|
תאריך:
|
23/11/2012
|
|
|
עודכן:
|
23/11/2012
|
|
1 |
|
|
לא הבנתי מדוע תואר פרופסור במדעים שאינם קשורים לנושא ביטחון , מדע המדינה והיסטוריה , חושבים שיש יתרון להשכלתם ומקימים חוג בנושא שאין להם כל נסיון או ידע יותר מנהג מונית או קופאית בסופר ? מה ההתנשאות הזו להקים "חוג פרופסורים לחוסן מדיני ולאומי" ? ולהלן רעיונות מעשיים של איש החוג וכותב המאמר ל "ביטול רצון החמאס לשגר רקטות לעברנו" _ "..להפגיז את העיר עזה..נפוצץ בתים בשכונות..מערכת אוטומטית להפגזה בתותחים בעקבות שיגור טילים לעברנו.." !!. נו, אדון שלום , ומהיכן אתה שואב את הביטחון (!), שהחרבת שכונות של הפלשתינאים בעזה (שתביא מן הסתם למאות ואלפי אזרחים הרוגים), "תזיז" משהו לאירגוני הטרור ותיגרום "לביטול הרצון" שלהם לשגר רקטות לעברנו ? זה ניתוח רציני של פרופסורים חכמים או שיח מתלהם ורדוד של פרלמנט שכונתי ? להחלטת הקוראים !. דרך אגב , שמעתי שגם בעלי הקרחת בארץ , מקימים חוג דומה לחוסן מדיני ולאומי , שיתחרה בחוג של הפרופסורים. מה הרלוונטיות של תוארך האקדמי , אדון שלום , לנושא שאתה מנתח במאמרך ?. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
|
|
|
מקבל טענתך, לנהגי מוניות בישראל יש חשיבה בריאה לאומית נקיה מתסביכי הגלות המזרח ארופית בעקר. לא הידע חסר אצל הפרשנים, אלא נקודת המוצא, האם ליהודים הזכות להגן על חייהם כמו לשאר בני העמים? באיזה עם אחר מקריבים את חיי בנינו כדי לשמור על חיי אזרחי האויב?
האם תואר אקדמי שולל מכותב את הזכות להציע רעיון? בתגובתך לא מצאתי דיון עניני אלא הטחה, לא מנומסת ביותר, של האשמות. לחוג הפרופסורים לחוסן מדיני יש לא פחות זכות להפיץ דעות ממה שיש לאלה המכנים עצמם המועצה לבטחון לאומי, המועצה בהא הידיעה, אבל אין זה גוף רשמי, אלא אנשים פרטיים שקראו לעצמם בשם זה.
לראש העיר דימונה, מר בוסקילה, אין תאר פרופסור, אבל יש לו חשיבה ברורה. היה עלינו להפציץ בתי העזתים. אני הצעתי הפצצה לאחר אזהרה. אתה אומר כי אין בטחון כי הפצצה כזאת תרתיע. אבל בודאי יש לה סכוי יותר גדול להרתיע ממה שיש להפצצה רק על מתקני שגור, הדרך שבחרה הממשלה.
בקרב הכת של אשכנזים חלונים שמאלנים השולטים בתקשרת ובשאר כלי השפעה במדינה יש זלזול בחשיבת יוצאי ארצות ערב, והתנשאות שאינם משכילים. לכן הבאתי דברי יו''ר חוג הפרופסורים, בעצמו יליד מרוקו.
הנה לך דוגמה נוספת -העתקתי תגובה באתר זה, תגובה למאמר של עמוס אריכא. איני מכיר מי המגיב אבל דבריו מאלפים. כדאי שתתעמק בהם.
נשלם על הכניעה בעוד כניעה.מעניין למה האופציה היחידה המוכרת לחכמים היא כניסה קרקעית, ואם לא, אז כניעה.מתי סוף-סוף תצא הגלות מאיתנו? מתי ייצא מאיתנו המוסר המזוייף וחוסר הידיעה בחוק הבינלאומי המאפשר ירי על אוכלוסיה אזרחית שמתוכה יורים, לא רק על הצבא אלא עם אזרחינו.עוד ניצחון כזה (או שניים) ואבדנו. אחרי ה"ניצחון" טהראן וחיזבאללה על הקו. חכה לצלצול...
נתין מדמנת ישראל
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אברהם שלום |
|
|
|
|
|
שם הגוף שהתיחסתי אליו בתגובתי הוא 'המועצה לבטחון ולשלום', גוף של מתנדבים אשר הדביק לעצמו את ה' הידיעה, המועצה, לא מועצה לבטחון \ הם יביאו שלום ובטחון. בין העקרונות של המועצה הקמת מדינה פלשתינאית על רוב שטחי יהודה, שומרון וחבל עזה - בכפוף להסדרי ביטחון נדרשים - אינה מהווה איום על מדינת ישראל.
לעומת זאת המועצה לבטחון לאומי הוא גוף רשמי שהוקם על פי חוק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אברהם שלום |
|
|
|
|
|
אם עד עכשיו סברתי שלחוג הפרופסורים אין שום יתרון בנושא חוץ ,צבא וביטחון , אז עכשיו אני תוהה , שמא הם אפילו מביישים את התואר האקדמי שלהם. ולהלן נימוקיו של הדוקטור שלום ,שסבור שיש לו יתרון בגין ארץ המוצא שלו (!). "..תסביכי הגלות המזרח אירופאית..כת של אשכנזים חלונים שמאלנים..זילזול בחשיבת יוצא י ערב והתנשאות שאינם משכילים.." !!!. כך מנתח הדוקטור המשכיל , את המניע והבסיס לחשיבה , ניתוח והתייחסות , של אנשים שאינם יוצאי אותה גלות כמוהו . נו , מה נאמר על הגיזען "המשכיל" הזה והפרמטרים שלו לחשיבה נכונה בנושאי ביטחון וצבא ? ארץ המוצא של האדם היא הפרמטר ! אלוהים ישמור ! וזה עוד נושא תואר דוקטור ! באמת עשתה הממשלה טעות קשה , שמינתה את שר הביטחון ברק ואת הרמטכ"ל גנץ , "האשכנזים החילונים בעלי תסביכי הגלות המזרח אירופית " , הפחדנים הללו שהוריהם ניצולי שואה ! איך לא התייעצו עם החוג הפרופסורים לביטחון של דוקטור שלום , שהיה מסביר להם מה הפרמטרים הנכונים למינויים בנושא צבא וביטחון !. דרך אגב , שלום , עדיין לא הבנתי מדוע אתה מציין את תוארך והשכלתך בהקשר לנושאי ביטחון וצבא ולא מציין את עברך הצבאי (למשל) ? או נסיונך בהחלטות מדיניות ? מה הרלוונטיות של תוארך לנושא הנדון , שלום , האם אתה רוצה להרשים את "האשכנזים המתנשאים" ??. וואלה , איזה רדידות של אדם ! וזה בעל תואר דוקטור ? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
|
|
|
מאחר ואני אדם פשוט ,אזרח מהשורה שאינו "דוקטור" או "פרופסור" , לא הבנתי עד שהסברת לי בתגובתך הנבונה , המדעית והמשכילה של "דוקטור" , מדוע נכדיי שהורי סביהם נולדו בגלות שלך , דוקטור, שונים באישיותם ובתבונתם ובאומץ ליבם , מנכדיי האחרים שהורי סביהם נולדו בגלות אירופה. תמיד תמהתי על הסיבה להבדל בין שתי קבוצות נכדיי , ורק עכשיו הבנתי את הסיבה לשוני . ארץ המוצא ! זהו ! עכשיו הבנתי את הניתוח המדעי המבריק של דוקטור אברהם שלום ! אני מקווה שכאשר הם יתגייסו לצבא , לא יתייחסו אליהם על פי הניתוח המדעי של הדוקטור רחב האופקים , כי אז אדע שהציונות "הלכה פייפן" ונשארנו עם הפסיכופטים הגזענים נוסח דוקטור שלום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
|
|
|
אני משיב לך למרות חוסר התרבות של דבריך בגלל סיבה אחת. בעבר הייתי רואה תגובות שלך במאמרים שונים וקורא אותן בהתענינות. ידעתי שאתה מיצג עמדה שונה, אבל היה מענין לראות את הגישה שלך. היה גם אתגר לראות מה הנמוקים שלך ואם אתה צודק.
הפעם אבדת כל הגיון. בטויים כמו שהשתמשת בהם לא יכירם מקומם בדיון תרבותי.
לא הבנת את דברי. אנסה להסביר לך רק נקודה אחת. כל אדם נושא עמו מטען של הנסיון שלו. לעדות שונות יש למשל נוסח תפלה קצת שונה, אבל לכל עם ישראל יש מורשת משותפת. אחדות עם ישראל היא מיוחדת במינה. באותו הזמן יש הבדלים הסטוריים -בראש מקבלי פרס נובל בעולם - יהודים ולמען הדיוק, יהודים יוצאי גרמניה פולניה והונגריה ורוסיה, לא יוצאי עירק ומרוקו. כל עם ישראל מעריך את הלמוד וההשכלה אבל בגרמניה היתה ליהודים גישה ללמודי מדע שלא היתה ליהודים תחת שלטון העותמנים. אבל התרכים העותמנים לא פרעו פוגרומים ביהודים כמו שהיו ברוסיה. ובאותו אפן תחת שלטון הבריטים הגיעו בני הקהלה היהודית בעירק להשגים במדע. לנצולי שואה יש נסיון שונה מן הנסיון של הותיקים שעלו לארץ לפני השואה. מה כל אחד משיג מן הנסיון הזה הוא ענין אישי. הכרתי פרופסור לפיזיקה נצול שואה שהיה אסיר תודה לברית המועצות שנלחמה בנאצים והיה תומך מפלגת רק''ח. פרופסור אחר לפיזיקה גם כן נצול שואה והיה שיך למחנה ז'בוטינסקי עוד מבית אביו. שניהם היו אנשים נפלאים. אבל לשניהם לא היתה אותה השקפה מדינית.
כאשר כתבתי על מי שהם 'אשכנזי חילונים שמאלנים' השתמשתי בהגדרה שמופיעה בעתונים כמו 'הארץ'; כך מאפינים אותם אנשים את עצמם בקשר להשקפות פוליטיות.
לבסוף; הרגע נא מעט; לא בקשתי לעלוב או להפחית מערכך. עובדה מוכחת היא כי יוצאי ארצות שונות יש ביניהם הבדלים בהרגלי ההצבעה לכנסת. להבדלים האלה יש סבות של הסטוריה שונה. כאשר הופיע ז'בוטינסקי - אשכנזי לכל הדעות -בפעם הראשונה בקונגרס ציוני- זה היה הקונגרס הרביעי- לא היה זכאי לזכות דבור כי היהי ציר יחיד ורק למפלגה של ארבעה צירים לפחות היתה זכות דבור. אבל נציגי סיעת הספרדים בארץ הם שחשו אהדה לדעותיו והם שויתרו על זכות הדבור שלהם למענו והוא נאם בקונגרס. אם תקרא מעט בשקט במרשתת תראה תגובות של אשכנזים אשר מתנגדים למה שהם קוראים גישה גלותית האומרת להפקיר דם חילים כדי למצא חן בעיני העולם. גם עליהם אתה כועס?
אם תחשוב מעט על תוכן דברי יש סכוי כי תתחרט על חוסר הנמוס בתגובותיך. יש גם בתגובותיך יותר מרמז של איום ואלימות. אני דוחה אותם לחלוטין וממליץ לך לא לחזור על צורת התבטאות כזאת בעתיד.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אברהם שלום |
|
|
|
|
|
נראה לי שיש מחלוקת ביננו להגדרת המושג "תרבות" וגם לא הבנתי היכן אתה מוצא בתגובותיי "רמז של איום ואלימות" ? מעניין שאדם שממליץ להחריב שכונות מאוכלסות אזרחים של אויב , מאשים אותי "באיום באלימות" !!. כן , בהחלט כעסתי ונדהמתי , על כי אדם משכיל (דוקטור ?), יכול להציג מניעים רדודים ומטופשים כאלה לאיפיון אנשים ונראה לי מהתייחסותך הנוספת שאתה עדיין דבק בתיאוריות שלך. אף "תגובה של אשכנזי" בנושא כולשהו , אינה מידגם מייצג ולא מלמדת על החשיבה וההתייחסות של "יוצאי אשכנז" ואף "תגובה של יוצא מדינות האיסלאם" בנושא כולשהו ,אינה מייצגת ואינה מאפיינת את השיבה של "יוצאי מדינות האיסלאם", אתה הבנת את זה , שלום ? אינך סוציולוג ,או פסיכולוג , או קרימונולוג ,או היסטוריון ואל תמציא לנו תיאוריות רדודות ומטופשות לאיבחון אנשים וראוי שתעסוק בנושאים עליהם אתה מיומן , מלומד ומנוסה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
|
|
|
לא התכונתי לומר שאתה חסר תרבות. אין זה סגנוני. אני גם חושב שאדם הטורח להגיע על שאלות שהן חשובות, ודאי הוא בן תרבות.
אבל בודאי תודה כי פניה לגופו של אדם במקום לגופו של ענין, ושמוש בבטוי 'פסיכופט' בתגובה קודמת שלך, והבטוי 'מטופש' בתגובתך הנוכחית אינו מתאים לדיון תרבותי.
אשר לדוגמות שהבאתי , לא הבנת את כונתי. באתי להראות שאין הכללה, הנה יש אנשים אשכנזים וספרדים באותה הדעה. אם כן באתי להראות את הההפך ממה שאתה מיחס לי. לא סטטיטיקה - אם כי אני מבין בה - אלא להפך מקרים אנדיבידואלים.
גם לא הצעתי להפגיז בתים על יושביהם, מה שהיה מביא להרג. הצעתי -בראש המאמר -להודיע מראש , לתת זמן ולהפגיז בתים ריקים. אבל בתים, לא רק כני שגור. עם זאת הבאתי דעות של שני אישים- האחד יוצא מרוקו והשני יוצא אשכנז - הסבורים כי יש להפגיז חזרה מיד, אחרת לא יפסיק החמאס להפגיז את ישראל. לפי הבנתם, אם לא נעשה כן ימשיך החמאס להפגיז, יפלו קרבנות בקרבנו, נאלץ לצאת לפעולה קרקעית ויפלו עוד קרבנות. ואם תפרוץ מלחמה בודאי יפלו עוד רבים. דיני המלחמה מתירים תשובה למקורות הירי, ואם נפגעים אזרחים האחריות על המחבלים.
לעמת זאת הסתיגתי מן ההגבלה הכוללת לא להפציץ בתים, אפילו ריקים. זאת לדעתי חשיבה מורשת הגלות שבה היהודי היה בזוי ונקלה וחייו לא נחשבו. חשיבה כזאת - ושנאה עצמית כפי שתאר אותה ברל כצנלסון- והטלת האשמה על יהודים אחרים במקום על הצוררים - כפי שמזכיר אחד העם - אפינית פחות ליוצאי ארצות ערב, בגלל הנסבות ההסטוריות השונות שלהם. כך גם הנטיה לפייס את האויב במקום להענישו- מה שהביא עלינו את אסון אוסלו ומסירת כסף ונשק ושטחי ארץ ישראל לרב המרצחים ערפאת . הנכדים שלך, ולא חשוב מי סביהם מן הצד השני, מתחנכים בארץ, ולכן החשיבה שלהם תהיה דומה ביניהם.
אני גם מציע שתקרא שוב את תגובותיך ותבין מדוע אני מוצא בהם סגנון מאים ואלימות. אם אין זאת כונתך, בודאי תזהר בעתיד בנסוח דבריך.
ועכשו ראה נא. האויב מבקש להשמידנו ומפגיז את ערינו ובתינו ושולח מחבלים לשחט משפחות. אנו צריכים לדון מהי הדרך הטובה להגן על עצמנו. במקום זאת פתחת מריבה והתקפה על ישראלי כמוך. האם זאת הדרך בה נעמוד מול האויב, במריבה פנימית?
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אברהם שלום |
|
|
|
|
|
אתה ממשיך לתת סטיגמות בציבור אנשים עפ"י הגלות שממנה הגיעו לישראל. - "..הנטיה לפייס את האויב במקום להענישו.." מיוחסת על ידך ליוצאי גלות מסויימת. נטייה כזו הינה "פחדנות" על פי כל פירוש בעברית. טוב , הקוראים הבינו את " הראש שלך " , שלום וכעת יבדקו את כל רשימת העיטורים של חיילי צה"ל מאז מלחמת העצמאות , ויעשו פילוגים סטאטיסטיים , בהתאם לגלות שממנה באו. נו , שלום , ואתה עוד כועס שאני משתמש במילים קשות ביחס אליך ? , אני חוזר בי מהמילה "פסיכופט" שנבעה מכעס , אך בשום אופן לא חוזר בי מהשימוש במילים "מטופש" ו "רדידות". זהו , בזאת סיימתי את התייחסותי לתובנות שלך במאמרך ובתגובותיך הנוכחיות והקוראים ישפטו. אמשיך לעקוב אחריך ואגיב בהתאם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
|
|
|
הנטיה לפייס את האויב אינה נובעת מפחדנות אלא מהשקפה כי ליהודים פחות זכויות מלאחרים. ידוע לך כי יהודים זכו לעטורים הגבוהים ביותר בצבא האדום בזמן מלחמת העולם השניה. הגבורה של אותם חילים היתה כה בולטת עד שלא יכלו השלטונות של סטלין להתעלם ממנה למרות האנטישמיות. ובכל זאת לא הפעילו היהודים כח להגן על עצמם מרדיפות סטלין
הגנה מה שכותב יעקב אסתרליס בגליון היום 28.11 של האתר הזה 'מחלקה ראשונה':
''כמעט מחצית מחיי חייתי בגלות בברית המועצות, שם לא פעם ראיתי תופעה שבהתחלה לא יכולתי להסבירה: כשיהודי היה מקבל מכה או סטירה מהגוי - הוא לא היה מגיב, כאילו קיבל שיתוק, היה עומד ומסתכל על התוקף כאילו ניסה להבין מה הוא רוצה לומר במעשה הזה. רק אחרי כמה מכות הוא היה חוזר לחיים - או שמחזיר או שבורח. חוץ מהיהודים אף אחד לא התנהג כך, כולם בן-רגע הגנו על עצמם. לקח לי לא מעט זמן להבין שזו הייתה למעשה התנהגות גלותית האופיינית רק לבני עמנו בכל מקום בעולם, ורק אחרי שעליתי ארצה הבחנתי שיהודים כאן סוף-סוף השתחררו מן 'התסביך' הזה''
. הקוראן אומר כי ידי היהודים משותקות, אבל אינם פחדנים, הם גבורים במלחמות פנימיות ביניהם. כאשר אנו נמנעים להעניש את המחבלים הערבים, הם רק משתכנעים כי צדקו דברי הקוראן.\ אנו רואים כי המטיפים רחמים על האויב, מטיפים שנאה נגד אחינו החלוצים המישבים את ארץ ישראל. את הכעס והפחד שהם עוצרים מפני האויב, הם מתעלים פנימה לעם ישראל.
נטיה זאת, שאנו צריכים לקבל מה ששום מדינה נורמלית לא היתה מסכימה לו, מאפינת מדינאים מסוימים ולכן היא מזיקה כי היא מחלישה את המדינה. החיל הגבור ביותר אינו יכול לפעול נגד האויב אם הממשלה אינה נותנת לו פקודה לעשות זאת.
כאשר כתבת תגובות היה מענין לקרוא אותם, למרות שהבעת דעה מנוגדת כי כתבת מזוית ראיה שונה. כאשר ירדת מטה וכתבת חרפות וגדופים לא היו דבריך ראויים לתגובה ולהתיחסות. עניתי לך רק כי הכרתי תגובות קודמות שלך למאמרי כותבים אחרים וראיתי שהשקעת בהם מחשבה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אברהם שלום |
|
|
|
|
|
גם "נטיה לפייס את האויב " שנובעת לטעמך "מהשקפת עולם כי ליהודים פחות זכויות מאחרים" , היא "פחדנות" , באשר אדם שמוותר על זכויותיו , הינו פחדן בכל הגדרה ומובן , ואל תלמד את הקוראים המסוגלים לנתח טקסט פשוט בעברית ברמה של כיתה ה , ניתוח תחבירי לא מורכב בשפה העברית , באשר מומחיותך אינה בנושא זה , עד כמה שהבנתי. דרך אגב , אם אנסה להשיבך באופן הרדוד והלא מדעי , כפי שאתה מנסה להוכיח את דעותיך , ארמוז לקוראים שלא הבחנתי שילידי אירופה מבין מייסדי המדינה וחותמי מגילת העצמאות "נטו לפייס את האויב וחשבו שליהודים פחות זכויות מאחרים " ,שלא לדבר על המיליטנטים מראשי המחתרות ,ילידי פולין הפחדנים ומוותרי הזכויות ומפייסי האויב (רחמנא ליצלן) - בגין , שמיר , שטרן וגם האבא "האשכנזי" של ציפי ליבני הפחדנית (איתן - קצין המיבצעים של האצל), שאפילו התנגדו לתכנית החלוקה. בקיצור אדון שלום , הגיע הזמן שתנהג כמו אקדמאי אמיתי ורציני ותציג לנו מימצאי מחקר אמפיריים , שמוכיחים את דעותיך המוזרות (בלשון המעטה) ואל תבלבל לקוראים את המוח בציטוט תגובות סתמיות של אדם זה או אחר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
2 |
|
|
צודק כותב המאמר.
גם על פי דיני המלחמה אם יורים ממתחם מאוכלס נתן להזהיר את התושבים ולהפגיז את המקום.
המחשבה שלהם מותר לפגוע באזרחים ולנו אסור היא מחשבה מטופשת ומזיקה. אם היו משטחים את כל האזורים מהם ירו רקטות לאחר אזהרה לתושבים לא היינו מגיעים לסבבים האלה.
אם אחרי הפצוץ של האוטובוס בתל אביב היו מפוצצים עשרה אוטובוסים ביהודה ושומרון הם היו מפסיקים מיד.
אם הם רוצים מלחמה אז צריך לנהוג כמו במלחמה אחרת הם לא מבינים וגם העולם לא מבין.
אנחנו לא צריכים שיגידו שאנחנו נחמדים אנחנו צריכים להחזיר להם מנה אחת אפיים אבל ישר בן העיניים.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אחד שמבין |
|
|
3 |
|
|
גם חושבים באותה צורה וגם פועלים לאותן מטרות. אם לא הרתיעו אותך למה שאתה תוכל להרתיע את החמא"ס? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלטע קאקער |
|
|
איתן קלינסקי
הלקח אותו מעניק תיאטרון האבסורד שלנו הוא, שיוזמה דיפלומטית של אבו-מאזן היא יוזמה של גיבור לא רלוונטי יוזמה צבאית אלימה של הנייה היא דווקא כן רלוונטית
|
|
|
|
|
|
צבי גיל
אבו מאזן עשוי להבטיח את קיום המדינה היהודית בתמיכה בינלאומית ב"עמוד ענן" מדיני
|
|
|
|
|
|
עו"ד משה גולדבלט
מה שקרה במבצע "עמוד ענן" לא קרה במקרה. מדובר במדיניות מכוונת לתושבי הדרום מגיע הסבר מקיף ואמיתי יותר על מדיניות הממשלה ויעדיה
|
|
|
|
|
|
נסים ישעיהו
אלפי פצצות המטירו עלינו לאורך השנים במטרה ברורה לרצוח יהודים; מיעוט הנפגעים אצלנו יכול להיות מוסבר רק בכך שהקב"ה עושה לנו נסים גלויים ושומר עלינו מפניהם. ואנחנו לא טרחנו להודות לו אפילו פעם אחת; שום עצרת הודיה ואפילו לא איזה כינוס קטן
|
|
|
|
|
|
דן אלון
לחמאס נשאר רק להתמקם בקופה הרושמת ולהדפיס את החשבון שישראל תשלם עבור הבדיחה הזו. ליברמן הצליח בטיסה של Airforce 1, הדיפלומטיה הישראלית טסה "קרגו", ואילו מורסי, ארדואן ומשעל טסו במחלקה הראשונה. אבו-מאזן הינדס על נעלי עקב והגיש קפה ותה, ובחדר עפו בדיחות על "דיפלומט ואנליטיקן רכבו על פיל...". מזל שלנו שהטיסה הזו הייתה לעזה ולא לטהרן
|
|
|