מזעז
ה.א.  |  20/05/12 12:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן דינור
הלב נכמר לראות את הצעירים, לעיתים ילדים ממש, באזיקים, מכסים את פניהם, שפופים וחובשים כיפה מובאים להארכות מעצר. אלה צעירים שסרחו, שחלקם לבטח לא היו שולפים את כלי המשחית כדי לשסף את צוואר חברם בגיל מאוחר, כמיושבי דעת. גילם הצעיר והדופק המהיר הפועם בחזם הוא לרועץ אך גם לרחמי בית המשפט
מנחם רהט
בימים שלאחר נצחונות מלחמת השחרור ומלחמת ששת הימים, שהעניקו לעם ישראל את ירושלים, שרר קונצנזוס רחב באשר למעמדה הייחודי של ירושלים    לימים התערער הקונצנזוס ורק מעטים חוגגים כיום את יום ירושלים
אלי אלון
רחוב שביל עכו אומנם מופיע ברשימת שמות רחובות העיר תל אביב, אבל בפועל אינו נראה ברחוב עצמו. אין שילוט והרחוב הזה מוזנח ביותר    רון חולדאי, קפוץ לביקור קצר ברחוב
עפר דרורי
מרוב טכנולוגיה ותחכום שכחנו את הדברים הבסיסיים שנוסו והוכחו בחו"ל כמו בארה"ב וביפן. נוכחות מסיבית של שוטרים, אנושיים, במקומות ציבוריים מרתיעה וגם יכולה להתמודד עם מצבי אלימות מקומיים
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי מספר בנגיעות חטופות על היכרותו עם ח"כ לובה אליאב לקראת סיור שיוביל בחודש יוני בעקבות קורות חייו של אליאב במסגרת פרויקט "ישראל קוראת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il