X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גן הילדים במצבו הרעוע והמתפורר [צילום: דרור עמית]
עיריית פתח תקוה מחריבה אתר היסטורי
שימור אתרים היסטוריים של העיר הוא לא רק בגדר חובתה של העירייה הוא לחלוטין זכות גדולה שלה. זו יוקרה של עיר, זה הכבוד שלה ומעל לכל זו אמירה לגבי אחריות, שייכות או במילה אחת מורשת. מי שלא דואג לעברו שלא יתפלא לגלות שגם העתיד לא כל כך ורוד

פתח תקוה עלתה שוב לכותרות לאחרונה באינטנסיביות לאור מחירי הדירות היורדים באזורי הבניה העיקריים וביחוד בשכונת אם המושבות. הסיבות הראשיות לכך הן חוסר בגנים ציבוריים, ריאות ירוקות, בתי ספר ומוסדות. נראה שמחשבה על רווחת הציבור וטובתו הוא לא משהו שיקר ללב מועצת העירייה.
ואולם כשמדובר בטיפוח המורשת המפוארת של העיר המצב עוד יותר גרוע. כאן לא מדובר על יצירת יש מאין או המצאת הגלגל מחדש וכיו"ב. בסך-הכל מדובר על שיפוץ ושימור. המבנה קיים, האתר יוסד על-ידי אחרים בעבר וכל מה שנדרש הוא לתחזק את הנמצא ולקיימו באופן שמכבד.
פתח תקוה היא אם המושבות, בעבר לא היה כל כך קל לבנות ולגור בה כמו היום. לא היה מקור מים, התשתיות הלקויות, הריחוק מנמל יפו והשלטון הטורקי העויין הפכו את הפיתוח לכמעט בלתי אפשריים והמתיישבים היהודים סבלו ממחלת קשות במצב של אין תרופות ואין מערכת בריאות, כמו-כן סבלו התקפות פורעים ושלמו לפעמים גם בחייהם על חזונם הציוני ואורח החיים הקשה שנדרשו לסבול על-מנת להפריח ולקומם את המקום.
כמה עצוב לראות את גן הילדים הישן של העיר מתפרק, נרקב ונהרס בשל פגעי הזמן וללא מושיע: בקיץ תרע"ז 1917 הוקם לראשונה הגן לילדי מגורשי יפו מעולי תימן בצריף שעמד בנחלתם של יעקב ולאה רצאבי.
עם גירוש תושבי מחנה - יהודה על-ידי הטורקים בדצמבר 1917 תרע"ח נסגר הגן ונפתח שוב רק לאחר שנתיים עם שובם של המגורשים. בשנת 1921 - תרפ"א הוא נסגר לשנים אחדות ונפתח שוב רק בשנת 1924 - תרפ"ד עם עשרים ושלושה ילדים. מאז ועד קום המדינה שימש הגן את ילדי המושב אם כי שינה את מקומו מעת לעת ונע בין בתים שונים ברחבי השכונה כמו בית חמדי, בית פיקרסקי - שוחט ועוד.
זה לא כל כך נעים לראות גן סגור אולם זה עוד יותר מתסכל לראות את הגן נחרב בשל זלזול הגוף האחראי עליו ובמקרה זה עיריית פתח תקוה. מי שלא טרח להקים מגרשי משחק, גנים ומסדות בשכונות החדשות, לא טרח לתקן ולשמר אתרים היסטוריים של מתישבים שבזכותם הוקם ופעל היישוב ובזכותם הוא גם קיים כיום בשכונות הותיקות.
שימור אתרים היסטוריים של העיר הוא לא רק בגדר חובתה של העירייה הוא לחלוטין זכות גדולה שלה. זו יוקרה של עיר, זה הכבוד שלה ומעל לכל זו אמירה לגבי אחריות, שייכות או במילה אחת מורשת. מי שלא דואג לעברו שלא יתפלא לגלות שגם העתיד לא כל כך ורוד.
כישלון בשימור אתר היסטורי בשל הזנחה הוא אות קלון. מאחר שזו חובתה של העירייה וזה תפקידה לטפח ולשמר היא בעצם מחריבה והורסת באי קיום חובותיה אלה את האתר. כבר קרוב למאה שנים שהנושא לא בא על פתרונו. מי שירצה להבחר כדי להצעיד את העיר קדימה בבחירות הקרובות, כדאי שיתיחס בכבוד הראוי גם לעברה של העיר.

האתר מוזנח ורעוע [צילום: דרור עמית]
תאריך:  28/03/2013   |   עודכן:  28/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית פתח תקוה מחריבה אתר היסטורי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כשאין עבר גם לא יהיה עתיד
אביתר בן-צדף  |  2/04/13 07:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
האמירה היא קריאה וציווי לבנות חברה, בה לא יהיו אלפי עמותות לחלוקות מזון. עמותות שלא פעם גם לוקות בהשפלת הנצרך, בחלוקת מזון לנזקקים בפרהסיה לעיני עין התקשורת. האמירה ב"הא לחמא עניא" מחייבת אותנו לבניית חברה של צדק ולא של צדקה
אריאל י. לוין
חופשת החג לא עצרה את ההתרחשויות הביטחוניות הסובבות אותנו וגם לא את אלו המתרחשות ממש אצלנו: מאירן ועד יו"ש, מסיפור זיגייר ועד למוסד, וגם מצרים שוב בכותרות
חיים שאולזון
מעלה אחת יש לחגים בחוץ לארץ על פני ארץ ישראל: כפליים ימים בהם אנחנו יכולים סוף סוף להתנתק מהפלאפון ומהאינטרנט
אלי אלון
מרכז השלטון המקומי הוא גוף מיותר ויקר שעלות תפעולו מסתכמת במיליונים ושתרומתו לשיפור מערך השלטון המקומי מועטה יחסית. ראוי וניתן לסגור ולפרק את המרכז ולספח ולצרף את כל השירותים שהוא מפעיל ומספק כיום לרשויות המקומיות אל תחום טיפולם של משרדים וגופים ממשלתיים קיימים
אפרים הלפרין
סוף סוף לאחר שנים של סבל נתקבלו בימים שתי החלטות מאד חשובות בעניינה של התקשורת המופקרת שלנו כפי שניבטת לעינינו לעיתים מהתוכנית עובדה שני שופטים עליונים בשני מקרים שונים מראים לנו שצריך סבלנות, צריך הרבה סבלנות, והרעים באים בסופו של דבר על עונשם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il