X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הילכו דתיים וחילוניים יחדיו? כן, בהחלט. וזוהי בשורת הבחירות הקרבות
▪  ▪  ▪
כיפה היא רק סמל [צילום: פלאש 90]

הבחירות האלה מביאות עימן מסר חדש ומרענן: הילכו דתיים עם חילוניים? והם הולכים יחד. בהחלט. כמעט כל מפלגה מתהדרת בדתי או שניים. או יותר.
נכון שאלו בעלי כיפות "צבעוניות" כפי שמכנים אותם מספר חרדים ולא-חרדים, אך אלו כיפות ואלו אנשי אמונה דתיים שומרי תורה ומצוות על-פי אמונתם וחינוכם.
החיבור הזה אפשרי ונכון למדינת ישראל הסובלת מאוד בשנים האחרונות משנאת אחים בין המגזרים השונים בלי שיטרחו יותר מדי להכיר את החיובי והטוב והמשותף עם האחר.
נכון שלא כל נציג דתי יוכל להתערבב במפלגה דתית אבל יש כאלה שיכולים. וזה בסדר. ולמי שמוצא בזה טעם רע ומשמיץ אני תוהה: האם יותר טוב שיהיו שם רק חילונים?!
עובדה היא שחילונים רבים מחפשים את הדת, את המנהגים, את החוויה האמונית. כל דתי מרגיש זאת במקומות שונים. הפנייה המכבדת, השאלות המתעניינות בהלכות, הכבוד ליהדות. כמעט כל דתי היה "רב" פוסק של מישהו מתישהו...
זה צריך להדליק אור אדום וזוהר מולנו. הם – חילונים מסוימים - לא שונאים את הדת. הם כועסים על הדתיים. מה שאומר שצריך לבדוק את העניין. מסתבר שלא די בפעולות חסד מצד הדתיים - והביתה בשמחה. ההסתגרות הביאה עימה הרבה זרות והתרחקות.
אני מקווה שהערבוב הזה יביא לשינויים גדולים וטובים לכולנו במפה הפוליטית וגם בגישה ההדדית בין חברי כנסת, ולחשבון נפש אמיתי ונוקב של כל אחד ממייצגי היהדות הדתית החובר למפלגה חילונית בהגדרתה. שהרי זוהי רק מפלגה ולא תופעת טבע. יש אפשרות וכדאי להיות קשובים זה לזה, ללמד וללמוד זה את זה. ונראה שזוהי בשורת הבחירות הקרבות.
ומנגד – ערבוב הפוך - מפלגת המפד"ל החדשה שעד היום היו בשורותיה רק אנשים דתיים, הכניסה אישה שאינה מקיימת את כל מצוות התורה ובכל זאת יש שם מכנה משותף המצדיק שיתוף זה. ותוצאות הפריימריז מוכיחות את זה.
העובדה הזאת היא כנראה חלק מהצהרת הדור החדש של רוב המועמדים במפלגות השונות שהכיפה היא רק סמל. היהדות היא של כולם, וגם הארץ הזאת.

תאריך:  20/12/2012   |   עודכן:  20/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכיפה מתערבבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כיפה = קרדום לחפור בו...!!! ל"ת
חילוני בלי כיפה  |  21/12/12 12:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
דן אלון
תביטו החוצה מהחלון ותראו: ביבי הוא שמכר לכם אשליה של "חזק בביטחון, חזק בכלכלה", והיום הביטחון הפך לאיומי מלחמה, בעזה קמה חמאסטאן. בכלכלה יש משבר והוא לא קשור לספרד או ליוון, הוא פרי הפרטות ותקציבים למקורבים שהפכו לגשם של ממש ולא סתם איזה ענן
עופר וולפסון
רשימתה של ציפי לבני הציגה את תפישתה הסביבתית-חברתית    לבני: "הצורך בהסדר מדיני, פעולה למען השוויון בנטל ושיפור הכלכלה והחברה מחייב גם שינוי עמוק ותוכניות מפורטות כדי לדאוג לאיכות החיים שלנו"
דר' שלמה צדוק
החלטת יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין - לאפשר, לראשונה בתולדות התחנה הצבאית, תעמולת בחירות גם בגלי צה"ל - על הקשיים שבה, היא היסטורית. יש בה ראשוניות ויש בה אחרית
אריאל יהודה לוין
מדור חדש: מבט שבועי על ענייני צבא וביטחון    מדוע בשאר אסד הוא הרע במיעוטו מבחינת ישראל, מה הלקחים שיש להפיק מהפיגוע בתל אביב, והאם פרסומים על פעילות של צה"ל מחלישים או דווקא מחזקים אותו
עידן יוסף
ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) אומר כי אם יצטרפו יחד כל אנשי הציונות הדתית וחלק מהציבור החרדי ניתן יהיה להוביל את המדינה    זאב אלקין (ליכוד) מתנגד ליצירת "שס סרוגה"    משה גפני: "המחשבה שאם אתה במפלגה חילונית תשפיע יותר מאשר בחוץ – אשליה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il