X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הזמן הוא מצרך יקר. לכן, על האדם לנצל זמנו למען הדברים העיקריים והחשובים, ובכך ידע ויראה שיש מקום מרובה לעוד דברים חשובים נוספים
▪  ▪  ▪
הזמן עובר... [צילום: AP]

אם תבקשנה ככסף וכמטמונים תחפשנה אז תבין יראת ה'. רב גדול רצה ללמד מוסר את תלמידיו. התכנסו כולם סביבו ואז ביקש הרב מאחד מן התלמידים להביא לו קערה גדולה מלאה במים וכך עשה התלמיד, רץ והביא קערה מלאה במים. אחרי שהניח את הקערה על השולחן, ביקש הרב מעוד תלמיד להביא לו קערה מלאה באבנים כשכל אבן בגודל של טפח. רץ התלמיד והביא לרבי את הקערה השנייה עם האבנים. לקח הרב את הקערה המלאה באבנים והכניס אבן אבן לתוך הקערה עם המים. כשסיים וקערת המים הייתה מלאה באבנים, שאל הרב: האם אפשר להכניס עוד בקערה? ענו התלמידים ואמרו: לא, הקערה מלאה.
ביקש הרב מתלמיד אחר להביא קערה מלאה באבנים קטנות מאוד. רץ התלמיד והביא. הרב לקח את הקערה המלאה באבנים קטנות והכניס את האבנים הקטנות בקערת המים עם האבנים הגדולות, והנה רוב האבנים הקטנות נכנסו בפנים. שאל הרב את התלמידים, אפשר עוד להכניס לתוך הקערה הזאת? חשבו התלמידים ואמרו: כן, חול. וזה מה שעשה הרב, ביקש קערה מלאה בחול מתלמיד אחר ואף את החול הכניס לקערה. כשסיים, שאל הרב את התלמידים: מה למדתם מכל מה שעשיתי עכשיו? ענו התלמידים: לימוד גדול - שאף פעם לא יכול האדם לומר עשיתי מספיק ואין לי עוד כוח לעשות, תמיד יש מקום עוד להוסיף.
אמר להם הרב: לימוד גדול צריכים ללמוד מדבר זה, שתמיד האדם צריך לחשוב מה האבנים העיקריות בחייו ואותן לעשות, ואחרי כן יש עוד הרבה זמן והרבה מקום לעוד הרבה דברים לעשות.
אנשים מצטערים ומאבדים את זמנם לריק ומתלוננים, אך האדם החכם יודע מה העיקר בחייו ואת זה עושה בכל כוחו, ובזמן הנותר יש עוד הרבה מקום להרבה דברים להספיק. הזמן הוא הדבר היקר ביותר, וכאשר האדם מנצל את זמנו לדברים העיקריים יש מקום מרובה לעוד דברים. ולכן ידע האדם לנצל את ימיו לעיקר ובסוף ימלא את כל אשר צריך למלא.
אלו הם ימים מיוחדים ביותר, ימים של נקיות הנפש והכנה למתן תורה. תלמיד שאל את רבו: רבי הקדוש, מה אני צריך עוד לקבל על עצמי לפני מתן תורה? ענה לו רבו: תחשוב מה להוריד מעצמך לפני מתן תורה. פירוש הדברים: מה להוריד בגשמיות שלך, מה לנקות מהנפש שלך לפני מתן תורה.

תאריך:  14/04/2013   |   עודכן:  14/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאשיהו יוסף פינטו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
במקביל לשינון תולדות הפתרון הסופי, ישראל הרשמית מדקלמת את "פתרון" שתי המדינות. במקביל לאמירות על כך שאילו אז הייתה מדינה יהודית בארץ ישראל ממדי השואה היו קטנים בהרבה, ישראל הרשמית זוממת להסגיר את לב ארץ ישראל למכחיש השואה ומרעיו
גיא חזן
מה באמת מעניין בעסקה הנרקמת בימים אלו לפיה תרכוש קרן פימי שבשליטת ישי דוידי כ–47% ממניות חברת אל-על?
יהונתן כבירי
אעמוד בצפירה ובהמנון, ראשי מורם בגאווה. מבחינתי זהו יום הזיכרון למלחמות, אבל אצלי בלב הן אינן עוד. מתו המלחמות. הגיע הזמן לעידן חדש: זוכרים את הנופלים ואת המלחמות הארורות, ומקדשים את השלום
יורי מור
כמי שעל בשרו חווה את סגולותיו של סוציאליזם וחי יותר מחצי חייו תחת שלטון סוציאל-דמוקרטי, אני מרגיש מחויבות מוסרית לתת לשלי יחימוביץ' כמה עצות, להזהיר מסכנות סמויות, שמחכים לה בדרכה הלא פשוטה ואצילית כתומכת סוציאל-דמוקרטיה
עקיבה לם
עמירה הס הייתה אומרת ש"הרבה פעמים יידוי האבנים בפועל נובע משעמום, עודף הורמונים, חקיינות, התרברבות, תחרות", אבל את הנהגת שגרה ליד חברון כל זה לא מעניין, היא רוצה להגיע הביתה בשלום. בום. בום. בום.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il