X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צריך האדם לחדד ולחזק בנפשו, כשהוא בזמנים של צער ויגון בחייו, לאהוב את השם, לא לשאול שאלות על הקב"ה ולהיות בשמחה מרובה ובאהבה גדולה לבוראו
▪  ▪  ▪

"שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד". עומדים אנו בציון הקדוש של הרב הקדוש רבי עמרם בן דיוואן זצוק"ל, ומרגישים אנו התעלות נפש גדולה ביותר, מהרגעים הנשגבים אשר ראינו בחיינו, נפשי יצאה בדברו. ומתפללים אנו ומבקשים מהצדיק שיעלה להיות מליץ יושר על כלל עם ישראל ובפרט על קהילתנו הקדושה "שובה ישראל" ועל בני ביתי, ושבני יקירי רבי יואל, אשר נכנס לעול המצוות ילך בדרכי אבותיו הקדושים.
שופכים אנו את שיחנו לפני הקב"ה, מיום עומדי על דעתי צרות רבות סבבוני, כל גליך ומשבריך עלי עברו, בבריאות, בצער, עד שזכינו לזרע של קיימא ושוב חוזר חלילה, וכל התלאות והיגון של השנים האחרונות, אך ידענו תמיד בכל הזמנים ובכל המצבים שכל קושי הוא זמני ואחרי כל צער באה ישועה גדולה מעל הטבע. הדמעות, הכאב והדיבור עם הקב"ה כאבא רחמן רגע-רגע. ה"שיפכי כמים ליבך", אשר אנחנו שופכים רגע-רגע, נוכח פני ה', יעמוד עם כל כלל הקהילה הקדושה ועם כלל עם ישראל.
דוד בעוז ובתעצומות
הנה מובא בשם המגיד מקוזניץ, כאשר דוד המלך נרדף על-ידי בנו אבשלום, זה היה סוג של ניסיון קשה ביותר לדוד המלך, הבן רודף אחרי אביו. והנה מצד טבע העולם, כמעט לא שייך כזה דבר שבן ירצה להרוג את אביו והאבא צריך לעמוד בניסיון מר וקשה כל כך שהבן מתנהג כך. אך דוד המלך עמד בעוז ותעצומות ברגעים הקשים האלו והרגיש עוז ותעצומות גדולים מאוד וידע שזה לא איזה דבר טבעי של השתלשלות שבן או מישהו רוצה להרוג אדם, אלא ידע שזה ניסיון ותיקון גדול מאוד מן השמיים וזה הזמן לתקן דברים שבדרך הטבע ובחיים תקינים ורגילים אי-אפשר לתקן.
ומובא בנביא, "ויהי דוד בא עד ראש", ומובא בספרים הקדושים, ויהי דוד - בזכות המצב הזה דוד המלך בא-הגיע לדרגה עד ראש, עלה למדרגה הגבוהה ביותר עד ראש, עד למדרגה של ראש הגבוהה ביותר.
בצער, ביגון ובשמחה
הרב מקומרנא זצוק"ל אומר בספרו היכל הברכה, שמי שעובר ניסיונות ורדיפות ונשאר אור ה' בליבו ומבין שזה לא מכה אלא רק תיקון מהקב"ה, הרי הוא מתעלה למדרגה יותר מרבי עקיבא וחבריו, ויותר מהאר"י הקדוש. ולכן יחדד ויחזק האדם בנפשו, כאשר עומד בזמנים של צער ויגון, יחזק עצמו להישאר עם אהבת ה' ובלי שאלות על הקב"ה ובשמחה מרובה ובאהבה גדולה להקב"ה.
ומסופר על אחד האדמו"רים הגדולים כאשר היה רוצה שאיזו תפילה תתקבל היה הולך למקומות שיבזו אותו והיה אומר בזכות שמבזים אותי התפילה תתקבל בשמיים.
וכשנתעמק, נראה עד כמה הצער והביזיונות מכפרים על עוונותיו של האדם. הגמרא במסכת סנהדרין ק"ג מביאה כמה מלכים שאין להם חלק לעולם הבא, ירבעם ומנשה, ומובאת בגמרא דעה שנייה שחולקת ואומרת: לא, לכולם יש חלק לעולם הבא. והבן איש חי בבן יהוידע מסביר ואומר: שהדעה הראשונה, מודה לדעה השנייה, שלכולם יש חלק לעולם הבא. ומסביר מדוע ואומר: אחרי שהדעה הראשונה אמרה שאין להם חלק לעולם הבא, זה ביזיון גדול וצער לאותן נשמות של המלכים, שכך נאמר עליהם שאין להם חלק לעולם הבא. ואחרי שהתבזו והצטערו, כולם מודים שתיקנו את מעשיהם ויש להם חלק לעולם הבא.
נקבל עלינו לעבוד את הקב"ה בשמחה, באהבה ובנאמנות ונהיה לנצח עד יום מותנו נאמנים לנדרים, לשבועות ולקבלות, מי שמפר נדרים ושבועות לא ידע לעמוד באף ניסיון.
ובזכות הצדיק הקדוש נזכה לאור גדול, לשמחה גדולה, לישועה מרובה וכולנו כאיש אחד בלב אחד ביום חמישי (ערב ראש חודש סיון) נשמח בשמחת המצוה ובשמחת האבות הקדושים בשמיים.
ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום.

תאריך:  06/05/2013   |   עודכן:  06/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאשיהו יוסף פינטו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
בימים שהפייסבוק מקדים את שיקול הדעת, וחזונם המתעתע של פוליטיקאים מוקרן על קירות טרם נבדק כלל עם גורמי המקצוע, ראוי להמשיך ביתר שאת את מדיניות העמימות הביטחונית וזאת על-מנת לעקר ולמנוע פטפטת, לשפר את סיכויי ההצלחה של המשימות ולהגן על חייהם של הלוחמים
אבנר יופי
השאלה היא האם ישראל תתאפק שלא להסלים את המצב בצפון ולא תגרר לפעילות אמריקנית בסוריה אינה ידועה. לצערי הולכת ונבנית אפשרות של הסלמה עם לבנון בסיוע אירן, ודאי באם נגרר לפעילות אמריקנית. האם ישראל תצליח להתאפק? קשה לדעת
ראובן לייב
מי שעתיד הדמוקרטיה הפרלמנטרית בארץ אכן עומד לנגד עיניו ייטיב להרהר בשנית בהשלכות השליליות לטווח ארוך שביוזמת החקיקה המטופשת שאותה מקדמים נתניהו, בנט ולפיד, המבקשים שלא לסמוך בשאלות גורליות על הכנסת, אלא להזדקק לשמיעת רצונו של העם שבחר בה
ד"ר רון בריימן
טוב תעשה עיריית תל אביב אם תגיה את שלטי הרחובות בעיר, כך שהנצחה לא תגרום בושה, אלא תביא כבוד
אורי שרגיל
כשהפיל הלבן מתנפח למימדי ענק והופך כמעט לדינוזאורוס מרגיזים אותו לאט ובנחישות עד שהוא מאדים. עכשיו, כשהפיל אדום, אפשר לצוד אותו כי הוא נעשה אפור, נורמטיבי. את הדתיים - המכשיר שהרגיז את הפיל הלבן והכשיר אותו - משליכים עם הקליפות החוצה מתוך הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il