X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אתם שוקלים להתגרש ולא יודעים למי יש לפנות ומה הם הכללים הבסיסיים? - סקירה תמציתית של הליך הגירושין
▪  ▪  ▪
להכיר את הליך הגירושין [צילום: פלאש 90]

הגירושין עצמם: למען הסר ספק, גירושין בין יהודים מתבצעים אך ורק בבית הדין הרבני. בכדי להתגרש יש צורך בקיומה של עילת גירושין, כגון בגידת בן/בת הזוג.
מזונות:
קיימים שני סוגי תשלומי מזונות:
  • מזונות ילדים: החבות של נשיאה בתשלום הבסיסי של המזונות, בין יהודים, הינה על הגבר. המזונות נקבעים על-ידי שני פרמטרים עיקרים: השתכרות האב ,וצרכי הילדים ( כלומר לוקחים ומפרקים את סך צרכי הילד והעלויות לאותם צרכים).
בשורה של פסקי דין נקבע כי הסך הבסיסי לו קטין זקוק עומד על סך של 1,150-1,250 ש"ח לחודש, וכן 20% מהוצאות המדור ואחזקתו. סך זה ישולם ע"י האב, ללא קשר לרמת ההכנסה של האישה, שכן אלו "הצרכים ההכרחיים" הנחוצים לכל ילד. צרכים שהינם מעבר ל"צרכים ההכרחיים", כגון קייטנות וחוגים, ישולמו בחלקם ע"י האב ובחלקם ע"י האם, בהתאם להשתכרותם.
  • מזונות אישה: במועד הנישואין, הבעל מתחייב בכתובתו לדאוג לכיסוי כל צרכיה של אשתו, כל עוד הינם נשואים. החובה הינה לכל תקופת הנישואין, גם בזמן של סכסוך גירושין, לפי רמת החיים לה הורגלה בבית בעלה. לאחר מתן הגט, החיוב מתבטל.
שאלת הרכוש
זוגות אשר נישאו מיום 1.1.1974 ואילך, כפופים לאמור בחוק יחסי ממון. החוק קובע, בין השאר, כי במקרה של פקיעת הנישואין ולעיתים אף טרם פקיעתם, יחולק הרכוש המשותף, בעיקרון, על-ידי איזון סך המשאבים של הצדדים וחלוקתו שווה בשווה בין בני הזוג.
משמורת
החזקת ילדים וחינוכם - באין הסכמה בין ההורים, או שההורים באו לידי הסכם אשר לא בוצע, רשאי בית המשפט לקבוע למי תימסר החזקת הקטינים. הכרעתו בעניין תעשה לאור עיקרון טובת הילד, ובלבד שילדים עד גיל שש יהיו אצל אמם, אם אין סיבות מיוחדות להורות אחרת.
שיקולים לקביעת משמורת - עיקרון העל בעניין החזקת ילדים, המשמש נר לרגלי בית המשפט בבואו להכריע בעניין משמורת הקטין, הוא "טובת הילד", המעוגן בהוראת סעיף 25 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות.
  • עד גיל 6 קיימת חזקת הגיל הרך, ולפיה כעיקרון הילד יהא אצל האם. החזקה ניתנת לסתירה בנסיבות מסוימות.
  • בתי המשפט ייטו בטווח הגילאים שבין 10 עד 18 לתת משקל יתר להעדפותיו של הילד את ההורה האחד על-פני משנהו, או להעדפת גורם זר, שלישי, על-פני שניהם כאחד; העדפות נתפשות כאינדקטור חשוב, לפחות לכאורה, בדבר טובתו ואושרו העתידיים של הילד.

כל האמור במאמר זה לא בא במקום ייעוץ משפטי פרטני ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד.
תאריך:  24/06/2012   |   עודכן:  25/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עודד עמיחי, נתן פרבר
בניגוד לעימותים הקודמים, הפעם לא חשפה מערכת הביטחון את מספר ההחטאות של כיפת ברזל. אבל, לאמיתו של דבר, המספרים המדויקים אינם משמעותיים. ידוע כי במהלך העימות האחרון נורו כ-150 רקטות לעבר ישובי הדרום. עשרות קאסמים נורו על שדרות. חמישה מהם יורטו. סיבה למסיבה?
איתמר לוין
יותר מדי עורכי דין לא טובים ויותר מדי עורכי דין שאין להם פרנסה - זהו המקור העיקרי לעומס הבלתי נסבל בבתי המשפט    לצד טיפול שורש בבעיה זו, יש לשנות מן היסוד גם כמה מדרכי ההתנהלות של בתי המשפט עצמם
ציפורה בראבי
השמאל היפה איכזב. ככה מתנהגים בני תרבות? המפגינים השמאלנים האלה בכלל לא נחמדים. איפה החמודים ההם מהקיץ שעבר?
אברהם בן-עזרא
היה ראוי כי מי שמתמנה כמומחה מטעם בית המשפט במדינת ישראל בנושאי רישוי או ליקויי בניה, יהיה משכמו ומעלה משאר המומחים או לכל הפחות ישווה להם ברמתו המקצועית, יתעמק בסוגיות הנקרות לפניו מההיבט המקצועי של הנדסת בניין ואדריכלות, ינתח את הסוגיות שבמחלוקת ויציג לבית המשפט גרסה מדעית-מקצועית המושתתת על אדנים יציבים. למרבה הצער, כל זה פשוט לא קורה
דן אלון
כששרה אמרה שביבי גדול על המדינה, זו הייתה דרכה המיוחדת לדבר את אשר היא רואה מאחורי הקלעים ומתקשה לומר בפה מלא ובמלוא הגרון. בין היתר, משום שהיא חלק אינטגרלי מן השיטה עצמה, ולכן אינה יכולה להסגיר את המודל שעל פיו פועלת השיטה הזו. שרה נתנה לנו מתנה יקרה מפז וחשפה טפח קטן מן האמת המרה, זו שאנו ממאנים לראות. שרה צדקה. זה לא שביבי גדול, אלא שהאנשים קטנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il