X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע ביקש רבי מאיר בעל הנס להיקבר לבוש ועומד? אמרו חז"ל, משום שמי שנפטר נגמרים זכותו וכוחו בעולם, אך רבי מאיר עדיין נמצא ועומד בכל דור ומסייע
▪  ▪  ▪
מתפללים בקבר רבי מאיר בעל הנס בטבריה [צילום: פלאש 90]

בכל שנה בימים אלו, זמן הילולת רבי מאיר בעל הנס, עולה בדעתנו המעשה המובא במדרש עשרת הדיברות, ואף שהגאון מוילנא חולק ולא מקבל את המעשה הזה, אך המעשה מוסר גדול לשימו כל אחד מול עיניו.
רבי מאיר בעל הנס היה רגיל לפקוד את עיר הקודש ירושלים פעמים רבות בשנה, והיה הולך לכותל המערבי ומרבה בתפילה ובתחינה והיה רגיל בכל פעם אשר היה עולה לירושלים, להתארח בביתו של איש חשוב וירא ה' בשם רבי יהודה הטבח.
באחת הפעמים אשר רבי מאיר בעל הנס עלה לירושלים והגיע לביתו של רבי יהודה הטבח מצא שאשתו הצדקת חנה נפטרה מן העולם ורבי יהודה התחתן עם אישה אחרת בשם דינה. קרא רבי יהודה לאשתו החדשה דינה וביקש מרבי מאיר להתפלל עליה. אותה דינה הייתה קלת דעת ומרושעת וחמדה בליבה את רבי מאיר בעל הנס. רבי מאיר נשאר לישון בביתם כבכל פעם והנה בבוקר אותה אישה דינה עומדת ומדברת עם רבי מאיר בקלות דעת ודברים אשר לא ייאמרו. עצר רבי מאיר ואמר לה: איך את מדברת איתי דברים כאלו? עמדה אותה דינה ואמרה: מה אתה מזועזע, שכחת מה היה אתמול בלילה? ורבי מאיר לא הבין, עמדה וסיפרה לו ששמה סם הרדמה לרבי יהודה הטבח ולרבי מאיר בעל הנס, וכך עשתה דברים רעים ואסורים.
כאשר שמע רבי מאיר בעל הנס דברים אלו קרע את בגדיו מרט את שערו והיה בוכה בכי גדול מאוד, עד שבעלה רבי יהודה ניסה לנחמו איך שהוא אנוס ולא עשה מעצמו מאומה, אך לא היה אפשר לנחם את רבי מאיר מרוב צערו ויגונו.
הלך רבי מאיר לרבה של ירושלים רבי תנחום וביקש ממנו שיעשה לו תיקון על מה שקרה לו. רבי תנחום אמר לרבי מאיר: אתה אנוס, לא ידעת בשוכבה ובקומה. אך רבי מאיר המשיך בשלו בצער ובאבל. ביקש רבי תנחום מרבי מאיר שיבוא למחר וייתן לו תיקון. למחר בא רבי מאיר, אמר לו רבי תנחום שיקשרו אותו בידיו וברגליו ויניחו אותו במדבר בהר הזיתים שיהיה למאכל אריות. כששמע זה רבי מאיר, שמח שמחה גדולה.
וכך ציווה בלילה לעשות. לקחו תלמידיו את רבי מאיר, את רבם, קשור להר הזיתים והניחו אותו על הרצפה. באו אריות, הקיפו אותו, אך לא עשו לו כלום. למחרת ביקש רבי מאיר שוב שיעשו לו אותו הדבר וכך עשו, וכל אוהביו מרחוק מביטים ורואים את כל המחזה הזה. וכך ביום השלישי שוב קשרו והניחו את רבי מאיר בפני האריות, אך ביום השלישי בא אריה ופצע את רבי מאיר בכזית מבשרו ואז רבי תנחום עמד ואמר: ואומר לך בדמיך חיי, שהדם הזה היה כפרתו של רבי מאיר. והכריז רבי תנחום ואמר: רבי מאיר צדיק וקדוש גמור.
ומאותו היום קיבל על עצמו רבי מאיר שלא ילך לשום מקום בלי אשתו ולא ישתה יין והורה לבניו להקפיד בדיני ייחוד גם באחותו ובאמו. ואמרו חז"ל שכל זה קרה לרבי מאיר משום שהעמיד את ברוריה אשתו בניסיון. ואותה אישה הכישה נחש ומתה.
רבי מאיר, עננו
כוחו של רבי מאיר גדול ביותר וזכותו עומדת ומסייעת. וידוע שכל יהודי שנפטר מן העולם נקבר שוכב. רבי מאיר בעל הנס ביקש להיקבר לבוש ועומד ומדוע? ואמרו חז"ל משום שמי שנפטר נגמרים זכותו וכוחו בעולם, אך רבי מאיר עדיין נמצא ועומד בכל דור ומסייע. ולכן עומד הוא עדיין, עומד עם עם-ישראל בכל דור ודור.
ואמרו חז"ל: "דאגה בלב איש ישיחנה לאחרים". ודרשו: כאשר יש לאדם דאגה, צרה או כל דבר אחר שמכביד על ליבו, ישיחנה לאחרים, אחרים זה השם בגמרא של רבי מאיר בעל הנס. וילמד האדם, כאשר יש לו בעיה או דאגה, ישיח אותה, יתפלל על הבעיה לאחרים, לרבי מאיר בעל הנס.
וידוע כאשר האדם בצרה נהגו מדורי דורות לצעוק מעומק הלב "אלהא דרבי מאיר ענני". וכן נהגו לתרום ולומר שמן למאור לעילוי נשמת רבי מאיר בעל הנס וחזקה שכל בעיה וצרה נפתרת. ובעזרת השם נלך מחיל אל חיל ובזכות אלהא דרבי מאיר ענני נזכה לראות בישועה הקרובה לבוא ובגאולה השלמה בקרוב ממש.

תאריך:  24/04/2013   |   עודכן:  24/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עומד בכל דור ומסייע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חבל מאד שה"שם" שלך שתק בשואה ל"ת
לא מאמין  |  27/04/13 22:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה פרלה
אין כאן מקרה, לא נדיר באירופה, של הפיכתו למסגד של מבנה כנסייה ישן, שאין צורך בו, שהרי הולכים ומתמעטים באי הכנסיות, אלא כאן מדובר ביצירת כלאיים בין חזק לחלש, בין החותר בעוז להשליט תרבותו לבין רפה הרצון יפה הנפש הליברלי
דרור עמית
עמודי החשמל העיליים מהווים סכנה חמורה לפגיעה בנפש ומדי פעם בפעם גובים קורבן. חלקם מרקיבים, חלקם מעוקמים ומרופפים ועל רובם אין כל שילוט אזהרה. למרות פסיקות בית המשפט בעבר וקביעתו שלא הופקו לקחים מן המתרחש, המצב בשטח הולך ורע
הרב אליהו קאופמן
התורה מדברת על ריחוק מגאווה ומשררה ואף על "שנא את הרבנות" ואילו אלה שמתמודדים - מאז הקמת המוסד הזה, על ה"כס" הלא קדוש עושים בדיוק ההיפך. הם נלחמים זה בזה אישית ולא עקרונית, הם מחניפים לבוחריהם הלא מאמינים והם מוכרים את התורה הקדושה ב"נזיד העדשים" של הגאווה
חיים שטנגר
רצוי שחברי הכנסת ישליכו אל פח האשפה את ההצעה בחוק ההסדרים שעניינה חיוב הגשת בקשות ביניים בבתי-משפט אזרחיים, בתשלום אגרת משפט. מי שנזקק לשירותיהם של בתי-המשפט האזרחיים בתביעות כספיות משלם, באופן מיידי, אגרת משפט גבוהה עם הגשת התובענה. חיוב בעלי-דין שכאלה בתשלום אגרת משפט גם בגין כל בקשת ביניים המוגשת במסגרת התובענה, אינו ראוי ועלול להרתיע - תובעים ונתבעים כאחת - מלממש זכויותיהם הדיוניות
מנחם רהט
לא רק במדינות ערב: גם בישראל גובר הקיטוב בין השבטים והכיתות, שמגיע לשיאו דווקא ביום חגה של המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il