X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה מעלות טובות למקום עלינו, שנתן לנו את החרדים, לומדי תורה במסירות מתוך צער ועוני, שנתן לנו את הדתיים-לאומיים, מגשימי תורה ועבודה, שנתן לנו חילונים, בוני הארץ, אוהביה ולוחמיה, ונתן לנו את התורה שמיטיבה עם כולם
▪  ▪  ▪
גם הוא אח [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
תוכנה מעולה לאנושות טובה
פרופ' יובל נאמן ז"ל, שר המדע לשעבר, נסע עמי לשליחות באמריקה והוזמן לעלות לתורה ובירך כבקי ורגיל אף שלא היה דתי. סיפרתי לו על קודמו לשליחות שסירב לכך מטעמים אתיאיסטיים. הוא הסביר שכשהוא עולה לתורה הוא מצדיע לסיסטמה, לתוכנה הכי מוצלחת בעולם להפוך את האנושות לטובה יותר

בחודש ניסן חל היארצייט של אמי הקבורה ליד אבי בהר הזיתים. שניהם מעיירות קטנות בפולין שזכו להיקבר בירושלים לאחר השואה. בתחילת מלחמת העולם הייתה אמי רק בת 13 כשהופרדה מהוריה והלכה למחנה העבודה הגרמני. הרבה לא הספיקה ללמוד בחייה, לפני שכל בני משפחתה והוריה נרצחו.
אבל את ה'געשמאק', את האווירה היהודית שספגה בבית הוריה כילדה, הביאה איתה לבית שבנתה עם אבי. בבקרים הייתה יוצאת מוקדם לעבוד כמבשלת בבית-ספר, כדי שתוכל לשלוח אותנו הילדים ללמוד תורה ולקנות דעת. גם אם לא הבינה הרבה כמו נכדותיה (שקנו דעת באולפנות), היא טרחה לשלוח אותי לבית הכנסת להתפלל ולשבת עם אבי לדף יומי.
זה מה שבנה דור המשך יהודי של נכדים ונינים למשפחתה שהושמדה. ברבים מהבתים של ניצולי שואה היו שלא המשיכו את המסורת מהבית, גם מחמת המשבר האמוני. ילדיהם, בתסמונת הדור הרביעי, נפוצים ברחבי תבל. אפשר לפגוש אותם מנותקים ונעים ללא שורשים ברחבי הגלובוס. תורה ניתנה לנו והיא משמרת אותנו. אשרי העם שככה לו.
מצדיע לתוכנה
יעקב נוביק, מהפעילים המרכזיים בגוש אמונים, אינו רב רשמי ולא נושא בשום משרה מלבד תלמיד (חכם). כבר חמישים שנה הוא לומד רוב היום. מה פשר הדבר? הוא מסביר שהתורה היא הקוטב הרוחני הלעומתי אל מול הגשמיות שטבעו של האדם נמשך אליה. כשאדם לומד בה יום ולילה התורה נספגת בו והוא הופך להיות ממשיך דבר ה' בעולמנו.
פרופ' יובל נאמן ז"ל, שר המדע לשעבר, נסע עמי לשליחות באמריקה והוזמן לעלות לתורה ובירך כבקי ורגיל אף שלא היה דתי. סיפרתי לו על קודמו לשליחות שסירב לכך מטעמים אתיאיסטיים. הוא הסביר שכשהוא עולה לתורה הוא מצדיע לסיסטמה, לתוכנה הכי מוצלחת בעולם להפוך את האנושות לטובה יותר.
הרב קוק היה קשור לחב"ד וגם לעולם הישיבות הליטאי. הציונות החלה מהישיבות החרדיות. גם ביאליק הציוני שולח את קוראי שירתו למצוא את מקורות העם היהודי בבית המדרש ה"חרדי" בוולוז'ין, שם למד לפני שהפך למשורר הלאומי.
בישיבת מיר הליטאית ליד מאה-שערים הירושלמית, ממשיכים את המסורת הלימודית שהחלה במיר שבבלארוס לפני כמאתיים שנה. במלחמת העולם השנייה נמלטה הישיבה מידי הנאצים על תלמידיה ומוריה בסיועו של זרח ורהפטיג - איש הציונות הדתית - ליפן, לסין, משם לארה"ב ולבסוף לארץ.
זו הישיבה הכי גדולה בעולם. 7,000 תלמידים, מחציתם מחו"ל. גם בעשר בלילה האולמות מפוצצים מלומדים. בהפסקת הצהריים עשרות אוטובוסים מסיעים את הלומדים למגוריהם וחזרה לישיבה כדי למנוע ביטול תורה. במהלך המו"מ הקואליציוני ביקר שם נפתלי בנט והתקבל על-ידי ראשי הישיבה במפגן אחווה מתוקשר. השבוע הישיבה קיבלה את החשבונית בדמות החלטה לקצץ את גמלאות המדינה של תלמידי חו"ל בסך 400 שקלים לחודש לתלמיד.
יש עוד קיצוצים בתוכניות לפיד. נתרכז בהחלטה זו, שמעידה יותר על הרוח המנשבת ולא על שכל טוב. ישיבת מיר היא הרי מפעל ייצוא לכל דבר. ה"קליינטים" מחו"ל, הזוגות הצעירים שבאים לארץ ללמוד במיר, מוציאים פה כ-12 אלף שקלים בחודש. רק המע"מ שהם משלמים עולה על הסבסוד הזעיר שניתן עבורם. מדינת ישראל מממנת כל צעיר יהודי שמגיע לארץ לעשרה ימים בתוכנית 'תגלית' בסכום חד-פעמי דומה למה שהיא מוציאה על תלמיד חו"ל במיר במשך שנה שלמה. גם שיעור העלייה בקרב תלמידי מיר גבוה. כעשרה אחוזים. תופי הטם-טם של התקשורת החרדית כבר מתופפים גם בעיתונים באנגלית. נכון שהם כורים לעצמם בור כי באווירה כזו יצומצמו מספרי הבאים. אבל גם המדינה תסבול. האם כל זה שווה כדי שלפיד יוכל לרוץ לספר לחבר'ה, לבוחריו?
ויש גם העלבון: מילא גזירות, אבל למה לבוא אלינו עם תקשורת לבזבז זמנו של ראש הישיבה ולהטעותו?!
כוחות הר המור
לחרדים קמו תומכים בציונות הדתית מכיוון חשוב: בעיתוני השבת שעברה התפרסם מכתבם של ראשי זרם "ישיבות הקו": הרב צבי טאו והרבנים האחים מרדכי ועמיאל שטרנברג. בשפה מליצית רבנית מנוסחת בחריפות הם יצאו נגד החקיקה הצפויה בעניין "השוויון בנטל". הם מבהירים שאצלם הנטל הוא לימוד התורה, ומי שלומד אין לכפות עליו שירות. מעניין: משם יוצאים המסרים על קדושת הצבא והצורך לשרת, ודווקא שם לא רואים עין בעין עם הבית היהודי את עניין גיוס החרדים.
הרב טאו והרבנים שטרנברג לא מוכרים לציבור הרחב, אבל מי שקצת מכיר את עולם התורה הציוני יודע שבין תלמידיהם המובהקים רוב רבני המכינות. חלקם מראשי התומכים בבנט ובבית היהודי, ורבים מהם קצינים בכירים בצה"ל, מקימי ההתיישבות בעיר העתיקה בירושלים, ומקימי הישיבות הציוניות באילת, במצפה-רמון, בחברון וכמובן בספינת הדגל הישיבה הירושלמית הר המור.
בהר המור הפסיק ראש הישיבה הרב עמיאל שטרנברג את הלימודים בבית המדרש - דבר שלא קרה בעבר - ודיבר בהתרגשות לפני התלמידים נגד צעדיה של הבית היהודי. משהו באמת חדש מתחיל ביחסים בין הציונות התורנית ובין הבית היהודי המתחדש של בנט. ייתכן שלמשהו הזה יהיה אפקט מצטבר בבחירות הבאות. אנשי תורה הם אנשי אמת. אנשי הר המור הם לוחמניים - לאמת. לזרם של הר המור יש גם לא מעט כוחות ארגוניים. האם ייתכן שתקום מפלגה חדשה - בית לאלה שלא מוצאים חדרים בבית היהודי המתחדש?
אהבת חינם
ובשולי הדברים - נכון שדברים מקבילים לאלו שנכתבו כאן לא תוכלו לראות בעיתונות החרדית על הציונות הדתית, אך מי שלמד אהבת ישראל מהי יודע שמצווים אנו להתייחס אליהם כאחים. גם במצוות נפתלי בנט.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  03/04/2013   |   עודכן:  03/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם החרדים אחים
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
כולם יודעים שהאמת עם החרדים
שינשין  |  3/04/13 15:55
2
החרדים לא חושבים כמוך !
נירון קיסר   |  3/04/13 16:00
 
- השמירה על הארץ היא באמצעות
שינשין  |  3/04/13 16:12
 
- אני אומר לך מה אני אוהב לאכול
נירון קיסר  |  3/04/13 17:07
 
- לא הבנתי במה אתה יהודי?מה
שינשין  |  4/04/13 07:55
3
שין שין??? למה לא זין...זין?
יעיש סויסה  |  3/04/13 23:47
 
- כל יום? אצלכם זה כל דקה!
שינשין  |  4/04/13 07:50
4
חבל"ז
ויליאם  |  4/04/13 01:50
5
חרדים האנטי ציונים כמוהם כחמאס ל"ת
לא אחים ולא נעלים  |  4/04/13 18:10
6
אין ספק שהחרדים תורמים
עמוס שנער  |  5/04/13 01:56
 
- שנער , תנער את הראש !
נירון קיסר   |  6/04/13 09:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרגלית מולנר גויטיין
הזדמנות נדירה לקהל הישראלי להיכרות עם אמן בינלאומי שהשפעתו ניכרת כמעט בכל תחומי התרבות כיום, כפי שמודה אמן הפופ הנודע אנדי וורהול. ואכן יצירותיו הן מקור בלתי אכזב להשראה, דמיון ויצירתיות
יצחק מאיר
האחריות הרובצת על כתפי האנשים והנשים הכובשים להם ולזולתם דרך עליה הם עתידים כל רגע מרגעי חייהם לתת דין וחשבון לפני מי שאדם הגון מושבע לעמוד מולו בדין ובחשבון, אינה יכולה להתחלק לפני כל טווי הרשת
איתן קלינסקי
יהיה חסר לי הקול הרך האוהב של אלישע, שפרץ אלי בסערה דרך קו הטלפון מחדר העבודה שלו בקיבוץ עין החורש ונחת בביתי בחולון הרבה מאוד פעמים. יהיה חסר לי הקול שתמיד דאג לי. חש חובה לקחת עלי אחריות, כמבקש להחזיר אותי כלשונו: "לשוב הביתה"
ציפורה בראבי
יאיר לפיד קרא למעמד הביניים עבדים ולמעמד העני לא ידע לקרוא כלל בשם, כי מי סופר אותם...
יונה סוקולובסקי
הגז הטבעי משדה תמר צריך לשמש כדלק לכלי רכב. אצלנו ממהרים להחביא את הנושא מחשש שההרעיון על דלק חדש פגע במקור הכנסה כל כך טוב לאוצר וליבואני הדלק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il