X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאולפרשן לענייני המזרח התיכוןמגזין מראה
דוא"לבלוג/אתררשימותמעקב
מאז שהייתי סטודנט, גיליתי עניין בנושא הסכסוך הפלשתיני-ישראלי קראתי ספרים, פתחתי תיק לקטעי עיתונים, עקבתי אחרי תוכניות הטלוויזיה וחשבתי את עצמי למומחה בנושא רגע ההלם הגיע כשנסעתי לתל אביב, יפו, חיפה, רמאללה ועזה, ואז גיליתי שאני נבער מדעת בתחום זה ידעתי, שקריאה אינה מסוגלת לשקף את כל המציאות
▪  ▪  ▪
לראות מקרוב [צילום: פלאש 90]

ברשימה זו מובאים מאמרים, קטעי מאמרים וידיעות שפורסמו לאחרונה בעיתונות הערבית הדנים במצב הערבים ובנושא של ישראל.
המומחים למיניהם
(עימאד אלדין אדיב, "אל-שרק אל-אווסט" 16.5.12)
לקרוא עיתונים ולפתוח תיק לקטעי עיתונות בתחום מסוים - אין די בהם כדי להיות מומחה באותו תחום. זה חשוב, אך אינו מספיק. והרשו לכם לספר לכם מנסיוני.
מאז שהייתי סטודנט, גיליתי עניין בנושא הסכסוך הפלשתיני-ישראלי. קראתי ספרים, פתחתי תיק לקטעי עיתונים, עקבתי אחרי תוכניות הטלוויזיה וחשבתי את עצמי למומחה בנושא.
רגע ההלם הגיע כשנסעתי לתל אביב, יפו, חיפה, רמאללה ועזה, ואז גיליתי שאני נבער מדעת בתחום זה. ידעתי, שקריאה אינה מסוגלת לשקף את כל המציאות.
אתה צריך לבקר באפגניסטן ולהסתובב בטורה בורה, כדי להבין שאין אפשרות לנצח במלחמה באזור כזה.
לכן, כלי התקשורת הרציניים משגרים כתבים ואנליסטים למוקדי ההתרחשויות, על-מנת שיהפכו למומחים באמצעות יצירת דו-קיום עם המציאות.
התלמוד הבבלי בערבית
ברשת אלג'זירה ובעיתונות הערבית פורסם שהמכון הירדני למחקרי המזרח התיכון הודיע כי השלים תרגום בערבית של התלמוד הבבלי שנחשב לאסמכתא בסיסית של ההלכה היהודית.
חוקר המכון מוחמד נג'ם אמר לסוכנות "פראנס פרס" כי מלאכת התרגום נמשכה שש שנים, וכי 95 חוקרים, מתרגמים ולשונאים השתתפו במבצע התרגום, הכולל 20 כרכים המכילים 7,000 עמודים.
החוקר הוסיף כי התרגום ישרת את חוקרי ההלכה היהודית וההלכה האיסלאמית וישתמשו בו גם בלימודי השוואת-דתות, וכי החוקרים יתייחסו בלימודיהם גם לתלמוד הירושלמי, שחובר בין 219 ל-359 לספירה, כ-150 שנה לפני שנחתם התלמוד הבבלי.
אירן היא כמו אל-קאעידה
(טארק אלחמיד, עורכו הראשי של "אל-שרק אל-אווסט" 13.5.12)
שליטי אירן פועלים אך ורק באזורים בעלי אופי בדלני או שיש בהם שסעים עדתיים ושבטיים. אירן תומכת במשטרו של אסד בסוריה - משטר עדתי עלאווי בעת'י, והיא תומכת בבדלנים החות'ים בתימן.
ה"גרדיין" הבריטי, בשיתוף עם "אל-שרק אל-אווסט", פירסם ב-13.5.12, נתונים על פעילותה של אירן באזורים נוספים, כמו עירק, בחריין, לבנון ורצועת עזה. לאזורים אלה שולחת אירן נשק, מגישה סיוע כספי ומקימה כלי תקשורת חתרניים ארסיים.
זוהי דרכו של ארגון אל-קאעידה - לפעול בעיקר באזורים כאלה, והראיה לכך היא פעילותו של הארגון במדינה שיש בה שסע עדתי-דתי עמוק, כמו אפגניסטן. המסקנה: סכנת המשטר האירני לביטחון האזור אינה פחותה מסכנת ארגון אל-קאעידה.
חיים חיי מותרות
(עיתון "אלקבס" הכוויתי, 8.5.12)
מדינות המעוניינות ללמוד מן המדינות המתפתחות, מזמינות מומחים בתחומים של הנדסה, רפואה והיי-טק, על-מנת ללמוד מהם. אנו בכווית מזמינים מחו"ל ספקי שירותים שוליים, שיעניקו לנו נחת ויספקו את הבטלנות שלנו. כי אנו הגענו לרמת פינוק כזאת שאנו מתעצלים למלא כוס מים ונעזרים במשרתת שתעשה זאת בשבילנו, ואולי אף תשים בפינו את הכוס.
משרתים אלה מיובאים בעיקר מאירן, פקיסטן ואפגניסטן הידועות בסחר בסמים.
איזו תועלת הם מביאים לנו? האם יש ביניהם רופאים, מהנדסים ומדעני גרעין? הם לא רק עובדים כמשרתים. יש ביניהם סוחרי סמים, עובדים בשוק שחור, קבצנים, כייסים ומרגלים.
זהו נושא המחייב מחשבה והתייחסות.
הבחירות במצרים
לא רוצים אחריות
("אלקודס אלערבי" 8.5.12)
"תקוותי היא שאף אחד מן המועמדים לנשיאות מצרים מטעם 'האחים המוסלמים' לא יזכה להיבחר. כי הנשיא החדש יצטרך להתמודד עם בעיות קשות בכל המישורים - המדיני והכלכלי. כי ענייניה של מצרים מתדרדרים בכל התחומים. וכשנשיא מטעם 'האחים המוסלמים' ייכשל במאמציו להציל את המצרים, כולם יגידו שהאיסלאם נכשל. ואני לא מעוניין שהאשמה תוטל על האיסלאם".
כך הצהיר מי שהיה המנהיג הרוחני של 'האחים המוסלמים' במצרים, מוחמד מהדי עאקיף, והוסיף כי 'האחים המוסלמים' הכינו חוקה חדשה מטעמם, וניתן להציג אותה למשאל עם.
"היתוש הזה"
(עימאד אלדין אדיב "אל-שרק אל-אווסט" 15.5.12)
נשיא אירן אחמדינג'אד זקוק לטיפול פסיכיאטרי, משום שהוא הזוי שמדמיין לעצמו מצבים הזויים ופועל בהתאם לכך. למשל:
1. הוא מדמיין לעצמו כי שלושת האיים בכניסה למפרץ שייכים לאירן ואף מצהיר כי הם שייכים לה כשם שטהרן שייכת לה. בכך הוא משחק באש. הוא מזלזל במצור הכלכלי על אירן, וטוען שאין לו שום השפעה על כלכלתה.
2. הוא מאיים בחסימת מיצרי הורמוז, בהתעלמו מהיותם מעבר ימי בינלאומי לנפט ולמסחר ומכך שהעולם לא ירשה חסימה של מעבר שיט בינלאומי ולא יתיר תוקפנות על מדינות המפרץ הקשורות עם המערב בחוזי הגנה.
3. הוא מצהיר כי ישראל דומה ליתוש, וכי אירן מסוגלת להרתיעה תוך שניות. בכך הוא מתעלם מכך שישראל היא הכוח הצבאי הרביעי בעולם, ושלמרות אוכלוסייתה הקטנה, היא מסוגלת לגייס את העם מגילאי 18 עד 50.
אחמדינג'אד מתעלם מכוחה הכלכלי והמדעי של ישראל, שנחשבת למשקיעה מס' 2 בוול סטריט, המדורגת בשורה הראשונה של המדינות המשקיעות בבורסה האמריקנית, והיא בין המדינות הבולטות בהשקעה בתחומי המחקר והמדע. ה"יתוש" הזה מייצא אלקטרוניקה ונשק לסין והודו.
מדינות המעוניינות ללמוד מן המדינות המתפתחות, מזמינות מומחים בתחומים של הנדסה, רפואה והיי-טק, על-מנת ללמוד מהם. אנו בכווית מזמינים מחו"ל ספקי שירותים שוליים, שיעניקו לנו נחת ויספקו את הבטלנות שלנו.
לאתר מגזין מראה
תאריך:  26/05/2012   |   עודכן:  28/05/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 מחמוד אחמדינג'אד
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
עליהם ועלינו
תגובות  [ 3 ]מוצגות  [ 3 ] כתוב תגובה 
1
אתה חד מימדי שלא לומר מוטה
aviku  |  27/05/12 11:05
 
- ווא אני המום, תגובה מאוד
מאיר עיניים  |  27/05/12 16:55
2
ואם תצטט מעיתונות ישראלית
זה משקף את ישראל?  |  27/05/12 17:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן הורוביץ
בעקבות המתקפה בתל אביב על מסתננים סודנים ואריתראים    על הנזילות של הגזענות: לא רק הנזילות הכספית, אלא הקלות הבלתי נסבלת של שיסוי הדדי שהוביל לשחיטות איומות. המלחמות בבוסניה וקרואטיה פרצו זמן קצר אחרי התפרקות יוגוסלביה. עד אז כל המדינות החדשות האלה היו חלק מאותה יוגוסלביה
עמוס עמירן
חברות הסלולר הוותיקות יכולות לצמצם את נזקן מכניסת חברות הסלולר החדשות, אם ישכילו לתת שירות חכם יותר וכן יוכלו לחסוך בהוצאות    לדוגמא: לשלב הסכמים פשוטים עם חשבונות פשוטים וברורים - דבר שיאפשר להן להקטין כוח אדם במוקדי שירות
פנחס לבקוביץ
ארגוני השמאל מציפים אותנו במוסלמים אפריקניים על-מנת לחסל אותנו    ואנו במקום להילחם על קיומנו מתאבדים בשם קיום החוק    החוק שתפקידו להגן על קיומנו נהיה לחוק הדורש את התאבדותנו
משה שפריר
בהיותי משורר "ותיק" וגם גיאולוג "ותיק", חוקר ומרצה בשני תחומים אלה - אני מנסה במאמר זה להביא את מכלול השקפותי בנושא חשוב זה
ד"ר אברהם בן-עזרא
בהתנהגות הולמת של יזמי בנייה מול הרשויות המקומיות, לא ראוי וגובל בפלילים - עיכוב מתן שירותי רישוי, כל עוד היזם אינו מזרים מזומנים לנותני ההיתרים, גם כאשר מדובר בהזרמת כסף למטרות ציבור    הרי אנו מכירים לא מעט אנשי ציבור שישבו או יושבים בכלא בגלל שנגסו בדרך דומה בכסף - והשקיעוהו בקידום מטרות ציבוריות
רשימות נוספות
לגבינה אין כתובת  /  יובל ברנדשטטר
הם פוחדים  /  מרדכי קידר
לא עניינם הפרטי של המתנחלים  /  דוד בדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il