X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: די להתאבדות בצה"ל לפיד - הקליק המדליק מה בין גנץ לברק? ישראל היום והאיזון הקדוש ולקינוח - נא להכיר: ר' יעקב לוי - האיש ועלוני השבת
▪  ▪  ▪
נשק קטלני לחיילינו [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

העובדה שההתאבדות היא גורם המוות העיקרי בצה"ל, כפי שפורסם לאחרונה, מדאיגה ביותר וחייבת להדליק נורה אדומה בקרב שלטונות הצבא. אין ספק שהזמינוּת המיידית של הרובים, שנמצאים בהישג יד של כל חייל, היא נשק קטלני לחיילים בעלי נטיות אובדניות.
די בתחושת השפלה, או בקֶצר תֶקשורתי עם המפקדים, כדי שהנטייה, חלילה, תתממש. האם לא די במוות הבלתי נמנע בשדה הקרב, שכבר הפיל חללים רבים, שגם מוות מיותר זה נוסף על צָרינו?
מעֵבר לכך שיש להכשיר את המפקדים ליחסי אנוש תקינים עם פַּקודיהם, ראוי שהם יעברו קורס בעזרה ראשונה נפשית. זאת במטרה כפולה - הן כדי לאַתר קשיים נפשיים אצל חייליהם, והן כדי לסייע להם בהתמודדות עם הקשיים, ובשעת הצורך אף להפנותם לקב"ן ולגורמים מקצועיים מתאימים. הבנת החיילים תוביל להידוק הקשר שלהם עם מפקדיהם ותיצור פתיחות כלפיהם. ובא לחיילינו, הנתונים במצוקה, גואל.

שלטון בקליק?

בעידן הריאליטי כבר הורגלנו שעניינים הרי-עולם נקבעים בקליק אחד בפייסבוק. אז אחרי 'האביב הערבי' והמחאה החברתית, קַבלו את מי שהכריז על עצמו כראש הממשלה הבא, יאיר לפיד.
נכון שהעיתונאי הפופולרי רכש לעצמו מעריצים רבים בפייסבוק, שהצביעו עבורו והקנו למפלגתו הטרייה 'יש עתיד' 19 מנדטים, ואין ספק שהאיש חש שיכור-ניצחון. אולם עם כל הכבוד להישג האלקטורלי המרשים, יו"ר התנועה הוא טירון פוליטי החסר כל ניסיון פרלמנטרי ומיניסטריאלי כדי להנהיג את המדינה.
כאיש תקשורת מדופלם, עתיר ניסיון, כדאי שילמד שיעור מתחום מומחיותו, שבו צעד כמעט שלושה עשורים (!) לאט, אבל בטוח. אז מדוע בתחום הפוליטי, המורכב בהרבה, הוא מתנהג כאצן שרץ למרחקים ארוכים מדי? האין הדבר מעיד על חוסר מודעותו לכובד התפקיד? ואולי ביומרותיו הפוליטיות מרחיקות הלכת דומה לפיד לאותה כפרית, שפינטזה על משק תרנגולים שלם שתניב הביצה היחידה שברשותה, אך בדיוק אז נפלה הביצה והתנפצה לרסיסים?
דברים שראה משם, כעיתונאי, לא רואים מהממשלה, כבר אמרנו?

בין שני רמטכ"לים

בניגוד למגלומניה המאפיינת אישים רבים בצמרת הביטחון (ובהם השר היוצא אהוד ברק), אין ספק שהצניעות היא מרכיב מרכזי באישיותו של הרמטכ"ל בני גנץ, והיא הנותנת את הטון במטה ומאפשרת את העבודה בצה"ל נטו, ללא סערות פנימיות. ראוי לציין את מבצע ההטעיה המבריק בחיסולו של הטרוריסט אחמד ג'עברי, כאשר גנץ בחר לשהות עם ברק באותו יום בגיזרה הצפונית, ובכך שידר עסקים כרגיל והביא ליציאתו מהמחתרת של הארכי-מחבל ולחיסולו המוצלח.
יתר על כן, אי-אפשר להתעלם מאנושיותו של גנץ בחילוצו של חייל פצוע במסוקו האישי, כאשר כבר היה בדרכו חזרה למטהו. דומה כי תמונה זאת, שהובאה בכלי התקשורת, שווה יותר מאלף מילים. זה אירע בדיוק עשרים שנה אחרי שרמטכ"ל אחר, אהוד ברק, נטש פצועים בשטח באסון צאלים ב', וזכה על כך לכינוי הגנאי המיתולוגי 'אהוד ברח'. והשאר היסטוריה.

ביביתון?

טוענים שעיתון ישראל היום הוא ביביתון, המשמש שופרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרט, ושל הימין בכלל. אז איך זה שלצד העיתונאי הימני המובהק, דרור אידר, מארח מדור הדעות, לא פחות, את המחזאי השמאלן, יהושע סובול, איש מרצ ד"ר יוסי ביילין וכתבי שמאל נוספים, שלהם הוא מעניק במה רחבה? ומדור מגוּון זה כמשל לכתבים נוספים, ובעלי טור בעיתון, מהמגזר השמאלני.
האם אין העיתון נאמן אפוא, בניגוד למיתוס, לאיזון העיתונאי הקדוש?

תורה על גלגלים

מעוניינים בעלוני פרשת שבוע? למי שעוד לא יודע, הכתובת היא ר' יעקב לוי.
אז תכירו את האיש והאופנוע, האופנוע ואוצר התורה הבלום על גבו במטען, החורש מדי סופשבוע את רחובות הבירה, כדי לחלק את מרכולתו הקדושה ברחבי העיר. המטרה היא זיכוי הרבים, כדי להביא לשולחן השבת של המוני יהודים את ריח הפרשה.
ר' יעקב הוא אברך ירושלמי יקר, חסיד ברסלב, איש חביב ומאיר פנים. תמצאו אותו מדי יום שישי בדוכן מרכזי, ליד שוק מחנה יהודה, עם מִגוון של עשרות סוגי עלונים, כשגבאי בתי כנסת, ואנשים רבים מרחבי הארץ והעיר, צובאים על פיתחו, כדי להתבשם מריח התורה. והוא בסבלנות רבה ובחיוך רחב מספק את הסחורה לכולם. איש לא ישוב ריקם. תשאלו את הגבאים: מי לא מכיר את ר' יעקב, שכבר הפך למותג בקרב רוכשי העלונים הרבים.

בשולי הבחירות

מה הכי ישראלי בעיניך?
לבחור, איך לא, ביאיר לפיד.

תאריך:  06/02/2013   |   עודכן:  06/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אביעד הכהן
אדון המשפט העברי, שופט אמיץ, מי שישב כל ימיו באוהלה של תורה. פרידה ממנחם אלון
חיים שאולזון
אוסר על חסידיו ללכת עם נשותיהם ברחוב בנימוק שזו פירצה בצניעות, ודורש מהם לדבר בבית אך ורק אידיש ולא עברית
אברהם אלטלף
גורם משמעותי שיש להתחשב בו בקביעת גובה סכום המזונות המשולם על-ידי האב, הוא ההכנסה החודשית של ההורים והצורך שלהם לכלכל גם את עצמם לאחר הגירושין. עם זאת חשוב להדגיש כי צרכי הילדים ורמת החיים שלהם גוברים על ההתחשבות בשכרם החודשי של ההורים
הרב אליהו קאופמן
בנט ולפיד חושבים שזו הדרך הנכונה לקבל את החלק הטוב של ה"עוגה הקואליציונית" מבלי להיות מקוטלגים מדינית. אבל יום אחרי ה"כופתאות" הם ייאלצו לומר את האמת ומה באמת הם חושבים על שטחים, התנחלויות ומלחמה, וביום שאח"כ כולם שוב ילכו לבחירות
רו"ח נדב הכהן
אחיתופל מקייוואלי, יועץ בחירות מדופלם, מציע ערכת היבחרות וערכת תיפקוד למי שמבקש להיות ראש ממשלת ישראל. נחשו איזו מהן חשובה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il