X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניסיון החיים, תקופת הצינון הממושכת מהפוליטיקה, ייצוג עדות המזרח, ההערכה אליו, קולו הנעים ויכולת התבטאותו, ניסיונו המדיני ומסר האפשרות להתעלות מבור תחתית לפסגה עושים את שלהם וכמובן, גם הנוסטלגיה
▪  ▪  ▪
דוד לוי. מעריציו מחכים לו [צילום: פלאש 90]

ריבלין אינו האיש המתאים
עיניו של יו"ר הכנסת ראובן ריבלין נישאות כבר מזמן לתפקיד הרם של נשיא המדינה, ובימים אלו אף פורסם ההסכם בינו לבין נתניהו שעשוי לאפשר ליו"ר הכנסת הנוכחי להגשים את חלומו.
אין לי דבר אישי נגד ריבלין, אך האם זה האדם שעיניהם של ישראל מסתכלות בו בהערצה? האם הוא האדם שכל מסכת חייו הייתה רצופה בעשייה שהביאה את אזרחי ישראל להזדהות ולאהדה? האם הוא האיש שריגש רבבות? מה יודע עליו האיש הממוצע ברחוב פרט להיותו יו"ר הכנסת, היותו אחיו של הבדרן ספי ריבלין ועל היותו אדם חמוד בעל חוש הומור שאף שיתף פעולה כשחקן אורח ב"הפרלמנט של שאולי" ב"ארץ נהדרת"?
לא יתכן שתפקיד הנשיא ישמש כפרס פוליטי לחבר כנסת מהשורה, גם אם שימש בעבר או בהווה כיו"ר הכנסת. מה הופך את חברי הכנסת רובי ריבלין ודליה איציק לראויים לתפקיד? ריבלין לפחות אדם די חביב, אך איציק, [אם בכלל נשארה לה תקווה], וודאי תקבור סופית את אמון הציבור במוסד זה הנראה גם כך לרבים כמיותר.
כיצד לבחור את הנשיא
אני בספק אם זה ראוי בכלל שהכנסת תבחר את נשיא המדינה, בעיקר כשהדבר מחייב שיקולים והתחשבנויות פוליטיים שאינם ראויים למעמד התפקיד. לפי דעתי נשיא המדינה צריך להיבחר ע"י כלל העם באמצעות ממוצע של סקרי דעת קהל שיתבצעו ע"י מיטב מכוני הסקרים בישראל כאשר הבחירה צריכה להיות בין מועמדים שונים אשר יעברו את אישורה של ועדה מיוחדת בעניין, אשר תכריע על-פי קריטריונים מוסכמים כמו מידת העשייה הציבורית והגיל [כן. אינני חושב שהתפקיד ראוי לאדם צעיר שטרם הגיע לגיל 70 ואשר חשוד בפתיחת קריירה חדשה בתום תפקידו כנשיא]. הסקרים צריכים להתבצע באופן פתאומי ללא הכנה מראש כאשר גם רשימת המועמדים תישאר חשאית ולצורך כך חלק מהסקרים ישמשו כסקרי דמה והמועמדים אשר יוצגו בהם לא יועמדו באמת לבחירה. כל זה נועד בכדי למנוע תעמולת בחירות וניסיונות שכנוע. המועמד שיזכה בממוצע תוצאות הסקרים לא תמיד יהיה המועמד שהגיש בכלל בקשה להתמודדות ולכן השלב האחרון בהליך זה הוא בפנייה מכובדת של הנשיא היוצא, יו"ר הכנסת או ראש הממשלה לאדם הנבחר בבקשה להיענות לרצונו של העם. הסכמה זו בלבד תחתום את הליך בחירת הנשיא החדש.
לדעתי האישית, את תפקיד הנשיא יש להעניק לדמות ציבורית אהודה על הכלל ולאו-דווקא מתוך הפוליטיקה [כמו למשל לרב לאו] ואם כבר לאיש פוליטי, אז לפחות למועמד שעבר תקופת צינון רצינית וממושכת כמו שר החוץ לשעבר דוד לוי.
דוד לוי האיש המתאים
דוד לוי היה הסמל ליוצאי עדות המזרח אשר הצליח להתקדם ולעלות לדרגה מכובדת ולהתמנות ליותר מפעם אחת לתפקיד שר החוץ אותו מילא בצורה מכובדת ביותר ולכל הדעות. דוד לוי היה אדם מוערך ע"י רוב העם גם אם רובם לא ראו בו כאדם הראוי לתפקיד ראש הממשלה. לדעתי, אפילו מתנגדיו הפוליטיים מבין אזרחי ישראל אשר תמכו במפלגות השמאל חיבבו אותו ואף ישמחו לראותו שב במגרש התודעה בדמות אבהית של נשיא המדינה. אלו יזכרו לו את האומץ שהיה לו כאשר היה השר היחיד מהליכוד בממשלת האחדות הלאומית ב-1985 שהצביע בעד היציאה מלבנון, החלטה אשר עברה על חודו של קול בממשלה. כמו-כן הם יזכרו לו את העובדה שהיה רגיש בזמנו גם לעניין החברתי.
אני חושב שרבים מאוהדיו ישמחו לסגור מעגל ולהעניק לאדם היקר הזה את הזכות לסיים את תפקידו הציבורי בצורה מכובדת לה זכה גם הנשיא הנוכחי שמעון פרס לאחר שנים של פספוס ההזדמנות לשתות מהמעיין אליו הוא הגיע בדומה לדוד לוי. דוד לוי מבחינות רבות היה הכפיל של פרס בליכוד וגם לו מחכה ציבור גדול של מעריצים. אומנם ציבור אוהדיו התייאש מזמן אך לעולם לא מאוחר להפתיע.
נוסטלגיה
ההזדמנות לייצג בצורה מכובדת את עדות המזרח, [ובעיקר לאחר המקרה המצער עם הנשיא לשעבר קצב שהרשעתו עדיין שנויה במחלוקת, למרות עמדתם האיתנה של שופטי בית המשפט], ההזדמנות לסגור מעגל אצל אדם מוערך אשר לא זכה להגיע לפסגה, ניסיון החיים וגילו המבוגר [אשר מוסיפים בהחלט כבוד לתפקיד], תקופת הצינון הממושכת המוציאה אותו מחזקת אדם פוליטי, קצב דיבורו האיטי המשדר התנהלות של אדם שקול עם קולו הנעים ויכולתו להתבטא בצורה המעוררת הדים שיהוו ודאי כערך מוסף לנאומיו הרשמיים באירועים החגיגיים, ניסיונו המדיני הרב כשר החוץ לשעבר והמסר לאזרחי המדינה כי לכולנו ההזדמנות להתפתח ולהתקדם, גם אם לא נולדנו עם כפית זהב בפה, כאשר היכולת להגיע רחוק אינה חייבת להתממש בדרכים המקובלות [אפשר למשל להיות שר חוץ מוצלח ולא לשלוט בשפה האנגלית]. כל אלו הופכים את דוד לוי למועמד המתאים.
ואם אפשר להוסיף משהו קטן, אז גם אם זה לא הכי הכי חשוב. עדיין, גם הגעגוע והנוסטלגיה עושים את שלהם: הימים של פעם, הענקים של פעם [גם אם הם היו רחוקים מלהיות מושלמים]. כולם הגיעו לטופ: בגין, שמיר, רבין, שרון, פרס ועכשיו, פנו דרך לדוד לוי.

תאריך:  23/10/2012   |   עודכן:  24/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוד לוי לנשיאות המדינה
תגובות  [ 24 ] מוצגות  [ 24 ]  כתוב תגובה 
1
לא
דאגנית  |  23/10/12 20:57
 
- אבל אני דווקא מאוד סקרן לדעת
עמוס שנער  |  23/10/12 22:04
 
- מהאקדמיה
דאגנית  |  24/10/12 08:25
 
- דוד לוי אינו מתאים
קורא  |  24/10/12 14:55
 
- ההפך, לוי שולט בערבית וצרפתית
לפרס אנגלית צורמת  |  24/10/12 17:13
2
נחמד
מרוקני  |  23/10/12 23:16
3
אני בעד!
גילה פ.  |  24/10/12 01:16
4
מאיזה נפטלין הוצאת אותו
ענבר רוט  |  24/10/12 07:51
5
מילון שימושי
סתם אחד  |  24/10/12 07:53
6
אני בעד דוד לוי לנשיאות
נאוה מטבריה  |  24/10/12 08:26
7
אני בעד שיישאר בבית שאן .
ישמעאל  |  24/10/12 09:22
8
הוא אהוב עלי ואין בו רבב...אבל
מוטי1  |  24/10/12 10:37
9
דוד לוי הזהיר נגד הרס גוש קטיף
חכמה מדינית  |  24/10/12 17:02
 
- יבורך דוד לוי
דאגנית  |  24/10/12 19:50
10
לדואגים להשכלה ולאנגלית של לוי
עמוס שנער  |  24/10/12 20:07
 
- העלבת
דאגנית  |  25/10/12 09:15
 
- לא הבנתי במה אני מואשם
עמוס שנער  |  25/10/12 11:31
 
- אין לזה קשר לכתבה זו
דאגנית  |  25/10/12 16:37
 
- בואי נעביר את הדיון למקום אחר
עמוס שנער  |  25/10/12 19:27
 
- שבת שלום
דאגנית  |  26/10/12 08:37
 
- ביקורתך על הכותב - מדויקת
עברי בן-יוסף  |  25/10/12 14:46
11
הרב לאו
ברוך כ"ץ  |  24/10/12 23:10
12
האמת מסופרת בעקיפין
גילה פ.  |  25/10/12 17:24
13
איזה כיף,עושה טוב על הלב
שלומי נבון  |  17/03/13 19:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
הכנסת ה18 הולכת לבחירות ולכבוד זה פוזרה הכנסת שלושה חודשים לפני הבחירות    זה עתה חזרה הכנסת מפגרה בת חודש וחצי    בשנה, הח"כים נמצאים בכנסת שמונה חודשים בסה"כ
יצחק מאיר
חוסר האונים האינטלקטואלי, בעיקר זה המתעטף במערכות כריזה אפוקליפטיות, הוא אות קודר ומבשר תבוסה, ומי שאינו רואה ומי שאינו שומע, מתחייב בנפשו
נרי אבנרי
החברות האישית עם העבריינים רמון ואולמרט, האופי המחורבן שבגינו הושלך לכלא, ההזדקקות הנואשת לרהביליטציה, ובעיקר, הפחד מהם - כל אלה מחשידים את אריה דרעי. מנקודת מבט של הימין, עד לכינונה של הקואליציה הבאה, הוא חשוד    הלכתי לארכיון...
ענבל בר-און
הלשכה נעמדה על רגליה האחוריות בשל עורכת דין שפרסמה את עצמה באתר קופונים    ומה עם כל צורות הפרסום הלא כשרות האחרות    לידיעת משתמשי הקצה
דן אלון
החמאס בעזה מת לראות את הליכוד מנצח את הבחירות, כי הקיצוניות משרתת את הקיצוניים משני הצדדים. איך הם עושים אחד לשני נעים בגב, אה? ממש ירח דבש!. העזתים יורים על דרום ישראל, וממשלת ישראל מקבלת לגיטימציה לירות על עזה. ורק הרוב הדומם והשפוי, גם בעזה וגם בישראל, מוחזק כבן-ערובה בידי הפסיכופטים הלאומנים-פנאטיים. אלוהים לא גר כאן יותר, הוא השיג גרין-קארד וברח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il