X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדיניות ההפרטה של שירותים חיוניים לאזרח, ממשיכה להתקיים ואף להעמיק למרות המחאה החברתית מדובר במדרון חלקלק, על חשבון חולשתו של הציבור החלש
▪  ▪  ▪
מי יטפל ברווחת הקשישים? [צילום: AP]

בשנים האחרונות אנו עדים להתנערות הולכת וגוברת של השלטון המרכזי ממשימות שהם ליבת אחריותו, על רווחתו ובריאותו של האזרח.
הדברים באים לידי ביטוי בצמצום תקציבי פיתוח, הקפאה או קיצוץ של תקציבים המיועדים לשירותים אלמנטריים כמו חינוך, רווחה ועוד, תוך יצירת סדרי עדיפויות מעוותים המבוססים על הצורך בשמירת הקואליציה.
רק אם נתייחס לממשלה המכהנת שבה יש 29 שרים ו-8 סגני שרים ועליהם נוסיף את בעלי התפקידים בלשכות, העוזרים, הנהגים, המזכירות, המשרדים וכל מה שנלווה אליהם נגלה אוזלת יד, זלזול בכספי ציבור וניצול ציני של הדמוקרטיה. לסבר את עיני הקורא, הרי שבשוויץ הממשלה מונה 7 שרים וענייני המדינה שם מתנהלים בצורה מעוררת השראה.
לא זאת אף זאת, השלטון המרכזי מקדם בשנים האחרונות הפרטה של שירותים, שהם בליבת אחריותו לטיפול במצוקת הפרט, כמו הטיפול בקשיש וטיפול בילדים בסיכון. הפרטה זו, משמעותה שיזמים פרטיים באמצעות תאגידים שונים נכנסים בנעליהם של פקידי הממשלה ומבצעים עבור משרדי הממשלה, שזה תפקידם, את הטיפול בקשיש, בילדים בסיכון ותחומים אחרים - תמורת הכנסה ראויה ליזמים.
פגיעה במקבלי השירות
הממשלה מפריטה, כי היא רוצה שירותים יעילים וזולים ואכן לפעמים שירותים אלו הם יותר זולים, אך לא בהכרח יעילים. משמעות הדבר שאיכות השירות ורמתו פוגעים בצרכני השירות, שכאמור נזקקים להם במיוחד.
אף אחד מאתנו לא היה רוצה שהוריו, במידה ויזדקקו לשירות המיועד להם, יקבלו דווקא בזקנתם שירות באיכות נמוכה, זאת למרות שהם שילמו שנים רבות את חובותיהם למדינה באמצעות תשלומי מיסים ותשלומי ביטוח לאומי.
כך הדבר בעניין ילדים במצוקה, ילדים בסיכון, נשים מוכות ואוכלוסיות נוספות אחרות שאיתרע מזלם. שירותי ליבה אלו של טיפול באוכלוסיות במצוקה, צריכים גם לקבל תקציבים ראויים וגם אסור היה להפריטם לגורמים פרטיים, בדיוק כמו שבג"ץ אסר על המדינה להפריט את שירות בתי הסוהר באמצעות הקמת בית סוהר פרטי.
יש אמרה שאומרת, ש"מה שלא רואים לא כואב", שכן אוכלוסיה במצוקה לא נמצאת במרכז התקשורת היומיומית ובוודאי שאינה מקבלת הגנה תקשורתית ראויה, הגנה שתבטיח כי המופקדים על השירותים הללו לא יעזו לפגוע עוד יותר במצוקתם של אלו שכבר מצויים ממילא במצוקה.
יש להבטיח בחקיקה כי שירותים מסוימים לעולם לא יופרטו וכן להבטיח כי לאוכלוסיות חלשות ובהם ילדים במצוקה, נשים מוכות, אזרחים וותיקים, משפחות חד-הוריות, ילדים עם צרכים מיוחדים - יקבלו את המיטב, כדי להעניק להם שוויון הזדמנויות בחברה.
במדינות רבות באירופה, כשמפריטים שירותים, זה לא כדי להופכם לזולים, אלא כדי להעניק שירותים יעילים ואיכותיים ועל כך יש פיקוח ובקרה. מדיניות בה הממשלה מבקשת להפריט את עצמה לדעת חייבת להיפסק, שכן זו משימה חברתית חשובה של כל אזרח ואזרח.

הכותב, פובליציסט, עו"ד ומשמש כמזכ"ל כפרי האיחוד החקלאי.
תאריך:  23/09/2012   |   עודכן:  24/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצוקת האזרח והפרטת שירותי ליבה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב רפי פוירשטיין
יום הכיפורים הוא הזדמנות לשנות את יחסנו אל עצמנו ואל זולתנו, אל משפחתנו ואל סביבתנו, אל החלטותינו ואל מעשינו    הדרך לכך מצויה בין היתר במסלול התשובה אותו קבעו חכמינו, ויישומו בחיי היום-יום
שלמה פנחסי
טרנד חדש תופס תאוצה בפוליטיקה הישראלית    אנשי שמאל מתחילים להודות שאבד הכלח על פתרון שתי המדינות    הם כולם מודים שזה כבר לא ישים, שהמחיר הפוליטי כבד מדי, וממילא רוב העם לא מאמין באפשרות הזו
שי אלבוגן
יום כיפור שבפתח מזמין אותנו לבקשת הסליחות השנתית    אז בשביל מי שעדיין לא ביקש, או מתקשה למצוא ממי לבקש, מובאת כאן רשימה של כמה סליחות לדוגמה
ציפי לידר
פרשת וילך    יש לי יום יום חג: את המנגינה הזאת אי-אפשר הפסיק - על שירת התורה טעם החיים והניגון שביניהם    וגם: כל עוד הנר דולק - אפשר לתקן
דן אלון
לא חוכמה גדולה להביס את שטרסלר במגרש "שלו"    מלבד המניפסט הקפיטליסטי-חזירי הוא לא מדקלם הרבה משנות כלכליות, והקליקה הכלכלית אליה הוא משתייך כבר אינה רלוונטית. רוב הציבור מאס בשלטון האיוולת האנטי-חברתי, אנטי-דמוקרטי, אנטי-ליברלי    רוב הציבור מאס בשיטה של קואליציית מיעוטים החולבים את הרוב הדומם    כדי שמפלגת העבודה ויחימוביץ' יחצו את קו המנדטים של הליכוד, על יחימוביץ' להתחייב באופן מפורש: "לא לנתניהו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il