X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה עדיף - נוער קיצוני ימני על הגבעות או נוער קיצוני שמאלי עם חולצות אדומות? מי שווה יותר? מי תורם יותר? לו ילדינו היו קיצוניים, איזה קיצונים היינו רוצים שיהיו?
▪  ▪  ▪
נוער הגבעות. עדיף [צילום: בנימין רייך]
באיזה צד אתה?
האם נרצה להיות בצד הרואה עצמו משרת של החברה והמדינה, או חלילה צד הסובר שהחברה והמדינה נועדו לשרת אותו? האם נתמוך באלה המסתפקים בקב חרובים, או שמא נתמוך באלה שכל מה שלא נותנים להם רק מגביר את תאבונם?

בואו נתחיל מכך שקיצוניות היא שלילית, קיצוניות היא מזיקה, קיצוניות מביאה להפרת חוק, הפרת חוק מביאה לאלימות, אלימות מביאה לסכנת חיים ולאובדן רכוש, אלימות מעסיקה את החברה בנושאים אשר עדיף היה שלא לעסוק בהם, אך בכל קבוצה של אנשים, בייחוד בקרב אנשים צעירים, נמצא מגוון דעות, ביניהן דעות קיצוניות ואז השאלה הבאה היא - אם כבר קיצוניים, אז בואו נחליט באיזה צד היינו רוצים להיות.
לדעתי התשובה היא ברורה. האם נרצה להיות בצד אלה המקריבים את הנוחות והרווחה של העיר הגדולה ומעדיפים לגור בצריף מט ליפול ולחיות מחלב העז, או שמא נעדיף להיות בצד של הנהנתנים, אשר מה שלא נמצא ברדיוס של 100 מטר מפינת פרישמן-דיזנגוף, לא מתאים להם? האם נרצה להיות בצד אלה הרואים את השירות על צורותיו השונות, באזרחות ובצבא, כאידיאל אישי וקבוצתי, או שמא חלילה נרצה להיות בצד הפציפיסטי, המשתמט?
האם נרצה להיות בצד הריאלי המבדיל בבירור בין עמית לטורף, בין אוהב לאויב, או חלילה נרצה להיות בצד של אלה המעודדים את שלטונות האויב הטרוריסטי ומאיימים להשליט אנרכיה במדינה? האם נרצה להיות בצד הרואה עצמו משרת של החברה והמדינה, או חלילה צד הסובר שהחברה והמדינה נועדו לשרת אותו? האם נתמוך באלה המסתפקים בקב חרובים, או שמא נתמוך באלה שכל מה שלא נותנים להם רק מגביר את תאבונם?
האם נרצה להיות בצד שהפך את ההפגנה למקצוע, או דווקא בצד העמל לפרנסתו, ומוציא לחם מאדמות ארץ ישראל? האם נהיה בצד של אלה שלאחר מעצרם בשל אלימות והפרת הסדר הציבורי, השופט ביקר קיצונית את המשטרה או את אלה שישבו במעצר במשך חודשים עקב אותן סיבות, מבלי שהשופטים התרעמו וכאשר העבריין מולנר אימץ אותם בישבו בכלא, ודאג להם באין איש אחר בחברה הישראלית שיעשה כן?
האם נרצה להיות בצד אלה שהקימו מאהל וברחו כל עוד נפשם בם עם הגשם הראשון? או ודאי נרצה להיות בצדו של נוער המבקש שיתנו לו לגור בשקט על איזה פיסטין 24 שעות ביום, 365 ימים בשנה, כאשר הוא חשוף לפגעי מזג האוויר הקשים והקיצוניים מאוד של גבעות יהודה ושומרון?
אלה קיצונים ואלה קיצונים, וכל אדם שקול ודאי מבחין בין הקיצונים הטובים (נוער הגבעות) לקיצונים הרעים (החולצות האדומות).

תאריך:  30/06/2012   |   עודכן:  01/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוער הגבעות מול החולצות האדומות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ויש להוסיף ולסכם:
אבנר צפוני  |  1/07/12 16:13
 
- יגאל אמיר זה בוגר בר אילן
איש עצוב  |  1/07/12 16:24
2
לא רק הנער, כל גוש חסר אמונים
ע.ג.  |  2/07/12 08:24
3
נוער הגבעות גיבור נאמן ואמיץ ל"ת
מאמר שיטנה מסית  |  2/07/12 09:58
 
- המגיב פשוט אידיוט שלא הבין  ל"ת
מאמר נגד השמאל  |  2/07/12 12:31
4
מדוע השמצת אותי?
אנה מירושלים  |  3/07/12 11:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ברנע
ישראל אינה רפובליקה, לא בחוקיה, לא בתרבותה הפוליטית ולא בסמליה    מספר הערות לדבריה של אוה אילוז במאמרה "דברים שאסור לומר", הארץ (25.6.12)
איתמר לוין
בניגוד לתדמיתו, יצחק שמיר היה מוכן לעשות הרבה למען השלום. הוא שהסכים ללכת לוועידת מדריד, הוא שהחל בהידברות עקיפה עם אש"ף - ואת כל זה עשה בלי להתרפס ובלי לוותר על אינטרסים חיוניים של ישראל
רועי אורן
היות שלא הושג הסכם ממשי בין האוצר להסתדרות, המסדיר את תנאיהם האישיים והחוזיים של עובדי הקבלן, על ההסתדרות לצאת למאבק נוסף (כולל השבתת המשק) עד שיושג הסכם כזה
אפרים הלפרין
נראה שכאשר על השולחן מונחת שאלת גיוס חרדים וערבים, הולך הגניוס היהודי ומתנדף לו בשמי המזרח התיכון, והחלמאות קורנת ממוחם של מקבלי ההחלטות
מרדכי קידר
האתגר העיקרי העומד בפני "האחים" הוא תרגום תקוותם הדתית-פוליטית לתוכנית מעשית    הארגון אינו עשוי מקשה אחת, אלא ממגמות שונות זו מזו, הן על-רקע תרבותי והן על-רקע אישי    יש בהם רבים שתרבותם קרובה לזו של התנועות הסלפיות, בעוד שאחרים, מודרניים יותר, מחפשים את שותפיהם דווקא בקרב החוגים החילוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il