X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרשת כעשרים האריתראים שהתיישבו להם על גדר הגבול החדשה של ישראל בדרום, הוכיחה שוב עד כמה קרובה ישראל למנטליות של רפובליקת בננות, ועד כמה היא חדלת אישים בהתוויה וניהול של מדיניות הגירה מסודרת ועקבית הגדר נבנית כבר למעלה משנה, במהלך זמן זה עברו את הגבול אלפי מסתננים בשנה הקודמת הגיע מספרם הכולל לפי הערכות שונות לכ-15,000, ובכל זאת, דיבורים והצהרות היו בשפע ומדיניות יוק
▪  ▪  ▪
מדוע מצפים רק מישראל לפעול בעניין הפליטים? [צילום: AP]
למען התדמית?
הנימוק המטופש בו משתמשים עורכי דין ולא עורכי דין מטעם התנועות לזכויות אדם ונציגי הצדק העולמי מטעם עצמם, לפיו ישראל מחוייבת להתאבד משום שהיא חתומה על אמנות בינלאומית, מעורר את השאלה היכן הממשלה? מדוע חתמה על אמנות אידיוטיות כאלה – למען התדמית?! ואם אמנות אלה מהוות כיום נטל יותר משהן מהוות נכס לישראל, מדוע לא להשעות את חתימת ישראל עליהן, ולהודיע לאו"ם ולעולם שהגיע הזמן שירימו את הכפפה ועד אז גבולה של ישראל סגור וחתום

ואז הגיעה הקבוצה התורנית של השבועיים האחרונים, ושוב התחיל מחול שדים ושוב היינו עדים לברברת אינסופית. שוב צצו נציגי "הצדק המוחלט עלי אדמות" והתחילו לשנן לנו על אילו אמנות חתומה ישראל ואיזו עבירה חמורה תבצע אם לא תיצמד במעשיה ללשון האמנות הבינלאומיות אות אחר אות. וגייסו לטובתם את הרטוריקה הגבוהה, את השואה, את היותנו "עם של פליטים בהווה ובעבר", את האו"ם, את מפגיני השמאל המקצועיים מישראל ומאירופה, את הבג"ץ ואת מי שרק היה מוכן לדבר לאיזה מיקרופון מזדמן – מה לא?! הכל בכדי להפעיל לחץ על הממשלה לפעול בניגוד לאינטרס הלאומי ולפי האינטרס התקשורתי; חלם בגרוש כבר אמרנו?
והממשלה, באמצעות שר הפנים וגורמי צבא והדלפות ממשרד ראש הממשלה והמשרד לביטחון פנים ועוד, הצטרפו כולם לקקופוניה התקשורתית ברצון ובשקיקה. ואז באו הכותבים "המקצועיים", הבן דרור ימינים, התורנים של הנושא והתחילו להלביש עצמות ובשר סיפוריים, מוסריים ואמוציונאליים ולפתח את השקלא וטריא של ה"בעד" ו"הנגד" בסוגיה הבוערת של ישראל האינפנטילית והבנאלית, המגכחת את עצמה לדעת.
אבל לא רק האריתראים ישבו על הגדר, גם מצרים ישבה על הגדר ולא עשתה דבר, אף על-פי שהיא המדינה הראשונה שצריכה הייתה לפעול. והאו"ם ישב על הגדר וחילק עצות אבל לא עשה דבר, למרות שהוא הארגון הבינלאומי הראשון והעיקרי שצריך היה לפעול כבר מזמן. לא רק ע"י הגדר של ישראל ולא רק ברפלקסים המותנים שלו שעיקרם גינוי אוטומטי לישראל. ואירופה המשיכה להסתגר ול"ייעץ" לישראל כיצד לפעול וכך כל מי שדיבורי סרק הם התחליף הקבוע שלו לאי עשייה מדעת. ומדינת ישראל, כדרכה, התחילה להילחץ.
בעיה עולמית
שהרי הכל מבינים שהמצב הקיים מסוכן מאין כמותו ועשוי להידרדר במהירות לעבר כאוס לאומי ובינלאומי. הכל מבינים שלא משנה אילו טיעונים מוסריים יביאו יריבינו מבית ואויבינו מבחוץ, ישראל אינה יכולה להיות "פח האשפה" האנושי העולמי לטיפול בבעיות אפריקה ואינה ארץ מקלט אוניברסלית לכל מי שסבור שהוא סובל, ואפילו לא לכל מי שבאמת סובל. כל המטיפים לנו להסתייע במערך בינלאומי במאבק בסכנת הגרעין האירני משום שזו בעיה עולמית (אבל סכנה קיומית או חמורה ביותר לישראל) שוכחים בבת אחת שבעיית הפליטות וההגירה מאפריקה, ואולי לא רק משם, היא בעיה עולמית (וסכנה חמורה לישראל) ויש לגזור גזירה שווה לגבי הטיפול בה.
הנימוק המטופש בו משתמשים עורכי דין ולא עורכי דין מטעם התנועות לזכויות אדם ונציגי הצדק העולמי מטעם עצמם, לפיו ישראל מחוייבת להתאבד משום שהיא חתומה על אמנות בינלאומית, מעורר את השאלה היכן הממשלה? מדוע חתמה על אמנות אידיוטיות כאלה – למען התדמית?! ואם אמנות אלה מהוות כיום נטל יותר משהן מהוות נכס לישראל, מדוע לא להשעות את חתימת ישראל עליהן, ולהודיע לאו"ם ולעולם שהגיע הזמן שירימו את הכפפה ועד אז גבולה של ישראל סגור וחתום.
על ישראל להודיע שהיא חברה במשפחת האומות אבל גם בעניינים הומניים, היא אינה מחליפה משפחה זו. מי שרוצה עולם טוב יותר, שיעשה דבר-מה מעשי בנדון. הודעה זו חייבת להיות ממוענת בראש וראשונה לאו"ם, מן הארגונים הבינלאומיים הצבועים ביותר שבנמצא. אל הוועדות והפורומים לזכויות אדם, אל סוכנויות הפליטים, אל ארגוני הסיוע למיניהם ואל בזבזני הכספים הקבועים שעיסוקם הראשי הוא במניפולציות פוליטיות חסרות ערך למכביר, בכספים ובמאמצים המיועדים לתכליות הומניות אמיתיות וקונקרטיות. אולי הגיע הזמן, למשל, להחליט להפסיק לבזבז כספי באונרוו"א בעזה ובאיוש על פליטים שכבר מזמן אינם פליטים, ובמקום זאת להפנות כספים אלה לטיפול בבעיות הפליטות האמיתיות של אפריקה ומקומות אחרים? ישראל השקיעה בגדר למעלה ממיליארד שקלים ועד שתסתיים העבודה יושקעו עוד מאות מיליונים. מדובר בכסף רב שנגרע מכיסיהם של אזרחי ישראל "הסחוטים כלימון" בערב רב של מיסים ישירים ועקיפים. המטרה המוצהרת הייתה ונותרה לשמור על איכות החיים, על הביטחון וביטחון הפנים, על תעסוקה ועל הערכים הלאומיים. חובת הממשלה היא להבטיח כל אלה, וחובתה זו לאזרחיה קודמת לכל האמנות היפיופיות למיניהן.
את "מרחב התפר" של הגדר החדשה – התחום הכלוא במקומות שונים לאורך הגדר, בין הגדר החדשה בין תוואי הגבול הבינלאומי, יש למקש ולסמן היטב בכדי: א. למנוע טעויות מקריות ומצערות; ב. בכדי להבהיר שנפל כאן דבר במדיניות כלפי הגירה בלתי חוקית לישראל. המובלעות אינן שטח הפקר ואינן ערי מקלט לאף אחד ואין להניח לאיש ובכלל זה למצרים לדוג במים עכורים. סיום פרשת ההסתננויות לישראל מחייב יישור קו של המדיניות המוצהרת והמדיניות בפועל ביחס לכל הסוגיות שנותרו עדיין פתוחות או סתומות.
לכשישנסו הגורמים הבינלאומיים מותניים, אל נכון תשתתף בכך ישראל ביותר מהחלק היחסי שלנו במשפחת האומות, אבל בל יצפו מאיתנו לאידיוטיזם לאומי מוחלט. וכדי שהדברים ישמעו ויראו רציניים, חייבת ישראל לעצב במהירות ובהחלטיות מדיניות הגירה ולהוציאה לפועל בקול "תרועה" רמה. ידעו נא הכל שמשהו משתנה וזז כאן, וכי מה שהיה לא יהיה יותר. בלי משחקים, בלי דיבורים רבים ובעיקר בלי חולשת דעת ומורך ברכיים כבמקרה האריתראים. די!

תאריך:  09/09/2012   |   עודכן:  09/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפארסה של הגדר בדרום
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
המצחיק בכל התהליך ההזוי הזה ,
המפוקח  |  9/09/12 15:01
2
דברים כדורבנות
דולצינאה  |  10/09/12 18:21
3
מה שכתבתי כאן לפני שנתיים:
צבי גלברד  |  10/09/12 23:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר אינדור
ניצן לוקח את מה שהוא מכנה הסתה של הימין - אישית. זה יפה מאד שפקיד ממשלתי כל כך מסור לתפקידו אבל הדוגמאות הרבות שבידי ובידי אחרים - כולן מעידות על להיטות ייתר מוקצנת היוצרת מצב קיצון של אי שוויוניות בפני החוק הכורת את ענף אמון הצבור במשרד המשפטים ובמערכת המשפט.
יהודה דרורי
המדינה יכולה לצאת ידי חובתה בכך שתחייב כל מי שרוצה לצאת לסיני בחתימה אישית על מסמך המאשר את הסרת אחריות המדינה לגביו אם חלילה יפגע
אלעזר לוין
התחשיב של חברת צבי לנדאו מגלה את האמת: דירה "זולה" בחריש תעלה 670 עד 760 אלף שקל    אם מארגני העמותות מבטיחים לכם דירות זולות בהרבה, בידקו יפה את התחשיב, כי קרוב לוודאי שהם טועים ומטעים    יש החזרים של עד 115 אלף שקל, אך לא רק בחריש!
מיכאל הרשקוביץ
אנו מתקרבים ליום השין של פתיחת מלחמת יום הכיפורים ב-06.10.1973. מובא בזאת תיאור שלושה ימי לחימה לפני מופע ההתאבדות הגדול שנערך בתאריך ה-17.10.1973
ספי סגל
ניתוחו של יצחק את שוק התקשורת מתבסס על עובדות ועל נתונים כמותיים, והוא בוודאי "מחזיק מים". אלא שמכאן הוא עובר לטענות באשר לכוונותיו הפוליטיות של אדלסון. קטונתי מלהגן על אדלסון ואין לי שום סיבה לרחם על נתניהו, אלא שבכל הכבוד, הטענות הנ"ל נראות על פניהן כספקולציות חסרות בסיס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il