X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יאיר לפיד צריך להתעשת, הוא כבר לא עיתונאי בכיר, בעל מדור/טור אישי בידיעות אחרונות, הוא כבר לא מגיש יומן שישי בערוץ 2, וכדאי שיעזוב מעט את עט הכתיבה ויפסיק לספר לציבור מהגיגי ליבו בפייסבוק, זה פשוט מזיק לו ועומד להתהפך עליו לגמרי
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. אל תהיה יועץ התקשורת של עצמך [צילום: פלאש 90]

אין ספק שבעידן הניו מדיה והרשתות החברתיות השתנו הכללים להעברת מסרים בכלי התקשורת.
את הפוטנציאל הזה, זיהה גם איש התקשורת המנוסה שלא מכבר הפך לפוליטיקאי בכיר בממשלת ישראל, בזכות השימוש הנכון בניו מדיה וברשתות החברתיות.
אלא מה, בימים אילו הוא זה שאחראי לשמירה על קופת המדינה ומה שהיה טוב ונכון לקמפיין מערכת הבחירות של יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד, גרוע ביותר בעידן הפוליטיקה והישיבה בממשלה.
בממשלה צריך ללמוד הרבה ולעבוד קשה, אך בעיקר לשנות את ההתנהלות התקשורתית השגויה הזו, הלא מועילה ואף מזיקה מאוד.
יאיר לפיד צריך להתעשת, הוא כבר לא עיתונאי בכיר, בעל מדור/טור אישי בידיעות אחרונות, הוא כבר לא מגיש יומן שישי בערוץ 2, וכדאי שיעזוב מעט את עט הכתיבה ויפסיק לספר לציבור מהגיגי ליבו בפייסבוק, זה פשוט מזיק לו ועומד להתהפך עליו לגמרי. מרבית הציבור התנהג בגל המחאות של השנים האחרונות כעדר מוסט ודרך אגב גם כך הוא מתנהג ומצביע בבחירות.
תזכורת קצרה, בשנת 1996, נתניהו הגיע ללשכת ראש הממשלה לראשונה בין היתר בעקבות רהיטות ושליטה ביכולת העברת המסר התקשורתי לציבור באמצעות כלי התקשורת השונים.
אך מה שהיה טוב בזמן היותו מתמודד, הפך להיות לו לרועץ בזמן כהונתו כראש ממשלה. השימוש הרב שעשה בתקשורת שפעמים רבות היה מיותר ולא נחוץ גרם בסופו של דבר לכך, שהתקשורת שהעלתה אותו היא זו שגם הורידה אותו.
טוב יעשה לפיד, אם ילמד מכך וייתן מעט קרדיט לחבריו העיתונאים בעבר ולא יפנה מעל ראשם לציבור, למה הוא צריך שונאים ומחרחרי מלחמה, יש לו צרות מספיק גם בלי זה.
הגרעון בתקציב המדינה היא ירושה קשה, אין ספק שכל מי שהיה מתמנה לשר אוצר היה משלם את המחיר האישי והתדמיתי, הבעיות הן קשות והפקידות הממשלתית פועלת מתוך שכרון כוח שלא קל לשנות אותה.
הגיבוי שבו יזכה לפיד מנתניהו יהיה מוגבל, הרי הוא כבר הכריז אצל אילנה דיין שהוא ירוץ לראשות הממשלה בבחירות הבאות, את זה נתניהו לא שכח וכנראה גם לא ישכח כל כך מהר.
צריך להודות בפה מלא הדרך מלאה מוקשים ויש לתמרן בזהירות רבה, אבל אם יורשה לי אתן עצה אחת ליאיר לפיד.
יאיר אל תהיה יועץ התקשורת של עצמך, אל תהיה עורך, מגיש או עיתונאי פשוט תעשה טובה ותתגלח על הניסיון התקשורתי של נתניהו, תהיה שר האוצר שלנו.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי בתקשורת פוליטית.
תאריך:  09/05/2013   |   עודכן:  09/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פסח רויטמן
איני מאמין שבשנת 2014 נחזיר את שיעור הגרעון למקומו. את זה יכול לעשות שר אוצר חזק ואני איני רואה כזה    כאשר "מפזרים את הערפל" ממכלול הסעיפים ב"חוק המשילות" מתברר שההצעה באה לחזק מאוד את המפלגות הקיימות כיום    פרשת רוזן - מה שמפריע לי הוא ה"עליהום" התקשורתי הנשי שהוא אלים במיוחד ומוכיח שוב כי כאשר הדבר תואם לנשים ניתן ל"זרוק" את הלכי הדמוקרטיה
עקיבה לם
שוב ושוב ישראל מוצאת את עצמה בבור השלום. כמו הפתרון הדו-מימדי של בן-גוריון מול הבריטים – ישראל נופלת לבור שבו היא נאלצת לשאת ולתת על שלום, כאילו אין טרור ורצחנות
יעקב (קובי) זכאי
המוסד לביטוח לאומי יזם תיקון בחוק המחייב את הרופאים בוועדות הרפואיות שבאחריותו לעבור הכשרות ייעודיות, והכשרות המשך תקופתיות, כתנאי לעבודתם. משרד הביטחון והרשות לזכויות ניצולי השואה מתעלמים
אליקים העצני
בוויכוח הפנימי על 'אוסלו' חסר פן אחד חשוב, ה-פן המוסרי. היה צריך לאדם מבחוץ, ידיד גדול החי בתוכנו, כדי להזכיר לנו זאת - יאן וילם ון דר הובן, מנכ"ל 'המרכז הבינלאומי של נוצרים ציונים' היושב בירושלים. בקריאה "אימרו 'לא' למדינה פלשתינית!"
נסים גבאי
חבר'ה, אתם לא יכולים להפסיק לעבוד כי צריך לממן את המערכת. בלי השומן שלנו שום גלגל ממשלתי או גלגל בכנסת לא ינוע. מי ישלם את 40,000 השקלים לחודש ל-120 חברי הכנסת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il