X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המשפט פסק כי משהנתבעים הכירו בחלק מזערי וזניח של הליקויים, איבדו הם את הזכות לבצע תיקונים בדירת התובעים והפתרון במקרה כזה הוא מתן פיצוי לדיירים בשווי עלויות התיקונים
▪  ▪  ▪
מיזעור תיקונים מסבים נזק לקבלן [צילום: פלאש 90]

בדרך כלל, כשמביאים לפתחו של הקבלן חוות דעת מטעם הדיירים בנושא הליקויים בדירה, מאתר הקבלן מומחה המתאים לדרישותיו והמותאם להם, וזה האחרון - כל תפקידו הוא להדוף את טענות מומחה הדיירים.
ישנם מומחים המתמחים בעיקר במתן חוות דעת מסוג זה, והם ידועים כחביבי הקבלנים, אלא שלא לעולם חוסן. אומנם במצב בו מקבל הדייר כמשנה הנראית משנה סדורה, לרוב בעטיפה מהודרת ועל דפי כרומו, חוות דעת מקצועית השוללת את הטענות בדבר קיומם של הליקויים אחת לאחת, טענה אחר טענה, עלול הדייר להתייאש, ובכך השיג הקבלן את מטרתו.
אלא שלא כך קורה בכל תנאי ובכל מצב, ויש דרך להביא את הדברים לכדי עימות נוקב, לא רק עימות בין מומחה הדיירים מזה ומומחה הקבלן מזה, אלא גם - עימות בין מומחה הדיירים מזה, לבין מומחה בית המשפט המאמץ את עיקר קביעת ממצאי מומחה הקבלן - מזה.
העימות הזה צריך שיתבהר עד תום.
ראה בעניין זה את דברו של בית משפט השלום בנצרת, סגן הנשיא יוסף סוהיל, בת"א 8193-07-09, אלכס גולדברג ואח' נ' ד. דרורי חברה לבניין בע"מ ואח', פסק דין מיום ט"ז באלול תשע"ב כדלקמן:
"אוסיף, כי בית המשפט בחן את חוות דעת המומחה, לרבות תשובותיו שניתנו לשאלות הצדדים, ותשובותיו שניתנו בעקבות החלטת בית המשפט מיום 27/1/11 (תחת בקשה 12) ולמיותר לציין, כי העמיד אותה תחת שבט ביקורתו".
וודאי שבטרם העמדת חוות דעתו של מומחה בית המשפט תחת שבט ביקורתו של בית המשפט, היה בית המשפט קשוב לטענות הצדדים, וודאי שרואים בין השורות מאבק מקצועי בין גרסאות הצדדים בתיק זה שאכן התנהל.
בכל מקרה, בית המשפט התייחס לחוות דעתו של מומחה הנתבעים אשר שלל בה את טענות התובעים, ומיזער את עלויות התיקונים במאות אחוזים. משביקשו הנתבעים כי ייפסק שהם יתקנו את הליקויים, וזאת על-מנת לצמצם את נזקם, "ענה" להם בית המשפט נחרצות כדלקמן:
"סבורני, כי בהתחשב בכך שהנתבעות התכחשו למרבית טענות התובעים בדבר ליקויי הבנייה, ונוכח הפגיעה ביחסי האמון בין התובעים לנתבעות, יש להותיר תיקון הליקויים בידיהם של התובעים. טענת הנתבעת, כי התובעים הערימו בפניהן קשיים וסירבו לאפשר להן לתקן את הליקויים, אינה מחזיקה מים, ולו מן הטעם שהנתבעים הכירו בחלק מזערי וזניח של הליקויים, אף בהשוואה לממצאי המומחה מטעם בית המשפט".
בתיק זה הוגשה תביעה על-ידי בעליהן של שתי דירות, על סמך חוות דעתו של המהנדס יואל בן-עזרא ממשרדי, על-ידי ב"כ התובעים עו"ד טל רבינוביץ'.
בחישוב כללי, זכאים התובעים על-פי פסק הדין לסכום פיצוי כולל [עבור שתי הדירות יחדיו] של מעל 250,000 שקלים.
המסקנה המתקבלת מפסק דין זה היא, כי מומחה הממזער קיומם ועלות תיקונם של ליקויי בניה באופן שיטתי, עלול להסב נזק לקבלן, אשר מבחינתו עדיף למנות מומחים כנים ואמינים בכל תיק, כולל גם מול מומחים מטעם הדיירים הטוענים כי קיימים ליקויי בניה בדירות אותן בנה הקבלן.

תאריך:  27/02/2013   |   עודכן:  27/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסף סוהיל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמדת הקבלן עלולה להיות לו לרועץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
השחיתות שנחשפה בפריימריז של הבית היהודי היא קצה הקרחון לשחיתות הקיימת בכל המפלגות שמקיימות בחירות דמוקרטיות פנימיות. השחיתות הזאת נובעת משיטת הפריימריז שמאפשרת לקבלני קולות, בעלי ממון ובעלי אינטרס להטות את התוצאות ולקבוע מי יהיו הנבחרים לרשימות
מאיר אינדור
רבים מהצעירים הדתיים גדלים היום על עולם תרבותי שמחובר יותר לעיתונות ולספרות הכללית שבזה לרבנים ואפילו עוינת אותם. בניסיון לא להיות שונה מהחברים במילואים הוא בורח מהרבנים שלו. ואיך נדרוש ממנו הערכת רבנים כשדמויות החיקוי שלו הם אנשי עסקים או מפקדיו בצבא. גאוות יחידה על התורה וגדוליה - אין לו
ראובן לייב
גם כשהמהומות בשטחים שוככות, הן עדיין מאיימות להצית אינתיפאדה נוספת. ניסיון העבר הרי מלמד בעליל כי די בגפרור אחד כדי להדליק את הלהבה הבוערת. אלא שאת זו שתפרוץ מן האש הקטנה, לא ניתן יהיה לעצור
אליקים העצני
המגילה אינה רק חומר לבדיחות, רעשנים וליצנות. מעבר לאווירת הקרנבל זה ספר חשוב הנושא מסר רציני, צוואה לחיים לעם היהודי עד סוף הדורות, אם רק ישכיל לקרוא אותה ברצינות
איתן קלינסקי
לדיאלוג בעל האופי של מונולוג רווי משטמה שממנף נפתלי בנט יש פרטנרים לא מעטים גם בעולם הערבי, המדברים בדיוק באותו סגנון ונאמנים לאותם לחנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il