X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עד כמה שהדבר יישמע מוזר ישנה אי בהירות בחוק בסוגיה זאת. למיטב ידיעתי הנושא טרם נדון בביהמ"ש העליון. מחקר שעשתה יחידת המחקר של הכנסת קבע שהחוק הישראלי לא מכיר בזכותו של חשוד לנוכחות עורך דין בחקירה, אך עם כל הכבוד ההנמקה לא משכנעת
▪  ▪  ▪
חדר חקירות. נוכחות של עו''ד חשובה מאוד

אדם נקרא לחקירה במשטרה. כשהוא מגיע מודיעים לו שהוא חשוד בביצוע עבירה פלילית וכי ייחקר באזהרה. החשוד דורש שעורך דין יהיה נוכח בחקירה וייעץ לו. המשטרה מסרבת. מה הדין?
עד כמה שהדבר יישמע מוזר ישנה אי בהירות בחוק בסוגיה זאת. למיטב ידיעתי הנושא טרם נדון בביהמ"ש העליון. מחקר שעשתה יחידת המחקר של הכנסת קבע שהחוק הישראלי לא מכיר בזכותו של חשוד לנוכחות עורך דין בחקירה, אך עם כל הכבוד ההנמקה לא משכנעת. המחקר מתבסס על הוראות החוק המסדירות פגישת עצור עם עורך דינו. הן לא מתייחסות לפגישת עו"ד עם חשוד שאיננו עצור.
ס' 22 לחוק לשכת עורכי הדין קובע - "אדם שייפה כוחו של עורך-דין זכאי להיות מיוצג על ידיו בפני כל רשויות המדינה, רשויות מקומיות וגופים ואנשים אחרים הממלאים תפקידים ציבוריים על-פי דין; אין בהוראה זו כדי לגרוע מכל סמכות לדרוש נוכחותו או פעולה אישית של האדם המיוצג, ואין בה כדי לפגוע בחיקוק המסדיר את הייצוג בפני רשות, גוף או איש כאמור.”
ביהמ"ש העליון פירש את הזכות לייצוג על-ידי עו"ד כזכות בעלת חשיבות חוקתית. לפיכך הפירוש לסעיף חייב להיות רחב. זכות היצוג היא גם הזכות להפגש עם עו"ד ולהתייעץ עמו.
לפי הסיפא לסעיף 22 הנ”ל, אין בסעיף כדי לפגוע בחיקוק שמסדיר את היצוג בפני הרשויות.
לא ידוע לי על שום חיקוק ששולל את זכותו חשוד לנוכחות עורך דינו בחקירה.
נוכחותו של עו"ד חשובה מאוד במהלך החקירה המשטרתית. הוא עשוי להגן על מרשו מפני הפללה עצמית ולהקטין את הסיכון שעל החשוד יופעלו אמצעים פסולים כדי שיודה באשמה.
בארה"ב זכותו של עצור לעו"ד שיהיה נוכח בחקירתו במשטרה היא זכות חוקתית. היא הוכרה בפסיקת ביהמ"ש העליון, כחלק מהזכות החוקתית להימנע מהפללה עצמית והזכות לעורך דין במשפט פלילי. ביהמ"ש העליון האמריקני קבע שעו"ד שנוכח בחקירת החשוד מגשים את זכותו של החשוד להמנע מהפללה עצמית.
לדעתי יש להחיל אותו דין גם אצלנו וככל הנראה אין צורך בחקיקה, לפחות בכל הקשור למי שנחקר ואיננו עצור.
לסיכום, אין מניעה לדעתי שאדם שנחקר במשטרה בתור חשוד ואיננו עצור, יוכל לבוא לחקירה בליווי עורך דין שיהיה נוכח בחקירה וייעץ לו.

תאריך:  03/03/2013   |   עודכן:  03/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזכות לעורך דין בחקירה משטרתית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
8 הסכימו גרוניס התנגד ...
חבר מביא  |  3/03/13 11:28
2
משטרה נוכלת
מנוסה  |  3/03/13 12:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרטין שרמן
הברית עם "יש עתיד" עוד עלולה להתברר כנצחון פירוס    אין לי כל ספק כי רבים ממצביעי "הבית היהודי" כלל לא היו מודעים לכך שהם בוחרים ב"עסקת חבילה"
עו"ד חיים שטנגר
העובדה כי פרקליטי הנאשמים בפרשת הולילנד לא יעזו לפנות לבית המשפט בבקשה לבטל צו איסור פרסום שמו של עד המדינה, קודם לתום "השבעה", אינה מצדיקה הותרת צו איסור הפרסום על-כנו, שעה שהעילה החוקית להוצאתו, בטלה, חלפה לה ועברה מן העולם עם פטירתו של עד המדינה לבית-עולמו
איתמר לוין
יהודה וינשטיין חייב ללכת הביתה משום שמעשיו ומחדליו בפרשת השופט המכה גרמו נזק עצום - לשופט עצמו, לילדיו ולמערכת בתי המשפט    במשך שנתיים ישב על כס השיפוט אדם שעלול היה לחשוש מלמתוח ביקורת על המערכת שעתידה להכריע בגורלו האישי
יששכר בן חיים
אולמרט, צדיק הדור, פיספס עוד הזדמנות להוכיח את חפותו. הרי ללא עדות מלאה ומיצוי זכות החקירה הנגדית לא יהיה ניתן להישען על עדויותיו של המנוח ש"ד וקיימת אפשרות שיצא זכאי מחמת המת
איתן אפוד
תוכנית תמ"א 38 במקורה היא שם קוד לתקן לחיזוק מבנים קיימים. על-פי התוכנית, יזם יכול לקחת על עצמו לחזק בניין מגורים על חשבונו ובתמורה יקבל זכויות בנייה נוספות על גג הבניין שם הוא יבנה יחידות דיור נוספות אותן ימכור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il