X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרבה הצער והאכזריות שבדבר - הקמפיין הגדול לשחרורו של המרגל הישראלי, לרגל בואו של הנשיא אובמה לארץ, נדון מראש לכישלון, פשוט משום שאין שום סיכוי לשחרור המיוחל
▪  ▪  ▪
הישועה לא נראית באופק [צילום: פלאש 90]
אובמה. ליבו לא ירוכך [צילום: AP]

אדלשטיין: טעינו פעמיים בפרשת פולארד
עידן יוסף, איציק וולף
יו"ר הכנסת בפועל: נשיא ארה"ב צריך לקדם את שחרור פולארד בביקורו * שטבון: "הלקח נלמד ונצרב" * ריבלין: "לתבוע את שחרורו לא כמחווה אלא בזכות ובדין"
לרשימה המלאה

לקראת ביקורו הקרוב של נשיא ארה"ב ברק אובמה בארץ שוב נשואות העיניים לשחרורו הקרוב של יונתן פולארד מן הכלא האמריקני. הקמפיין למען המרגל השבוי תופס בימים אלה יותר ויותר תאוצה, כשבראש מבקשי החמלה מצויים כרגיל, מלבד הרעיה אסתר, גם נשיא המדינה, שמעון פרס, וראש הממשלה, בנימין נתניהו. אל התותחים הכבדים האלה עומדים להצטרף גם שבוי החמאס, גלעד שליט, ומלכת היופי הישראלית הטרייה, האתיופית יטאייש אנאו.
יש, אומנם, להניח שאובמה יתייחס בכובד-ראש לפנייתם של ראשי המדינה אליו, כמו גם ששמורה לו פינה חמה בלב לגלעד וליטאייש, ובכל זאת לא יהיה בגיוס התותחים הכבדים האלה כדי לרכך את ליבו. עם כל הרצון לסייע, נבצר מאובמה, כמו מנשיאי ארה"ב הקודמים, לפעול לשחרורו של יונתן פולארד, אף שסמכות החנינה נתונה בידיו כנשיא. אובמה, ממש כמו אותם נשיאים שקדמו לו, אינו מתכוון להטיל וטו על החלטתם התקיפה של ראשי סוכנות הביון האמריקנית, הרואים בפולארד אסיר-עולם ללא תקנה, שלא יסולח לו אי-פעם, ושלהם שמורה, מבחינתו, המילה האחרונה בעניינו של המרגל הישראלי.
ראשי השלטון בישראל, שפנו אינספור פעמים לנשיא ארה"ב, מודעים זה מכבר לבעיה האקוטית, ובכל זאת גובר אצלם מפעם לפעם הרגש החם על ההיגיון הקר, ולו גם בשל מערכת הלחצים הכבדה המופעלת עליהם. מה שברור הוא שבשום מערכה ציבורית - לא של עצומות, הפגנות, או פניות - לא יהיה כדי לשנות את רוע הגזירה, וניסיון העבר הרי מעיד על כך כאלף עדים.
בשורת האיוב
מסתבר שגם במצב הרגיש שנוצר במערכת היחסים הישראלית-האמריקנית, לרגל בואו של אובמה, לא יהיה כדי להושיע. שום מחווה של הנשיא האמריקני ושום עסקה הדדית בין שתי המדינות לא תצליח להביא לפולארד את הישועה שהוא מייחל לה כל כך.
עם כל הכאב והאכזריות הכרוכים בדבר, הגיע הזמן לעכל את בשורת האיוב המרה. אחרי ככלות הכל קיים פער עצום בין התייחסותה של ישראל לעניינו של פולארד לבין ההתייחסות האמריקנית אליו. בעוד ישראל מכירה לו טובה על מה שעשה למענה - הרי שהאמריקנים רואים זאת בעין רעה. מבחינתם נסחף פולארד להרפתקה מסוכנת, שהזיקה לארה"ב באורח בלתי-הפיך, שאין לו כל סליחה וכפרה.
למען הגילוי הנאות עלי להודות שגם כותב שורות אלה נסחף בזמנו בסערת הרגשות לשחרורו של יונתן פולארד. כחבר מערכת ידיעות אחרונות כיסיתי את המערכה שניהל הוועד הראשון לשחרורו של יונתן פולארד. הייתי אז תמים למדי והאמנתי בכל ליבי שאם אצליח לשמש לפה לוועד למען השחרור - יגדל הסיכוי לפדייה מן השבי. עדי הוא העיתונאי אמנון דרור, איש היומון "למרחב" דאז, שכיהן גם כיו"ר הוועד. לצערי הרב התבדיתי מהר וגם למדתי עם זאת בבירור שכל פנייה לנשיא-ארה"ב בעניינו של פולארד לא רק שלא תוסיף - היא אפילו תגרע!
תאריך:  15/03/2013   |   עודכן:  15/03/2013
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
בעניין פולארד - העסק אבוד
תגובות  [ 7 ]מוצגות  [ 7 ] כתוב תגובה 
1
כבר אמרו חז"ל:"אפילו חרב חדה
פלא יועץ  |  15/03/13 11:12
2
שתי טעויות חמורות בכתבה
יעל22  |  15/03/13 11:35
3
יש פתרון, כנסו
איש יהודי  |  15/03/13 11:59
4
גישה והשקפה מוטעים מן היסוד
דאגנית  |  15/03/13 15:17
5
לא ציפינו לאמונה ומאמץ ממך
תבוסתנות השמאל  |  15/03/13 16:57
6
אל ייאוש ואל פחד !!!
איל ברנדט  |  17/03/13 13:50
7
הצד השווה שבין הפריץ האמריקאי
החיזבאלה ואירן  |  17/03/13 22:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותפרשת פולארד
אפרים הלפרין
אובמה היה בטוח שהוא מביא את פולארד כמתנה לראש הממשלה לפיד, ועכשיו הוא צריך להביא אותו לביבי. אז האם אובמה בוגר מספיק כדי להבין שלא הוא שולט כאן אלא עם ישראל? והאם הוא בוגר דיו כדי לומר שפולארד ריצה כבר את עונשו? ימים יגידו
אפרים הלפרין
את גלעד שליט החזרנו, שליט בבית, עכשיו אנחנו חייבים להחזיר את יונתן פולארד
עמוס שנער
אין אפילו ממשלה אחת מממשלות ישראל, מאז כליאתו של פולארד, אשר יצאה נקייה מפרשה זו ושאינה אשמה בהמשך סבלו של יהונתן. למה שחרורו של פולארד לא יהיה אחד מהנושאים לבחירות?
עידן יוסף
מצבו של הסוכן הישראלי אינו ברור    האמריקנים לא מסרו מה גרם להתמוטטתו    אסתר פולארד: "מודאגת מאוד, מבקשת מהציבור להתפלל לשלום בעלי"
ראובן לייב
עשרים ושבע שנים לאחר ששלח את יונתן פולארד לרגל לטובת ישראל וגרם בכך לשביו בידי האמריקנים - מכה פתאום איש "המוסד" לשעבר על חטא-טעותו    באקט של בחירות הוא מנסה עכשיו להסיט את האשמה לאי-שחרורו של המרגל הישראלי על הפוליטיקאים בארץ רק משום שהם "מנדנדים", לדבריו, לאמריקנים    אלא שהדבר אינו מונע מאיתן לבקש בדמעות של תנין מאובמה לשחרר את פולארד, תוך שהוא יודע בסתר-ליבו שאין לכך שום סיכויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il