X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה קל ומפתה לגלוש למסכת של קינות וגעגועים, על הנוף הנפלא שלנו, בטרם היות כל השינויים האורבניים והכימיים שתקפו את אדמתנו. אבל - אבל, יש לפתע אבל אופטימי! ומסתבר שאולי ישוב להדהד גם בשדותינו שירה של נעמי שמר. עובדה מדהימה אולי- אבל עובדה, חזרו לטעת אקליפטוסים בעמק חפר ומסביב לעין החורש
▪  ▪  ▪
האקליפטוס. גדל מעצמו כמעט

לכאורה אותו הנוף ממש אצלנו, כמו בשירה המפורסם של נעמי שמר: גם לנו יש חורשת אקליפטוסים עבותה, גם לנו יש גשר הולכי רגל מיוחד במינו, שבנאו אילון כהן, וגם אצלנו היו משייטות סירות בבריכות הדגים, באותם ימים רחוקים, שבהם המלה "הפרטה", טרם תורגמה לעברית.
אף על-פי כן הכל אצלנו שונה: האקליפטוסים שלנו אחרים, הם ניצולים מדין כריתה ושרידים אחרונים שמלפני סכיני הדחפורים. הגשר שלנו הוא אחר: לא הירדן הנפלא זורם תחתיו, אלא מוביל הביוב והדטרגנטים המצחין, הקרוי משום מה "נחל אלכסנדר"... והסירה שלנו התהפכה כבר מזמן, או שקעה בקרקעית הבוץ, של מה שקרוי משום מה "בריכות הדגים"...
כמה קל ומפתה לגלוש למסכת של קינות וגעגועים, על הנוף הנפלא שלנו, בטרם היות כל השינויים האורבניים והכימיים שתקפו את אדמתנו. אבל - אבל, יש לפתע אבל אופטימי! ומסתבר שאולי ישוב להדהד גם בשדותינו שירה של נעמי שמר, לפחות על חורשת האקליפטוסים. עובדה מדהימה אולי, לא מתקבלת על הדעת אולי, שלא במקומה ושלא בזמנה - אבל עובדה, חזרו לטעת אקליפטוסים בעמק חפר ומסביב לעין החורש.
כל היוצא בימי טרום אביב אלה, אל שטחי האדמה הכבדה של חוגלה, שמסביב לנחל אלכסנדר ותעלת נחל יאשיה, לפנים "המובללה", יכול לראות במו עיניו פלא אקולוגי ממש. חלקות של אקליפטוסים ינקותיים, על גבי גדודיות, ניטעות בכל פינה. יש המשמידים סביב השתילים את העשבייה, ויש הסומכים את השתילים הרכים בסמוכות, ויש המגדרים את החלקות סביבם. כך או כך זוהי ממש תפנית מרנינה: האקליפטוסים חוזרים לאדמות הביצה של עמק חפר.
אלה אינם האקליפטוסים שגדלנו עליהם, אותם זוללי המים הבלתי נלאים שאמורים היו, לפחות בפולקלור המקומי, לייבש את הביצות. אלה אינם אותם ענקים ירוקים, הפורחים כל עץ במועדו, ואלה אינם אותם עצים המכונים אקליפטוס המקור, על שם ספלולי פירותיהם הקטנים, הדומים לראש ציפור ומקורה. אלה הם אקליפטוסים חדשים חדישים ומחודשים. מודרניים, תכליתיים ויעילים. מתאימים לעידן הנדל"ן, ולזמני "ההפרטות" הקשות העוברות עלינו.
האקפליטופס המתחדש - מתנה לעצלנים
האקליפטוסים הניטעים כעת מסביב, הם עצים ליצירת דבש מיוחד, דבש משובח שאין לו מתחרים. פרחיהם מגוונים, ואל תשתוממו אם תראו לפתע הרבה אדום בעונת פריחתם. והדבורים עטות עליהם בנחיליהן העצומים. ואם רק יניחו להן גנבי הכוורות המשתוללים באין מפריע לאחרונה, אולי נוכל גם אנחנו ללוק בקרוב מהמתוק מתוק הזה, שריח הדסים ריחו וטעם הדסים טעמו.
והטעם האחרון לנטיעתם אינו פחות חשוב, טעם הנדל"ן שמו. חלקות השוליים הביצתיות אינן נושאות שום רווח והכנסה. הן הפכו לנטל ממש על החקלאים באזור. והנה נמצא פתרון נפלא: גם מתוק, גם צבעוני ופורח, וגם שומר על זכויות הנדל"ן. והעיקר: האקליפטוס המתחדש הוא ממש מתנה לעצלנים: גדל מעצמו כמעט, ומניח לבעליו לעסוק בעסקי "הפרטות" למיניהן. ואני כבר שומע קול שירה עולה מהשדה: "חורשת האקליפטוס, הגשר, הסירה, וריח המתוק שט על המים..."

תאריך:  25/08/2012   |   עודכן:  25/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חורשת האקליפטוס, הגשר, הסירה..."
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
מעולם לא חשבתי שאראה בדברת הזו דבר חיובי עד ש... 'נפל לי האסימון' והבנתי: אנחנו אכן עומדים בסכנה קיומית ועלינו לפעול, אבל לאף אחד לא ברור היכן, כיצד ומתי ואם לבד... או עם ארה"ב... ומה יהיה עם חיזבאללה והחמאס?
יהודה קונפורטס
הנתונים על מסיימי תעודת בגרות בכל שנה שמפרסם משרד החינוך, מייצרים אוסף נתונים מטעה, שאינו משקף מאומה, מלבד רצון של עסקנים מקומיים ומנהלי בתי ספר לנכס לעצמם קרדיט מזויף    לא התעודה קובעת אלא הציונים, התלמידים המצטיינים בה ואת זה צריך משרד החינוך לעודד ולא לתת יד לעוד ריאליטי להמונים
אברהם הללי
בכמיהה לשלום ננהג בתבונה ובאמונה, אך בעוצמה יען כי אלו הן תמצית החכמה
יורם אטינגר
הנשיא אובמה מעניק לנושא הפלשתיני עדיפות עליונה במדיניותו במזה"ת    האמנם חשיבותו כה רבה?
ציפי לידר
דעת חכמים: מדוע הכשיר רבי סלנט את העוף עם החלב?    ומדוע לא שילמו הפועלים עבור החביות ששברו?    מי קיבל פטור מהצבא על-פי התורה? - לא, לא מה שחשבתם    במעגלי צדק, צדקה ויראה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il