X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנו קוראים שוב ושוב על נשק ה-נ.מ.הרוסי "הנוראי", ו"המפר איזון" - 300-S, אנו רואים כיצד העברת נשק זה לסורים (או אי-העברתו)מהווה קלף חשוב ביותר של הרוסים הן נגד ארה"ב וישראל . השאלה הנשאלת פה היא: עד כמה מערכת הנשק הזו חשובה, והאם באמת עלינו לפחד ממערכות נשק אלו בידי כל אויב שהוא?
▪  ▪  ▪
טיל 300-S[צילום: AP]

הטיל 300-S נולד לפני 35 שנה (!) ועד היום שופר בהדרגה ונבנו כבר 6 דגמים ממנו- - מטווח של 50 ק"מ הוא מגיע כיום לטווח של 200 ק"מ, וראש נפץ עלה מ-100 ק"ג עד 150 ק"ג, והמערכת מופעלת על-ידי מכ"מ חצי אקטיבי. בעצם ה-300-S דומה מאד בביצועיו כיום לטיל הפטריוט המשופר מתוצרת ארה"ב. עד היום 15 ארצות רכשו אותו מרוסיה (ביניהן ארצות שיש לנו קשרים מאד טובים איתן...) זוהי מערכת טובה, אבל הניסיון להציג מערכת זו כמשהו מיוחד במינו, מוגזם בהחלט. למעשה עד היום, לא הכרתי מערכות נשק, שבמוקדם או במאוחר ,לא נמצאו להן פתרון.
הנתונים הטכנולוגיים הצבאיים בשטח מראים לנו שתמיד נמצא פתרון לנטרל כל מערכת נשק חדשה, בציר של זמן נתון ועם משאבים זמינים. פיתוח ה"חץ" ו"כיפת ברזל" מהווים דוגמה קלאסית עדכנית לתגובה להתפתחות הטילים למיניהם ואנו מוצאים במאה הקודמת את פיתוחי נשק ה-נ.ט. וה-נ.מ. כמענה לפיתוח הטנק והמטוס.
נשק נ.מ. ייחודי?
לפי מקורות זרים, הכור הסורי שהשמדנו, היה מוגן ע"י מערכת 300S-, והנה ראו איזה פלא,- - לא רק שהכור הושמד אלא גם כל מערכת ה-300-S שהייתה מאוישת על-פי אותם מקורות ע"י צוותים רוסיים אגב, קראנו גם בעיתונות חו"ל כי גם מספר מתקני גרעין באירן כבר מוגנים מזה זמן ע"י ה-300-S.
נשק נ.מ. חדיש נשען בדרך כלל על ראדאר מאד מתוחכם ומתקדם. על-פי מקורות זרים, לישראל מומחיות מיוחדת בשיבוש ראדארים... אבל מה שנכון הוא, שאם מערכות 300-S יזלגו לחיזבאללה או לחמאס או לאל-קאידה, הרי שזה יסכן מאד את טקטיקת הלוחמה הצהלי"ת נגד גרילה וטרור, זו אשר מבוססת על מסוקים מכל הסוגים, ויחידות המונחתות ממסוקים. לפיכך ניטרול מראש של מערכות ה-300- S (בייחוד הניידות שבהן),תהיה קשה ביותר, ואם תתבצע לפני פעולה, הרי שתשלול את אפקט ההפתעה מהכוח התוקף.
הרוסים חייבים לחשוב
נראה שכיום בקרמלין הדגש העיקרי בחישוב האסטרטגי הוא דווקא לגבי עתיד שליטתם בבסיס הימי היחידי שיש להם בים-התיכון (בטרטוס,בצפון סוריה), ואספקת טילים אלה לסוריה נראה עבורם מחיר מתקבל על הדעת. מצד שני, אף שמדינת ישראל לא ראתה בחימוש סוריה במערכות טילים אלו איום משמעותי עליה, אבל סכנת זליגת הטילים לחיזבאללה ו/או אל קאידה הינו קו אדום לישראל, ולכן הם שהם לא יכולים להתעלם מכך שאכן ישראל מצאה פתרון לנטרול מערכות ה-300-S..
מכאן ברור שמי שעוד צריך להיות מודאג מכך הם אלו היושבים בקרמלין, אלה אשר מאמינים שבידם בונבון שבעזרתו יוכלו מצד אחד לסחוט אותנו ואת האמריקנים ומצד שני לפתות גורמים איסלמיים אלימים כאירן,סוריה וחיזבאללה לרצונותיהם, כי הבונבון יאבד להם- -לכן, השמדת המערכת 300-S בכור הסורי נשמרה עד היום בסוד ע"י הרוסים והסורים כאחד,אשר התייחסו לכך ככשל מיקרי וזמני... מכל-מקום, הרוסים חייבים להבין שזה עלול ליקרות שוב לנוכח ההתפתחויות בשדות הקרב הנזילים במזרח התיכון, ולנוכח נחישותה של ישראל למנוע זליגתו של נשק זה לגופי הטרור האיסלאמי.
בסיכום, במידה וישראל תאלץ להשמיד מערכות 300-S , הניזוקים העיקריים מכך יהיו גם שליטי הקרמלין... לפיכך, ישראל חייבת להבהיר זאת מיידית לרוסים שכדאי להם למנוע אספקת המערכות הללו לסוריה לפחות בשלב זה של אנדרלמוסיה צבאית באזור , ולהמתין עד שהמצב יתייצב כי אז ניתן יהיה לשלוט למי לא יועבר נשק זה.

תאריך:  12/05/2013   |   עודכן:  12/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדילמה הרוסית ואמינות ה-300-S
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השמדת סוללות S300-חדשות ישנות
הרוסים אובדי עצות  |  14/05/13 03:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הם מסכימים שהדירות התייקרו בכ-5% בשנה האחרונה    אבל כשבודקים בערים, מגלים נתונים מוזרים    הדירות זולות יותר לפי אלדרוטי בהרצליה, חולון ורמלה    משרד השיכון: אנחנו זולים בכפר סבא ובמודיעין    פערים במדידת אחוזי ההתייקרות
יהודה קונפורטס
הזעם נגד לפיד אינו רק בגלל הגזירות הכלכליות. הוא נובע מהסיבה שיש ציבור שלם של בוחרים שמרגיש מרומה. לא בגלל שהפוליטיקאים אינם מקיימים הבטחותיהם אלא בגלל שלפיד, שהביא את בשורת הפוליטיקה החדשה אפילו לא ניסה לקיים את הבטחותו.   זה לא הגזירות יאיר, זה אתה
יורם אטינגר
ההצעה קוראת לישראל לקחת סיכון/הימור מוחשי וקטלני תמורת הסכם הניתן להפרה. תומכיה מתעלמים מהשלכות הסכם אוסלו שהביא לחינוך לשנאה, טרור והפרת הסכמים בהיקף חסר-תקדים
דוד אוחנה
לדעתי מדובר בטעות, לפחות הפעם. אמת, תקציב הביטחון לא מנוצל כמו שצריך במאת האחוזים - אבל איך אפשר להוציא עשרות מיליארדי שקלים בשנה ביעילות מקסימאלית? האם יש משרד ממשלתי שמוציא כסף ביעילות הנדרשת? מובן שלא, זה בלתי אפשרי
יוסי דר
הבעיה של לפיד אינה חוסר אמינות או זיכרון לקוי. הבעיה של לפיד היא אחרת לגמרי: האיש חי בסרט - כל יום בסרט אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il