X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שריד מתחמק מחשבון נפש. האגו שלו אוסר עליו לנסות - כל עוד לא הסיר מועמדותו להנהגת היקום מול אלוהים. אילו גרע מיהירותו, היה שואל את עצמו כמה שאלות נוקבות הלכתי לארכיון...
▪  ▪  ▪
שריד. צבוע נטול איפוק [צילום: פלאש 90]

הקלישאה ממליצה לאלה שחמאה על ראשם, שיימנעו מיציאה אל השמש הקופחת. יוסי שריד מכיר את הקלישאה ומבין את ההמלצה, ובכל זאת, בלי להסס, הוא יצא אל השמש הקופחת עם חמאה תחת כובע הטמבל. ככה הם הצבועים: החמאה על ראשם לא גוזרת עליהם איפוק.
שלושים שנה למלחמת לבנון הראשונה, הניעו את שריד לשגר אלינו מהמקלדת שלו טיל ביולוגי. תחת הכותרת המרושעת "1,216 קורבנות שווא" מטיל שריד את האחריות למותם של קורבנות המלחמה ההיא, על ההנהגה, ובעיקר על מנחם בגין.
ציטוט: "לא נשכח את מלחמת הסרק, לפני 30 שנה, שהפילה 1,216 קורבנות שווא. תדע כל אם עברייה, יידע כל אב: בראשם של מי דמיהם, ויש להם דמים. בראשו של מנחם בגין. מלכתחילה לא התאים לתפקידו בגלל קשריו הרופפים עם המציאות. כל חייו היטלטל בין גלי מניה ודפרסיה, עד שטבע" (הארץ, 8.6.12).
טקסט מקומם, בעיקר משום שהכותב נמנה על בכירי העדר הטועה, שהביא עלינו את הסכמי אוסלו. קראתי, וחשתי שאני הוא הכותב, בשינויים קלים.
שימו לב: "לא נשכח את שלום הסרק, שנחתם לפני 19 שנה (ספטמבר 93'), שהפיל 1,400 קורבנות שלום. תדע כל אם עברייה, יידע כל אב: בראשם של מי דמיהם, ויש להם דמים. בראשם של רבין, פרס ושריד. מלכתחילה לא התאימו לתפקידם בגלל הקשר הרופף עם המציאות. כל חייהם היטלטלו בין הזיות שלום - עד שטבעו (בקלפי)".
אגו והתחמקות מחשבון נפש
יוסי שריד מתחמק מחשבון נפש. האגו שלו אוסר עליו לנסות - כל עוד לא הסיר את מועמדותו להנהגת היקום מול אלוהים. אילו גרע מיהירותו, היה שואל את עצמו כמה שאלות, חלקן נוגעות ב(חוסר) יכולת האישית שלו לזהות את המציאות. והוא לא חולה במניה-דפרסיה.
ולפני שאני עוזר לו בשני סרטונים, אעזור לו בשאלה אחת פלוס בקשה: איך זה ששתי המפלגות שהביאו עלינו את הסכמי אוסלו (העבודה ומרצ) ירדו מ-56 מנדטים ל-16 (ביחד עם עצמאות)? באותה הזדמנות שיגיד להורים העבריים ששכלו את ילדיהם, כמה מילים על מה ששריד וחבריו כינו "קורבנות שלום".
שריד יכול להרשות לעצמו. הוא יודע שהקטעים בהם הוא נראה נלעג, נמצאים בארכיונים של השותפים שעזרו בשיווק אוסלו. הלכתי לארכיון, ומבין אינסוף הסרטונים, הבאתי אחד שמעיד על (חוסר) היכולת שלו בזיהוי מציאות. אין סימני שאלה. הוא כל כך בטוח בניתוח שלו, שהמפקפק מולו (דוד לוי) חוטף בראש. הקטע השני נוגע בבגין.
כמה מילים על מנחם בגין
כשמדובר בבגין, יש לשוחרי הדמוקרטיה מהשמאל סיבה טובה לחוש בושה. היום הם משתמשים בשמו כדי להפיץ מסרים דמוקרטיים. רבים זוכרים את שלטון מפא"י שרדף עד חורמה את אלה שוויתרו על הפנקס האדום. במקביל, רוצחי האופי האדומים עמלו קשות, תוך ניצול מחפיר של שליטתם בתקשורת, כדי לשכנע את הציבור האומלל שמנחם בגין פשיסט אנטי דמוקרטי.
בסרטון השני, יונה קלימוביצקי, מי שהייתה מזכירתו של ראש הממשלה בגין, מספרת שלמרות שידע שהיא שמאלנית מבית, הוא רצה אותה כמזכירה. "בגין היה דמוקרט", היא סיפרה, "ולא הפריע לו שהשקפתי אחרת".
לשריד וחבריו שמציעים מדי פעם לאחרים לעלות לקברו של רבין ולבקש סליחה, אני מציע - עלו אתם לקברו של בגין (בלי נעליים) ובקשו סליחה. יש לכם סיבה טובה. הסליחה תזכך אתכם...

פורסם במקור: ארכיונרי
תאריך:  10/06/2012   |   עודכן:  10/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד לוי  יוסי שריד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוסי שריד יכול להרשות לעצמו
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
תודה רבה, אל תפסיק. ל"ת
מורה נבוכים  |  10/06/12 14:43
2
מסריחים מכף רגל ועל ראש!
לחלוץ נעליים?  |  10/06/12 17:32
3
שריד ופליט
יוא"ב  |  10/06/12 21:29
4
יונת שלום טורפת
אלון פלג  |  11/06/12 00:31
5
הדמוקרטיה של בגין הייתה בעוכרי
קורןנאוה טבריה  |  11/06/12 05:38
6
האמת על מלחמת לבנון כפי שסופר
קורןנאוה טבריה  |  11/06/12 06:18
7
מוטב שיוסי ישתוק
אלטער קרקר  |  11/06/12 12:36
8
אז קורןנאוה אתה סה"כ ליכודניק
רחל אבלס  |  11/06/12 18:05
9
לא הבנתי שום דבר, מה הקשר שבין
רייש לקיש  |  11/06/12 19:21
 
- טמבל
אמנון 111  |  13/06/12 03:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
לציבור רוכשי הדירות זכויות מוצקות לגבי דירותיהם, תקינותן, תכנונן וביצוען לפי כל דין ואף מעבר לכך    לא רק שחוקק חוק המכר (דירות) שהוסיף לדיירים זכויות וחיזק את מעמדם כלפי המוכר, אף שכבר היה קיים באותה עת חוק המכר [הכללי], באה הפסיקה וחיזקה עוד ועוד את הבסיס עליו בנויות זכויות הדיירים
עמוס שנער
מסע משעשע בין קיצוני העבר, ההווה והעתיד
פסח רויטמן
הסופרים: ריחמתי עליהם לא בגלל התגמולים הדלים אלא מחוסר הבנתם בשיווק ומכירות    המסתננים: הגזענות שצצה אילצה סוף סוף את הממשלה לפעול    המסמך העלוב: ההדלפות הן רכילות גרידא
גרשון אקשטיין
כדאי שתשבתו מכתיבה לשנה או לשנתיים, ממילא אתם לא מרוויחים מכך. אז נראה את כל המו"לים, המפיצים ובעלי החנויות מחזיקים מעמד, מסיימים את המלאי שברשותם ועומדים בהוצאות הקבועות...
אברהם בן-עזרא
אין למכיני תוכנית המתאר (ולמי שמאשרה) סמכות ליצור מצב לפיו לא ניתן להגיש בקשה להקלה, שתבוא לדיון בהליכי הרישוי המקובלים. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חייבת לדון בכל מקרה בבקשת הקלה, ולנמק מסקנותיה. חובת הנימוק בעלת חשיבות רבה המומחשת ומשמעותה היא כי על הוועדה לדון בכובד ראש בבקשת ההקלה, ולהנפיק עמדה שמן הסתם עלולה לעמוד במבחן נוסף - הוא מבחן שיפוטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il