X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"כל עוד ארה"ב קיימת אתם לא לבד" - אמר נשיא ארה"ב בנאום ירושלים שלו. גם אני תהיתי: כמה זמן עוד נותר לארה"ב להתקיים?!
▪  ▪  ▪
ארה"ב של אובמה. לא מה שהייתה פעם [צילום: פלאש 90]

"כל עוד ארה"ב קיימת אתם לא לבד" - אמר נשיא ארה"ב בנאום ירושלים שלו. נאום שהותיר את הפרשנים מבולבלים בנסותם לבין מה עומד מאחרי הנאום. גם אני תהיתי; כמה זמן עוד נותר לארה"ב להתקיים?! יודעי דבר בתהליכים היסטוריים מצביעים על הסימנים לפיהם מעצמה זו נמצאת בסוף דרכה על בימת ההיסטוריה. השיא הצבאי שלה היה במלחמת העולם השנייה ביום שבו הטילה בחופי צרפת עשרות אלפים ממיטב בניה למטחנת הבשר של צבא גרמניה הנאצית. באותו יום הטילה עשרות אלפים נוספים ממיטב בניה מול מטחנת הבשר של הצבא היפני באיי האוקיאנוס השקט. בשני המקרים הייתה ארה"ב לבסוף בקואליציית המדינות המנצחות. מאז לא היה לה ניצחון צבאי ברור ומובהק באותו סדר גודל, למרות שהיו אויבים מתאימים בהחלט שאפשר היה לנצחם. במושגי עולם ההנדסה חומר נכנע כאשר הכוח הנדרש להריסתו פחות מהכוח שכנגדו עמד בהצלחה קודם לכן!
שמע תאמרו אמריקה היא מעצמה כלכלית אדירה". כבר עשרות שנים מנהלת אמריקה מדיניות כלכלית של יבוא מוצרים מהמזרח הרחוק. תעשיית המכוניות, תעשיית מוצרי המוזיקה, תעשיית המצלמות, תעשיית הסלולר, תעשיית המחשבים, ועוד תעשיות רבות נשאבו ונעלמו למזרח הרחוק ונבלעו שם. בהתחלה האמריקנים שעבדו בקווי הייצור של ג'נרל מוטורס הפכו למובטלים. אבל אחריהם לא נותר ביקוש למנהלים, עורכי דין, וכלכלנים בתעשיות. אמריקה שקעה בחובות שחלקם נובעים מהחלטת הנשיא אובמה לאפשר לתעשיית האשליות של וול-סטריט רמת חיים שאינה קשורה לביצועיה בשוק ההון. החזית הנוצצת של ניו-יורק מסתירה שממות תעשייתיות רבות בערי תעשיה מתפוררות בארה"ב כולה.
שמע תאמרו אמריקה היא מעצמה מדעית. גם זה כבר מזמן לא נכון. מיטב מוסדות המחקר והאקדמיה האמריקנית מלאים באקדמאים שנשאבו בעזרת מענקי מחקר מארצות אחרות. אמריקה לא הולידה ולימדה אותם. היא פיתתה אותם לעשות דוקטורט בעזרת תקציב מחקר אמריקני. כאשר אחד מהם מקבל פרס נובל, אמריקה חוגגת זאת כהצלחה של מערכת החינוך שלה. הצלחה שנרכשה מארץ אחרת. כאשר נרשם "פטנט אמריקני", לרוב מדובר בהמצאה זרה, אשר יזמיה מעוניינים להבטיח שלא יעתיקו את המצאתם בשוק האמריקני. קרי גורם זר משתמש בחוק הפטנטים האמריקני למקסם את רווחיו מכיסי הלקוח האמריקני. השיא המדעי של ארה"ב היה כאשר נחתה על הירח. הוא מסמל את תחילת נפילתה כפי שגילוי אמריקה על-ידי קולומבוס מסמל את קריסת ספרד. מעטים יודעים כי קולומבוס הושלך לכלא כאשר הציג לפני מלך ספרד את העגבניות שהביא. חלפו 50 שנה עד שספרד יצאה למסע שוד זהב באמריקה הדרומית. בראיה היסטורית ספרד השקיעה משאביה בהתפשטות לאמריקות. שם נקברו כל משאבי כוח האדם של ספרד. זהבה נשדד על-ידי שודדי ים אנגלים, ונכסיה בשטחים ועבדים אבדו בסדרת מלחמות נגד אמריקה הצומחת. באופן דומה הטכנולוגיה האמריקנית שפותחה בתעשיות התעופה והחלל הפכה לנחלת עמים אחרים.
היו עוד משפטים שראוי לבחון בנאום ירושלים; "נעשה הכול כדי למנוע אירן גרעינית". ישראל השמידה את הכור העירקי (נגד רצונה המוצהר של ארה"ב), ואת הכור הסורי (בהסכמתה הלא מוצהרת של ארה"ב). בשני המקרים המהלכים שביצעה ישראל חרצו מלחמות רבות, ופירקו לבסוף את אותן מדינות לגורמים זעירים הנלחמים זה בזה. ארה"ב מצידה נשאבה למלחמות כושלות ויקרות בעירק וכנראה שהיא רוצה להתערב באופן פעיל יותר בלחימה בסוריה. לא ברור מה הרווח שתשיג ארה"ב. כנראה היא חוששת מעליית כוחן של רוסיה וסין. נראה כי השמדת הנשק הכימי בסוריה ופגיעה בתומכי אל-קאעידה שם היא יכולה להשיג בתקיפות אוויר כמעט ללא סיכון ועלויות, גם משדות תעופה ישראלים.
"נתמוך בכיפת ברזל כדי שילדיכם יוכלו לישון לבטח". חברות אמריקניות רבות משתתפות במימון הפיתוח של טכנולוגיה צבאית בישראל. זה משתלם כלכלית וצבאית. אמריקה היא לקוחה שנזקקת לאותן טכנולוגיות, וגם יצואנית שלהן. לא לחינם הצטלם נשיא ארה"ב בסוללת כיפת ברזל שהיא סמל לקשר בין הצבאות והעמים. אמריקה יודעת היטב כי אין לה ידידה בעולם כישראל בשום תחום.
נאום ירושלים מחזיר אותנו לנאום קהיר בראשית כהונתו של אובמה. במאמרי ארה"ב נכנעה לטרור - והזמינה מלחמת עולם הבאתי ראיות לכוונתה הנסתרת של ארה"ב לגרום לנפילת משטרים סוניים במזה"ת, כאשר היא מתכוונת לחזק זמנית את השיעים. באותם ימים כאשר ברק חוסיין אובמה השתחווה למלך סעודיה, וחיבק את חוסני מובארק שליט מצריים היה קשה לפרשנים לצפות כי החיבוק האמריקני יחנוק את המשטרים הסוניים הפרגמטיים והיציבים שעליהם נשענה ארה"ב ברחבי המזה"ת. האש אחזה ברוב המדינות שהעמידו פנים שהן ידידות לארה"ב בזמן שמחבלים בעלי דרכונים סעודיים ומצריים חטפו מטוסי נוסעים אמריקניים היישר לתוך מרכזי העוצמה של ארה"ב, התאומים והפנטגון. היום ממרוקו עד אפגניסטן אין משטר פרו מערבי אחד יציב למעט ישראל שהיא היהלום שבכתר. סעודיה אחוזה פחד מפלישת אירן כפי שנחזה במאמרי עירק תופקר לזאבים. אירן אוחזת בשדות הנפט של בצרה (עירק) מצפון לנסיכויות הנפט וערב הסעודית.
תמונת הורדת הז'קטים על-ידי אובמה ונתניהו מסמלת את החמימות שהרעיף אובמה על הישראלים. אובמה הגיע לשלטון בכוח נאומיו. הוא לא חשש מקריאות ביניים בכנסת הדורשות לשחרר את יונתן פולארד, ולא מח"כ ערבי שיגדף אותו בעת שיורחק על-ידי הסדרנים. אובמה דיבר כדרכו מעל ראשי המנהיגים בישראל. לצורך כך אספו עבורו סטודנטים ישראלים "חצי אפויים" המיועדים ל"יצוא" לאוניברסיטאות אמריקניות אם לא תמצה להם קרירה אקדמית בישראל. "ראשי הכרוב" עמדו ומחאו כפיים עשרות פעמים כמנהג האמריקנים בכל עת שכוכב הנאומים אובמה השמיע קלישאה נוספת והטיף לנו הישראלים להוריד ביוזמתנו את החומות ולתת לערבים מדינת טרור בתוך ארצנו. חלקם קבלו בראיונות על חוסר העתיד המצפה להם בישראל. 600 האידיוטים השימושיים שהשקיעו 12 שעות בנסיעות, המתנה, וחיפוש בכליהם כדי לשמש תפאורה לנאום ירושלים אינם מייצגים את ישראל האמיתית. כדי ללחוץ את היד למכחיש השואה אבו מאזן נדרש הנשיא אובמה לחרף נפשו בעולם האמיתי, ולהגיע לאזור סטרילי ברמאללה במסוקי בלק הוק מוקף לוחמי מרינס. בכל רחבי יהודה ושומרון התנפנפו דגלי חמאס ואל-קאעידה, ונערכו מפגני שנאה לאמריקה ואובמה. "בשלו" התנאים לדיון בהסכמי שלום. הלימוזינה השחורה המשוריינת שנגררה אחר כבוד לאחר שמישהו תידלק אותה בטעות בסולר במקום בבנזין מסמלת את יציאת ארה"ב ממעורבות במזה"ת ואת נפילת הבובות שעליהם נשענה עשרות שנים הדיפלומטיה האמריקנית.

תאריך:  22/03/2013   |   עודכן:  22/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היהלום שבכתר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עוד הונאה אמריקאית=אמריקה חיכת
קורןנאוה טבריה  |  23/03/13 07:18
2
תלוי מי יהיה בעוד 4 שנים נשיא!
נירון קיסר   |  24/03/13 18:48
3
יש כמה וכמה שגיאות כתיב במאמר ל"ת
גז  |  5/04/14 12:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ביקור אובמה
עפר דרורי
הרב ישראל מאיר לאו פנה לברק אובמה נשיא ארה"ב וביקש ממנו שאמריקה לא תאחר שוב, ברמזו לצורך שלנו בסיוע אמריקני לאתגרים הקיומיים שעוד נכונו לנו. המחשתו הייתה ברורה
נסים ישעיהו
רק הוא יתברך לבדו, יודע (בזמן אמת) את הנפלאות שהוא עושה לנו. אלא שבחלוף הזמן אנחנו מתוודעים אל הנפלאות שהקב"ה עשה לנו ואנחנו אמורים להודות לו עליהן
ראובן לייב
בשיחות ההסדר לקראת הקמתה אסור להתעלם מארגון הטרור וצריך לשתף אותו בחלוקת העוגה, באשר הוא הגוף הדומיננטי
עידן יוסף
נשיא ארצות הברית חתם את ביקורו בהר הרצל וביד ושם ואמר שעם ישראל חזקה לא תהיה שואה    יושב-ראש יד ושם, הרב לאו, הזהיר אותו כי עיכוב אמריקני בפעולה נגד אירן עלול להיגמר רע
אפרים הלפרין
בנאומו בפני הסטודנטים, שם הנשיא אובמה על השולחן שלושה נושאים: השלום, הביטחון וישראל כאור לגויים, אור לשכנותיה. הנשיא צודק בכל אחד מהנושאים שהעלה אך הסדר חייב להיות שונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il