X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה קורה כשחרדים ששילמו כסף לקבלן עבור בניית שכונה בבית שמש מגלים פתאום לחרדתם כי במקום פזורים קברים? רמז: פתרון יצירתי נמצא מהר על ההבדל שבין הכיס החרדי הפרטי לנכסים של כלל הציבור
▪  ▪  ▪
[צילום ארכיון: פלאש 90]

בית שמש מתרחבת, בעזרת השם, וברמת בית שמש בונים בקצב לאלפי משפחות חרדיות המבקשות קורת גג. והנה, בעת חפירת היסודות למתחם גולובנציץ' (ואתם כבר מבינים שעם שם כזה לא משווקים את השכונה לסטודנטים לביולוגיה מולקולרית ממכון ויצמן) נתגלו קברים עתיקים. למי שלא מעורה בפרטים הסביבתיים, נזכיר שאפילו ששמשון מת במקדש פלישתי, המשפחה שלו הביאה את גופתו בחזרה לשכונה, והוא, כמו האריה שלו ושאר החברה מהתנ"ך, אבותינו בני ישראל, קבורים עדין בכל אזור בית שמש, מכל הכיוונים.
נתגלו הקברים ומייד נזעקה האתרא קדישא, וכמו שהארכיאולוגים של רשות העתיקות באו, הגיעו גם שומרי הקברים החרדים להשגיח שהארכיאולוגים לא יגנבו להם איזו עצם, כהרגלם המגונה והידוע.
הארכיאולגים בדקו, מיפו, סימנו והלכו. עתיקות מעניינות אותם, לא קברים רגילים. ובטח לא קברים של סתם יהודים, שנקברים בתכריכים בלי כיסים, ולא סוחבים איתם לקבר, כמו הפרעונים והצידונים ושאר גויי הים המפוארים, גם את החרב והתכשיטים וכל הריהוט מהבית, ולפעמים גם את הסוס, הכלב והאמא של האישה.
הארכיאולוגים הלכו ועכשו נשארו המתחם, הקברים, הקבלן והאתרא קדישא של הרב שמידל, גדול הלוחמים החרדים נגד חילול קברים. ולכאורה חזר השלום לשרור ושלוות עולמים יכלה לשוב ולשכון על קברי אבותנו הקדומים, בלי ששום טרקטור יטריד את מנוחתם.
אלא שהשכונה מיועדת לחרדים. מילא שכונה חילונית, או בית ספר למדעים או בית חולים כמו באשקלון, שבמקרה של גילוי קברים, אפילו של כנענים, אפשר לא לבנות אותם, ושכל המעורבים בפרויקט יאכלו את את הנזק. אבל שקבלן חרדי ומשפחות של לומדי תורה ינזקו?
ואכן מיד קם "הועד להצלת קברי קדמונים" של העדה החרדית והכריז שאין במקום שום קברים ואפשר לבנות. ככל שמדובר בעבודת הארכיאולוגים, אומנם נתגלו קברים. יש האומרים 4 מתחמים גדולים ויש הטוענים לכ-50 מערות קבורה בשטח. אולם מרגע שרשות העתיקות התקפלה מהשטח והלכה הביתה, מייד הוכרז שאין קברים ולא היו קברים מעולם והקבלן יכול להמשיך ולעבוד.
רק שהרב שמידל, תאמרו מה שתאמרו, אומנם שונא ארכיאולוגים ולא מאמין במילה למחללי שבת חילונים, אבל יותר מזה הוא אוהב באמת קברים. לא לחינם יצא למרחקים שמה של האתרא קדישא שלו כקנאית אמיתית לשמירת כבוד המתים. כשהוא מגלה קבר, עוד לא הורכב הבולדוזר שיזיז אותו ממנו. ואם זה באמת עוד קבר של יהודי - על אחת כמה וכמה. תנוע הארץ ולא יזוז הקבר. והרב שמידל התיישב על האתר ומנע מהקבלנים מלהמשיך ולעבוד על קברי קדמונינו.
רק שכ-1,000 משפחות חרדיות כבר שילמו לקבלן מקדמות על חשבון הדירות שלא נבנות, והוא בטח לא יוכל להחזיר להן את הכסף רק בגלל שנוצר איזה ויכוח הלכתי על חלוקת השימוש בקרקע בין שוכני היסודות לבין משפרי הדיור בקומות העליונות.
ומייד רצו שליחים וקבלנים ומתווכים ושתדלנים לרב וייס, הגאב"ד (גאון אב בית דין) של בד"צ העדה החרדית. זה הבין את הבעיה ומינה שני חברי הנהלת בד"צ ועוד מומחה לקברים והמשלחת ירדה לשטח וגילתה, אוי לבושה ולחרפה, ש"הועד להצלת קברי קדמונים" פיספס בענק (בטח בטעות ובתום לב, כי איש הרי לא חושד בקיום אינטרסים כספיים או בקבלנים), כי אכן יש המון קברים בשטח, בדיוק כמו שאמרו הארכיאולוגים הרשעים ימח שמם וזכרם.
רק שחכמים הם תלמידי חכמים עד הסוף, ומייד נמצא והוחלט שאפשר לבנות על הקברים כיפות, ועליהם אפשר להקים דירות ובתים ושכונה שלימה, ובא לציון גואל, או לפחות אפשר להמתין לו בינתיים בשכונה החדשה בבית שמש, העיר שדרכה הוא בטח יעבור בדרכו לירושלים.
ומזל שמדובר בשכונה המיועדת לאברכים ותלמידי חכמים ולומדי תורה ושומרי מצוות, שכן שבו וחישבו מה היה קורה אילו היה מדובר, חס וחלילה, באתר בניה המיועד להקמת בית חולים לסתם אזרחי המדינה.

תאריך:  17/08/2012   |   עודכן:  18/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק טוביה וייס  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
שמת המון חריף...אבל טעים לאללה ל"ת
ער אחיאונן  |  17/08/12 15:34
 
- דווקא שם חזרת, לא חריף  ל"ת
שמחה זרת  |  17/08/12 16:00
 
- nice
EML  |  17/08/12 21:36
2
שלח ל"הארץ". זה חשוב ל"ת
גרשון ה.  |  17/08/12 18:09
3
אנטישמי כהרגלו בקודש
הייל  |  17/08/12 19:15
 
- ולגווייתם של דברים, יש'ך משהו ל"ת
???  |  17/08/12 21:01
 
- מה הסלוף??
איריס כהן  |  19/08/12 10:06
 
- הסילוף הוא שלא נמצא פתרון
משה מבית שמש  |  27/08/12 16:31
4
כסף מטהר ממזרים. ל"ת
ושנו חכמים  |  17/08/12 19:44
5
פריצי טועה
ע.ג.  |  18/08/12 00:25
6
מקסים!
גילה פ.  |  18/08/12 02:25
7
כהרגלו בקודש מכה מתחת לחגורה
בטעם טוב  |  18/08/12 08:49
8
רעיון הקבורה פשט את הרגל
מזכיר_המדינה  |  18/08/12 12:22
 
- עצמות לגלוסקמאות, וחסל ברדק
מזקירת המדינה  |  18/08/12 15:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם הללי
לתת מבטחנו בנו, ולשים אזננו קשבת אל הרהורי לבנו כמו מלאכת מחשבת
נסים ישעיהו
יכול להיות מצב שהנביא לא מדבר בכלל בשם ה' אלא בְּשֵׁם אֱלֹהִים אֲחֵרִים, שזה כולל כמובן גם כשמדבר בשם עצמו. הוא נשמע כמו נביא, אבל איך נדע בשם מי הוא מדבר?    אף אחד מהמפחידנים הקולניים שלנו אינו מתיימר לדבר בשם ה', אבל דומני שלא נצליח למצוא מי שיסתייג מהקביעה כי איש מהמפחידנים של השבועות האחרונים אינו עומד במבחן של התאמתות נבואתו
ציפי לידר
פרשת רְאֵה: האגודה לתרבות הדיור    לתת את הנשמה. לתת את הלב    עגל הזהב? לא במחוזותינו    לא על המזל לבדו    וגם על אקולוגיה רוחנית
יצחק מאיר
"טוֹב שֵׁם מִשֶּׁמֶן טוֹב וְיוֹם הַמָּוֶת מִיּוֹם הִוָּלְדוֹ". יש מי שהשמן הטוב, הרכוש הרב, קונה לו שם טוב. הוא קורא את הפסוק כאילו נאמר בו כי "שם טוב בא מן השמן הטוב". הקריאה הצינית הזאת בפסוק לא עומדת במבחן האמת. אדם נולד, אין יודעים מה יהיו מעשיו, אם ייטיבו עם הבריות או יעברו בלא שיעשו רושם כלל. רק ביום מותו יודעים להעריך אם מעשיו היו בעלי משקל סגולי גדול יותר ממשקלו של השמן הטוב    וינייטה לפרשת ראה התשע"ב
נרי אבנרי
חז"ל הורונו לא לחשוד בכשרים. העבר האדום הפשיסטי שלהם מוכיח, שהם לא כשרים. מהסיבה הזאת - אני חופשי לחשוד בהם. הגרעין האירני מפחיד אותם פחות מניצחון נתניהו בבחירות. הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il