X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההצעות שהציע המטה לייעול המשק לפני כ-27 שנה עדיין הגיוניות ורלוונטיות ליישום. אבל המתנגדים הם אותם מתנגדים ועדיין יש מקום לשר חינוך עם אומץ ומעוף להעז לנסות וליישם מה שצריך היה להיות מיושם כבר לפני שנים רבות
▪  ▪  ▪
שי פירון, שר החינוך [צילום: פלאש 90]
איציק וולף
יבוטל המיקוד לבחינות הבגרות

שי פירון: עמית כוכבי מאחוריך
איתמר לוין
תלמיד תיכון בן 15 הקים קבוצה בפייסבוק וחבריה גיבשו הצעה למהפכה מרחיקת לכת בבחינות הבגרות
לרשימה המלאה

אחד מצעדיו הראשונים של שר החינוך החדש נגע לאיזו רפורמה זניחה בנושא בחינות הבגרות, ולא לכך ציפינו מאדם עם שיעור-קומה חינוכי המגובה במפלגה חשובה ששמה "יש עתיד" - כי העתיד באמת נוגע לנושא בחינות הבגרות, אבל... מחייב את ביטולן המוחלט וקביעת רף הכניסה לחינוך גבוה על-פי הישגי הסטודנט בשנה הראשונה.
עוד בשנת 1985, צוות המטה לייעול המשק הציבורי בראשותו של יוסף דוריאל ז"ל, העלה הצעה לבטל כליל את בחינות הבגרות, ולפתוח את כל מוסדות החינוך האקדמיים לכל יוצא-צבא שלמד 12 שנה ושציוניו אינם בגדר נכשל. בנוסף הוצע, כי סטודנטים אשר אינם משוחררי צה"ל, יעברו בחינות כניסה שיהיו אחידות לכל מוסדות ההשכלה הגבוהה.
לגבי משוחררי הצבא, הוצע שבשנה הראשונה הסטודנט ילמד שורה של מקצועות כלליים ברמה האקדמית, והצלחתו בשנה זו היא שתקבע את המשך (או אי-המשך) דרכו האקדמית.
למה לבטל את בחינות הבגרות
המטה של דוריאל הצביע אז על העובדה הברורה לכל - שהבחור או הבחורה שסיימו שנתיים-שלוש של שירות צבאי אינם אותו נער או נערה אשר סיימו תיכון. יש להם תוכניות לחיים ואמביציות לביצוע, והישגיהם בגמר התיכון כבר לא רלוונטיים ליכולתם ולאישיותם.
כבר אז, כהיום, החינוך בכיתות התיכון לקה בחסר בצורה חמורה, מכיוון שמרבית הלימודים בכיתות י"א ו-י"ב מיועדים לחזרות ולהתמודדות עם בחינות הבגרות ולא לומדים חומר חשוב וחדש; ובזמנים אלו, בהם הוכפל החומר שעל התלמיד לדעת (בעיקר במדעים), מבוזבזות שנתיים יקרות על חומר מיושן ולעוס.
כמו-כן, כאז כן היום, כל מערכת בחינות הבגרות עולה למדינה (ולמשרד החינוך) מאות מיליונים בשנה. הוצע שבכסף שייחסך מביטול בחינות הבגרות ניתן יהיה לממן בקלות את השנה הראשונה של הסטודנטים יוצאי הצבא.
מתנגדים בלבד להצעות
ההצעות שהוגשו בשעתו לממשלה זכו להתנגדות עזה מקיר לקיר. התנגדו לכך איגודי המורים (מה, המורים יצטרכו ללמוד שוב איך ללמד ללא בחינות הבגרות?... וכיצד תוערך עבודתם?...). התנגדו לכך ראשי האוניברסיטאות העיליתניים (הנהפוך את האוניברסיטאות שלנו לפח זבל של כל בר-בי-רב?...). התנגדו לכך גם במשרד החינוך (שאגף שלם אצלם היה צריך להיסגר ותקציב ענק להילקח מהם...), והתנגדה לכך כמובן ההסתדרות כהגנה עיוורת על המורים ועל עובדי משרד החינוך. כך שלא נשאר מי שיגן על התלמידים ועל השכל הישר!
בסיכום, כבוד שר החינוך, ההצעות הנ"ל שהציע המטה לייעול המשק לפני כ-27 שנה, עדיין הגיוניות ורלוונטיות ליישום. אבל המתנגדים הם אותם מתנגדים ועדיין יש מקום לשר חינוך עם אומץ ומעוף להעז לנסות וליישם מה שצריך היה להיות מיושם כבר שנים רבות - דהיינו: ביטולן של בחינות הבגרות.

תאריך:  12/04/2013   |   עודכן:  12/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אדוני שר החינוך, תראה מנהיגות!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תלמידה מפ"ת דיברה על הפליה...
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  12/04/13 14:12
 
- על מה אתה מקשקש פה בכלל ל"ת
למגיב פסיכי  |  13/04/13 09:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מדוע הארץ לא צריך לחשוש מחקירה פלילית    מדוע ערבים יכולים לבנות שלא כחוק ולהתפרע בהר הבית    מדוע חברי ועדים אינם צריכים לחשוש למקומות עבודתם    מדוע פושטי רגל אינם פורעים חובות    מדוע פרשני הכדורסל יכולים להאשים את כולם    מדוע רוכבי אופנועים ואופניים השתלטו על המדרכות בתל אביב    התשובה - בכותרת
צבי גיל
ביום העצמאות לפני 45 שנה נערך מצעד צה"ל לציון יום השנה לאיחוד ירושלים. אתו צעדה את צעדיה הראשונים הטלוויזיה הישראלית, במשדר מרהיב שהלם את המעמד. מאז, הטלוויזיה הישראלית, שהפכה לערוץ 1, מקרטעת, בקצב כזה או אחר    הרהורים בהגיע ערוץ 1 ל"גיל העמידה"
חננאל ובר
בניגוד לצרעת שבתורה, שאפשר לכנותה כ"מחלה הפסיכותיאוסומטית הראשונה", שפוגעת רק בבני ישראל החוטאים, ל"צרעת המודרנית" אין שום שורש רוחני ואינה מבחינה בין איש לרעהו על בסיס מוסרי
יוסף קנדלקר
אני צופה בתוכנית המדוברת ושואל את עצמי: איך זה שהמנהל, תמיד מגיע לעבוד מול עובדים טובים ואיכותיים? איך זה שהוא לא פוגש עובד שמנסה לחפף, לעגל פינות, מרמה את הלקוח?
יצחק מאיר
על זהות יהודית במרחב הזמן הנתון    וינייטה ליום העצמאות התשע"ג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il