X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אף שנחשף כמעורער בנפשו לא מנעו הגורמים המוסמכים מאיתמר אלון להחזיק באקדח, שבו קטל את חייהם של ארבעה אנשים, באמתלה של חיסול חשבונות אישיים
▪  ▪  ▪
רצח מיותר בבנק הפועלים בב"ש [צילום: פלאש 90]
ארבעה הרוגים מירי בבנק הפועלים
איציק וולף
בן 40 מבאר שבע נכנס לסניף בנק הפועלים בבאר שבע וירה לכל עבר לאחר שהבנק לא הסכים לתת לו אשראי * בתום הירי ירה בעצמו והתאבד * בת ערובה הוצאה מהבנק בחיים * עדי ראייה: "הוא ביצע וידוא הריגה; הוא לא ביקש כסף"
לרשימה המלאה

עידן יוסף
השכנים מספרים: הרוצח היה תמהוני

בפעם המי-יודע-כמה קיבל שלשום אזרח ישראלי רישיון להרוג מבלי שבעצם היה כלל זכאי לו. כל הסימנים המוקדמים הרי העידו על כך שאיתמר אלון נחשף, זה מכבר, כסוציומט תימהוני, מעורער בנפשו. בתור שכזה צריך היה להרחיק ממנו, מבעוד מועד, את האקדח שהיה ברשותו ושבו קטל את חייהם של ארבעה אנשים בעיר-מגוריו, באר-שבע.
אלא שהזילות שבנשיאת נשק מורשה היא זו שאיפשרה לאיתמר אלון לבצע את זממו לצורך חיסול חשבונות אישיים. בסך-הכל זהו עוד מקרה מיותר החוזר על עצמו. רק לפני חודש בלבד ירה בזמנו הפנוי מאבטח של מוסד חינוכי כדור של אקדח באשתו, על-רקע רומנטי, ואילו הפעם היה זה מאבטח בדימוס, שעשה את מה שעשה רק משום חוב כספי שצבר.
אין זאת כי אם הילה של גיבור היא זו שעמדה לזכותו של אלון. הדעת נותנת שעוז-רוחו בעבר בחיסול מחבלים וצל"ש שקיבל בעטיו, הם אלה שהותירו בידיו את האקדח, גם משלא היה עוד זכאי לו. בעטייה של גבורתו ההירואית שגילה בעבר העדיפו, משום מה, הגורמים המוסמכים לעצום עיניים ולהתעלם מהפגמים הקשים שאפיינו את אישיותו השלילית. הדעת נותנת שכל פסיכיאטר היה מאבחן אותם מיידית.
נתונים מדאיגים
העובדות המרות חוזרות ומורות שאיתמר אלון לא עמד בקריטריונים הדרושים לנשיאת נשק. על כך יצטרכו לתת את הדין אותם גורמים מוסמכים, המופקדים על ביטחון הציבור, שלא עמדו על המשמר ושבכוחם היה למנוע את האסון הנורא.
מעל לכל הגיעה העת לבחון מחדש את מי שזכאים לשאת בנשק מחוץ למחנות הצבא. בכל מקרה הוא חייב להיות מאוחסן במקום-מבטחים, כמו כספת, בעת שאיננו מצוי בשימוש לצורכי ביטחון או בטיחות. חלפו הימים של המנון הפלמ"ח הקובע באורח חד-משמעי ש"כל בחור וטוב לנשק".
במשטרת ישראל מצויים נתונים מדאיגים ביותר על למעלה מאלף אירועי-ירי בלתי-חוקי במרוצת 12 החודשים האחרונים. כדורי האקדח שנורו בסניף בנק הפועלים בבאר-שבע, שלשום, אינם מן הסתם האחרונים שנורו. במצב הקיים זהו אות-אזעקה לאירוע דומה, היכול לחזור על עצמו בהקדם. הגיעה לכן העת לפקח ביתר-שאת על השימוש בנשק גם מחוץ למתחם הצבאי או האזרחי-בטיחותי, אם לא לאסור אותו כליל.

תאריך:  22/05/2013   |   עודכן:  22/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ברנע
אין ספק שהעושר התיאורטי והאמפירי יהפוך את הספר "תיקון שיטת הממשל בישראל" לספר חובה לסטודנטים למדע המדינה משך שנות לימודיהם. החשיבות היא הן במידע של הספר והן בשפע המקורות המאפשר העמקה בתת תחומיים שונים ומעניינים
יאיר דקל
על תקופת רחל המרחלת מדור הסיפורים של הסלבס באותם ימים, כשעדיין לא המציאו את המלה הזאת
ד"ר רון בריימן
אם שימוש בצה"ל לפצל"ם - פעולות צבאיות לא מלחמתיות - הוא פסול לצורך התמודדות עם פגיעה חמורה בשירותים חיוניים, קל וחומר שהוא חייב להיות פסול כאשר מדובר בשימוש בצה"ל לפצל"ם נגד אזרחים לצורך גירושם מבתיהם
מרדכי ליפמן
אני בספק אם אותם צעירים, חמומי מוח, שהכו את החיילים החרדים, הבינו בדיוק מה הם עשו. את מוחם שוטפים הרבנים וראשי הישיבות שלהם, השכם והערב. הצהרותיהם ודרשותיהם המיליטנטיות כמעט כמו אלה של האיממים במסגדים, רוויים בשנאת המדינה
הרב יאשיהו יוסף פינטו
"מצוה הבאה לידך אל תחמיצנה". לא דוחים מצוות. מצוה הבאה לידי האדם יקיים אותה מיד, בלי שום דחייה ובלי להתמהמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il