X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ענף יחסי הציבור מתפתח ומקבל יותר ויותר את חשיבותו המתבקשת אך למרות התמקצעות תהליכי העבודה, עדיין קיימת חוסר הבנה אמיתית של התחום בקרב הלקוחות הפוטנציאלים על יחסי ציבור כמדע מדויק
▪  ▪  ▪
יש לבנות תוכנית עבודה

לעבודת יחסי ציבור יש אפקט מצטבר וכמו בכל תהליך, ישנו טווח זמנים מסוים עד שמתחילים לראות תוצאות בשטח. יחסי ציבור הם לא פרסום, הם לא קונים מדיה. פרסום הוא חד, ישיר וקצר ואילו יחסי ציבור הם מחושבים ובונים מערך שלם, אותו ניתן לחלק לשלושה פרמטרים: תדמיתי, שיווקי ותקשורתי אשר יחד בונים את מוניטין החברה או האינדיבידואל ואחראים למיצובם הנכון. הבעיה מתחילה כאשר לקוח המבקש לשכור את שירותיה של חברת יחסי ציבור, אינו מודע לאפשרויות וליכולות אותן טומן בחובו התחום ומתוך חוסר ידע סבור לתומו שהוא צריך רק "כמה שיותר כתבות".
צבירת כמות יפה של כתבות מהווה אכן חלק חשוב ממטרות חברות יחסי הציבור ובאמת בסופה של כל תקופת עבודה משותפת בינן לבין הלקוח, מוצג לראווה תיק עיתונות מסכם, אך יחסי ציבור הם לא רק מדיה; הם מדע מדויק המכוון להבאת הלקוח לפריחה ולשגשוג. כתבה לא תעזור אם היא לא תביא לקוחות (בגלל מסרים יבשים וכו') ובטח ובטח שלא תועיל אם תופיע בעיתון המיועד לעורכי דין כאשר הלקוח מגיע מתחום ההייטק למשל. חברת יחסי ציבור המשכילה להבין זאת, צריכה לקחת אחריות מלאה על הלקוח ולספק לו מטריית שירותים רחבה, אשר קשרי מדיה הם חלק בלתי נפרד ממנה, אך לא רק. יחסי צבור נכונים מכוונים אל העתיד ועוזרים להגשים ללקוח את חלומותיו. הם סוללים את דרכו להצלחה בכך שהם מראים לו שזה אפשרי!
אז איך עושים זאת הלכה למעשה?
בתחילת דרכם המשותפת של הלקוח וחברת היחסי ציבור, יש לפרוש את מהלך העבודה לשלבים מדויקים, תוך התייחסות מתמדת לחזון ולחלום. אלו הם השלבים השונים המתווים את הדרך בעולם יחסי הציבור:
מחקר - שלב המחקר הוא הראשון והחשוב ביותר במעלה. בשלב זה, בודקים מי הם קהלי המטרה, מהו החזון של בעל העסק, איפה הוא רוצה להיות בעוד מספר שנים, מהן נקודות החוזק והחולשה עליהן צריך לעבוד, ההיסטוריה המקצועית וכל נתון רלוונטי נוסף לצורך הבניית תוכנית עבודה מתאימה.
אסטרטגיה – מגדירה את החזון ונותנת את ציוני הדרך ומערכות הצעדים בהם יש לנקוט על-מנת להגיע לשם.
תוכנית עבודה – אין המדובר במוצר מדף, שכן מרגע שהתוכנית מאושרת על-ידי הלקוח, רק ביצועה המדויק, שלב אחר שלב, יביא את התוצאות, עבורם שילם הלקוח ובעטיין פנה מלכתחילה לחברת יחסי הציבור.
התוכנית תתייחס למספר פרמטרים; תיאור המוצר, קהלי מטרה, סביבת עבודה, מטרות קצרות וארוכות טווח, ביסוס מערך תקשורתי, תדמית וזהות אותה מבקש הלקוח ליצור ודרכי פעולה להשגתם, וערכי המותג. כל תוכנית נגזרת מהמחקר אשר נעשה מול הלקוח בשלבים מוקדמים יותר ומותאמת לו באופן אישי.
אישור מסרים - חשוב מאוד לדייק את המסרים בהתאם לאסטרטגיה של הלקוח ולהקפיד שהם ברורים ואחידים. כל המסרים מועברים כמובן ללקוח לאישור בטרם צאתם למרחב הציבורי.
ניהול התיק - שלושה אנשי מקצוע מופקדים על תיק הלקוח: מנהל קריאייטיב, מנהל מחלקה ויועץ תקשורת מוסמך. השילוב בין כל השלושה, מבטיח שהקריאייטיב יהיה מיוחד ושונה מהמתחרים, שהעבודה תתבצע כראוי ושתוכנית העבודה תצא אל הפועל כמתוכנן.
קשרי מדיה - "להכניס כתבות" זה טוב ויפה כאמור ויש כאלה שיש להם את מיטב הקשרים מול התקשורת, אך המומחיות האמיתית היא ליצור את הקריאייטיב הייחודי, אשר ישרת את התדמית אותה רוצה לשדר הלקוח, שכן תמיד אפשר להפגין נוכחות במדיה, השאלה היא כיצד לעשות זאת על הצד הטוב ביותר מבחינה תדמיתית.
מעבר לקשרי מדיה יחסי ציבור כוללים גם שירותים נוספים, אותם ניתן וצריך לקבל מהחברה המטפלת וזאת על-מנת לא להתרוצץ מספק לספק:
- ניוזלטר תדמיתי ומגזין אינטרנטי מפולח קהל מטרה
- פרסום מאמרים מקצועיים לבניית מובילי דעה
- מיתוג: בניית לוגו, ברושור ועוד חומרי תדמית ויזואליים
- אתר אינטרנט
- קמפיין אינטרנט משולב פרסום ומערכתי
- הפקת אירועי תקשורת ותדמית
- כתבות במדיה הכתובה והאלקטרונית לפי תוכנית עבודה
- כתיבת מסרים תקשורתיים ותדמיתיים
- יצירת שתופי פעולה עסקיים
- פגישות ייעוץ: במסגרת עבודת יחסי ציבור ובמסגרת האחריות אשר לוקחים על הלקוח: חובה לקיים פגישות ייעוץ בהן יקבל הלקוח, מעבר לשירות הבסיסי, גם ייעוץ מקצועי בנושא מוניטין, תדמית, מיתוג, כוח אדם וכל נושא נוסף שביכולתו למנף אותו ואת העסק קדימה.
יחד עם הלקוח, תוך הבנה מלאה של צרכיו, ניתן לבנות וליישם תוכנית עבודה מנצחת אשר תגדיל את ההכנסות שלו ותגרום לו לפרוח ולשגשג . יחסי ציבור לא נועדו לעשות מהלקוח "סלב" אלא דווקא להביא דברים טובים לידיעת הציבור, כלומר לחבר את הלקוח עם קהל המטרה שלו בצורה החיובית ביותר, תוך יצירת תהודה מקסימלית.

תאריך:  14/08/2012   |   עודכן:  14/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יחסי ציבור - לא רק מדיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יח"צ מדע כמו שאסטרולוגיה מדע ל"ת
שמחה מינאדוס  |  14/08/12 14:58
2
יחסי ציבור - ישראבלוף ברשיון
מזכיר_המדינה  |  14/08/12 15:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בלפור חקק
פרשת השבוע "רְאֵה" מתרחשת הפעם בל' באב, ראש חודש אֱלוּל, והיא עומדת בסימן פָּרָשה של נתינה, בפֶתח חודש של נתינה
דקל-דוד עוזר
בשנה האחרונה עולה בשיח הציבורי שוב ושוב השאלה: כיצד ניתן להגדיל את תקציב המדינה, מבלי לפגוע בשירותים שהמדינה מעניקה לאזרח? בשנים האחרונות גילו מדינות רבות בארה"ב סעיף תקציבי בזבזני, העולה מיליארדי דולרים למשלמי המסים, והחלו להעביר חוקים לעצירת הבזבוז    מדובר במרדף זרועות החוק אחר מעשני הקנאביס
יוסף אורן
ביקורת הספרות היא למבקר-הספרות לא תחביב מזדמן וגם לא חלטורה מפרנסת, אלא שליחות בחזית העשייה של תרבות הדור
אברהם פכטר
הטרנד התקשורתי הפופולרי, לתקוף את נתניהו וברק על שברוב חוצפתם ותעוזתם, רוצים לתקוף את אירן - "כאן ועכשיו", בניגוד לדעת הפרשנים המומחים, שכל החוכמה המדינית, ביטחונית מצויה אצלם. יתירה מכך - ידידנו, הנשיא אובמה, עדיין לא מוכן בגלל הבחירות ואחריהן, אין לו עניין להיות השוטר של העולם, וארה"ב לא מאוימת גרעינית ע"י אירן. לכן אין לנו אלא לסמוך על עצמנו, כוחותינו, חזוננו ועצמתנו
הרב יובל שרלו
פרשת השבוע מעמידה אותנו על עיקרון היסוד החשוב ביותר ביהדות: הבחירה החופשית. מי שמקבל החלטות על סמך הטיעון ש"כך עושים כולם" או תוך הישענות על הבלים כמו תאריכי לידה וגימטריות של שמות, מגלגל מעל עצמו את האחריות למעשיו ולתוצאותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il