X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ורד כהן עורכת דין משרד בר-און ,כהן, עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

רענן בר-און שותף, עורך דין בר-און, כהן, משרד עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
להארכת תקופת ההתמחות יש השלכה ישירה לא רק על טובת המתמחה הפרטי, אלא גם על טובת המקצוע. השקעה רבה יותר במתמחים, תאפשר את העלאת הרמה המקצועית של הנכנסים בשערי המקצוע, ותיצור עורכי דין מנוסים יותר, אשר יעניקו שירות טוב יותר לקהל הרחב
▪  ▪  ▪
טקס הסמכת עורכי דין. לראות את טובת המקצוע [צילום: פלאש 90]

אנו מוצאים לכל הפחות שלוש מעלות מרכזיות לצורך להאריך את תקופת ההתמחות:
האחת - טובתו האישית של המתמחה,
השנייה - טובתו של עורך הדין המאמן,
והשלישית - יוקרתו וטובתו של המקצוע.
השיעור הראשון לו זוכה סטודנט המסיים (לעיתים בהצטיינות) את לימודי הפקולטה ומתחיל את תקופת ההתמחות הינו הפער העצום בין הידע המשפטי שנצבר בשנות הלימודים לבין עולם המעשה. כך, גם משפטן השולט ברזי הדין הישראלי לא יוכל לייצג כראוי בעלי דין הלכה למעשה ללא תקופת התמחות. הלימוד בפקולטה אינו מקנה את הכלים לטפל ב"מקרה אמיתי", להוציא מן הכוח אל הפועל את זכויותיו של בעל הדין ולתרגם את צדקתו האקדמית לזכייה מעשית. סטודנט, מוכשר ככל שיהא, אינו יודע לנהל תיק, אינו יודע לתפור ולבצע עסקה מסובכת, אינו יודע איך מתדיינים בפני שופט, אינו יודע איך מנהלים תיקים מורכבים, אינו יודע לנהל משא-ומתן, וכן הלאה.
כך, לכל יום בו ילמד מתמחה ממאמנו, יתלווה אליו להופעות בבתי משפט, ינסח בפיקוחו כתבי טענות, יכין בהנחייתו תיקים וכתבי בי דין - יש חשיבות עצומה.
בנוסף, במקרים רבים חפצים המתמחים לטעום ממספר תחומי משפט ולרכוש בהם מיומנויות יסוד בסיסיות, על-מנת שיהא בידם לבחור, בחירה מושכלת, את התחום בו יחפצו לעסוק בעתיד.
עם תום תקופת ההתמחות - נחתך חבל הטבור, הסטודנט מקבל את גלימתו והופך לעורך דין ברשות עצמו. המטען אותו יעלה בידי המתמחה לצבור בתקופת ההתמחות - הוא זה שיעמוד לרשותו של עורך הדין הצעיר. כך, לכל יום שינוצל ללימוד יעיל, בתקופת ההתמחות - יש חשיבות מכרעת לתפקודו העתידי של עורך הדין העצמאי.
מתמחה לא יכול לקבל לידיו ניסוח מסמכים בכתב, עד שישתפשף בעבודה במשרד עורכי הדין. הבעיה היא, שעד שהוא מגיע לרמה בו ניתן לקצור את פירות ההשקעה בו - מסתיימת תקופת ההתמחות.
מנגד, הארכת התקופה תשרת אף את טובתם של עורכי הדין המאמנים. לעיתים קרובות, מסרבים עורכי דין לקבל מתמחים תחת חסותם, בשל כך שכאשר יגיע המתמחה לרמה הנדרשת שתאפשר למאמן לקצור את פירות השקעתו בו - תסתיים תקופת ההתמחות.
משרדים שעד כה סירבו להעסיק מתמחים - עשויים לשקול בשנית את עמדתם, לאור הארכת תקופת ההתמחות והאפשרות להפיק פירות מההשקעה במתמחים. ממילא ישפיע הדבר על הגדלת היצע המשרדים הפותחים שעריהם בפני מתמחים, וייצאו כולם נשכרים.
להארכת תקופת ההתמחות יש השלכה ישירה לא רק על טובת המתמחה הפרטי, אלא גם על טובת המקצוע. השקעה רבה יותר במתמחים, והתמדה בלימוד יסודותיו המעשיים של המקצוע, תאפשר את העלאת הרמה המקצועית של הנכנסים בשערי המקצוע. השקעה רבה יותר במתמחים תיצור עורכי דין מנוסים יותר, אשר יעניקו שירות טוב יותר וטיפול מקצועי משובח יותר לקהל הרחב.
בכל הכבוד, הנימוק בו עושים שימוש המתנגדים להארכה - אינו יכול לעמוד. הטענה הנשמעת הינה, כי הארכת התקופה תפגע במתמחים כלכלית, הואיל והללו ינוצלו במשך שנתיים ללא פיקוח ואכיפה. הטענה היא, כי מתמחים עושים שליחויות ועבודות משרדיות, ככוח עבודה זול, ולא עבודות משפטיות. זוהי טענה כבדת משקל, המחייבת בדיקה וטיפול מעמיקים, אשר סנקציות בצידם, כלפי מי שיימצא מנצל מתמחה. לא יכולה להיות מחלוקת, כי תקופת ההתמחות צריכה להיות מנוצלת אך ורק לצורך לימוד מעשי של המקצוע, ובוודאי שמתמחה אינו תחליף לפקיד או לשליח.
טיפול בבעיית הניצול, ככל שקיימת, יגרום לכך, שתקופת ההתמחות תושקע למטרה הנשגבת לשמה נוצרה, ותעלים את הנימוק המרכזי להתנגדות להארכתה.
דווקא הארכת התקופה לשנתיים תסייע בהקטנת ניצול לרעה של המתמחים, ותתרום לרצון להשקיע בו, תוך ייעודו לביצוע עבודות משפטיות, לטובת שני הצדדים להתקשרות זו.

תאריך:  23/05/2012   |   עודכן:  23/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
התרחקנו מאוד מחזון הבית הלאומי לעם היהודי בארץ ישראל, התרחקנו מדי ממורשת אבות, חלקים נרחבים מדי בעם איבדו את החזון, את האמונה ואת התקווה. אך לא מאוחר לתקן. יש לערוך טיהור של ממש בפיקוד הצבא, להדיח את הנשיא המכהן מתפקידו ולחולל שינוי של ממש בשיטת הבחירות
שולמית קיסרי
ביבי, כוכב עליון, "זיהה" את בעיית המסתננים והעובדים הזרים, שהרי הוא אשף בלזהות את הבעיה זמן רב אחרי כולם, כאשר המצב כבר בשלב הגיהינום. איפה היה המנהיג מלך ישראל עד לרגע זה?
ברטי בנדטה
האלימות בסוריה השפיעה לרעה על ביטחונה ויציבותה של לבנון. לא רק בגלל הזרם הבלתי פוסק של פליטים, המבקשים מקלט בתוך גבולותיה של לבנון, אלא גם בשל אירועים חוזרים ונשנים של ירי אל מעבר לגבול בידי הצבא הסורי
נורית גרינגר
קשה לתאר במילים את המשמעות של ירושלים והכותל המערבי לעם היהודי. הרגשות מתגברים כאשר מגיעים לביקור בעיר הקדושה לעם היהודי וניצבים מול הכותל המערבי
יהודה דרורי
פעם לפני כ-30 שנה הייתה קצת הגינות באירוויזיון וניסו לבחור לפי הפופולריות של השיר. היום אירופה הפכה לשוק עם פי-שתים של מדינות שרובן אינן בדיוק מפותחות מבחינה תרבותית, והפוליטיקה כיום משדרת משם בקביעות אי הגינות בסיסית בייחוד כלפי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il