|
1 |
|
|
לשר החינוך שלום
אני כותב לך מתוך הערכה רבה לכנות הגישה שלך למשרה הרמה שאתה נושא.
האם ייתכן שברפואה יבצע ניתוח כירורגי רופא ,שיש לו תואר ד"ר לרפואה בלי התמחות מיוחדת בכירורגיה?
כך לא יכול ללמד מתמטיקה מורה ,שיש לו תעודת הוראה ואין לו התמחות בנושא הזה ואין לו תואר אקדמי במתמטיקה.
לצערי, קודמיך בתפקיד לא גילו אחריות, ואפשרו את התופעה הנלוזה הזו , שישנם בישראל בתי ספר רבים , בהם מחצית המורים אינם מוסמכים ללמד מתמטיקה, והם מלמדים מתמטיקה.
מאחל לך כבוד השר, שאת התופעה הזו תצליח למגר במשמרת שלך.
יש לך ארבע שנים לתקן את מה שהזניחו קודמיך מכל ממשלות ישראל.
מאחל לך בהצלחה.
אהרון כהנוב |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהרון כהנוב |
|
|
2 |
|
|
איתן, לא היית צריך לשלב במאמר הזה דברי ביקורת על שר האוצר. גם אם הביקורת נגדו היא מוצדקת היא לא שייכת לנושא המדובר.
בברכה
אהרון כהנוב |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהרון כהנוב |
|
|
|
|
|
לאהרון שלום
תודה על התגובה. ברור לי, שאתה כואב את העובדה שאחוז גבוה של מורים למתמטיקה אין להם כלל הכשרה אקדמית בתחום זה ולחלקם אין רשיון הוראה.
אני מכבד את גישתך הביקורתית, התחומה אך ורק ב-ד' אמות של מציאות חינוכית-לימודית בתחום הוראת המתמטיקה.
אני מצאתי לנכון ברשימתי זו להרחיב את הביקורת גם לעבר המישוריות הפוליטית.
אני מאחל לך הרבה בריאות
ושוב תודה
איתן
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן ק. |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
וזאת... מהיכרות קרובה מאוד עם הנושא.
וחוץ...מהעניין המקושקש על המדליה שהביא שטייניץ. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
4 |
|
|
חברים, תרגיעו! יש מורי מתמטיקה גרועים, בינויים טובים ומצוינים. כמו בכל מקצוע בעולם. כמובן שצריך הכשרה, אבל יש מקום גם אוטודידקטיים במערכת. אין ספק שהעלאת מעמד המורה על כל המשתמע מכך תעזור למנהלים להפריש את הפחות טובים לטובת היותר טובים. בתכלס, במקרה של הבגרות האחרונה, היו שאלונים שגם המצוינים שבמורים התקשו לפתור. פתרו בסוף, אבל בתנאים אחרים במתנאי מבחן מוגבל בזמן. במקרה הספציפי המשרד פישל בגדול. ואין צורך לערבב בין נושאים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מנהל בית ספר |
|
|
|
|
|
1. אל תהייה מצחיק, להיות אוטודידקט במתמטיקה הוא דבר נדיר, וזה לא כמו לדוגמה הוראת היסטוריה וכדומה, ללמד מתמטיקה באופן נכון ישנם שיטות מקצועיות מאוד אותן יש ללמוד בקורסים מתקדמים.
2. לגבי מיעוט ורוב, רוב (והדגש הוא על רוב) מורי המתמטיקה בבתי הספר באיזורי הנם מתחת לכול רמה.
3. בהרבה מקרים שיקול המנהלים הוא כספי, לדוגמה, מורה מקצועית עם תואר במתמטיקה שימושית בטכניון ותואר שני בהנדסה ותעודת הוראה למתמטיקה, עם ניסיון של כ-30 שנה תקבל עדיפות נמוכה יותר להתקבל ממורה צעירה (שרמתה בד"כ נמוכה) שנוקטת בדרך פופוליסטית כלפי התלמידים והוריהם (ועדיפות נוספת למישמוכנה ללמד גם מקצועות נוספים...)
4. מורים קפדניים עם דרישות מחמירות, מקבלים תווית שלילית ע"י הורי התלמידים, הפועלים בכול דרך לסלק מורים אלה ומנהלי בתי הספר נכנעים להם, ושוב מסיבות פופוליסטיות.
5. לא צריך להגזים, המבחן האחרון היה אמנם קשה, אם ע"פ תאורך היו מורים שגם התקשו לפתור מבחן זה, בדוק את המורים - כאן קבור הכלב.
6. ואתם מנהלי בתי הספר צריכים לעשות חשבון נפש רציני לאיזה שפל מקצועי הבאתם את הוראת המדעים בבתי הספר.
פופוליזם, חיים קלים ורצון למצוא חן מביאים לתוצאות כאלה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
אבל צריך להבין את המורכבות. אם אתה שואל אותי, לב הבעיה של המערכת ברמת המקרו היא העובדה שמערכת החינוך היא ריכוזית, הייתי אומר יותר מכך: מערכת החינוך היא המערכת ששמרה יותר מכל האחרות על אופי סוציאליסטי במובן הרע של המושג. אנסה להסביר: כל ארגון חייב בעולם שלנו להיות דינמי ומתפתח. אנחנו חיים בעולם שמשתנה במהירות. אנחנו חיים בעולם מאוד מגוון. לכן כל ניסיון של המערכת ליצר שינוי גורם להפך הגמור. גם אם השינוי הוא נכון וטוב. עצם הצורך להטמיע אותו על מערכת שלמה ומגוונת יגרום לכך שבמקרה הטוב 30% יתאים להם, והשאר השינוי יהיה רע להם. מה גם שהשינויים גוררים עבודת מטה וביורוקרטיה הולכת וגדלה, שהיום היא כבר הפכה להיות העיקר והתוכן הוא הטפל.
מנהל היום במערכת החינוך הוא קודם כל פקיד. אח"כ איש חינוך ומנהיג. אנחנו שבויים בסבך הביורוקרטיה. צריך לשחרר ולתת אמון בשטח. במקביל ליצור תחרות ללא מטרות רווחה. לפתוח אזורי רישום וכו'. ליצור מצב שכל הורה ותלמיד יבחר את המקום הטוב. כך בתי הספר יהיו מוכרחים לעמוד בתחרות, להיות מצוינים. אז יוכל מנהל בית ספר ליצור מערך מורים מצוינים עם עבודה נכונה. האמן לי שיש במערכת כל הזמן קדר של מורים מצוינים יצירתיים בעלי מוטיבציה ויכולת. אבל הם צריכים לעמוד במטרות שמשהו אחר הגדיר להם. מי שמבין בחינוך, בלב של ההוראה, מבין שמדובר כאן באוּמנות ואוֹמנות. לשם כך צריך לתת לשטח אמון.
ולבסוף, לי היה מורה למתמטיקה ופיזיקה שלא היה לו תואר ראשון. אין הרבה מורים ברמתו. פשוט נכנסנו כ"כ לעולם של קניית תארים והראש שלנו עובד דרך הנייר. לא תמיד זה היה כך. פעם בעולם היו מסלולי הכשרה אחרים כמו מסלול השוליה למשל בעולם הרבני הישן. צריך לפתוח את הראש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מנהל בית ספר |
|
|
|
|
|
מי שכתב את המאמר לא מבין בחינוך.
הבעיה לא ברמת המורים שהיא טובה מאד.
הבעיה היא פוליטרוקים שמאלנים שחדרו למערכת |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה וותיק |
|
|
|
|
|
המורה הוותיק צודק!
בגלל השמאלנים ליותר ממחצית המורים למתמטיקה אין תעודות אקדמאיות במקצוע המתמטיקה.
הכל בגלל השמאלנים !
המורה הוותיק צבר וותק באווילות .
והאווילות של המורה הוותיק תמיד צודקת.
האוויל בעיניו תמיד צודק.
ואני מזהיר, הכל בגלל השמאלנים ימשיך המצב של העדר תעודות אקדמאיות למורים למתמטיקה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למורה הותיק |
|
|
|
|
|
איתן, איך אתה עומד מול תגובות של מגיבים הזויים כמו איריס, מגיב ותיק ועוד מגיבים הזויים. אני בכל אופן מוסיף את תרומתי הצנועה, מה שקורה בהוראת המתמטיקה זה הכל בגלל שמאלני אחד בשם גדעון סער, שהיה שר חינוך בישראל |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יהודית רב.. |
|
|
|
|
|
לא ברור מתגובתך -אני מוסיף !!! בכל מקרה מה שבאמת הזוי זה שמורה למטמטיקה ללא תעודה אקדמאית -זאת שערוריה ואילו מורה לתנ"ך עם תעודה אקדמאית אבל לא מאמין בחומר שהוא מעביר -זה בסדר !!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
ובורות.
גם אין טעם להתייחס להבלים בעניין שר החינוך לשעבר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
אין קשר בין תואר למתמטיקה לבין החומר של התיכון . בימים אילו אני מסיים תואר שני במתמטיקה.
המתמטיקה היא תחום רחב מאוד והיא נושקת לכל תחומי החיים. ולכן גם מורה אוטודידקט המתעניין במקצוע המאלף אך לא קל הזה , יכול להנחיל את החומר לתלמידים, ויותר חשוב את האהבה למקצוע. ברמת התיכון .
אני מסכים אם האמירה שיש להעלות את רמת המתמטיקה בתיכונים , אולם רוב חבריי ללימודים לא היו מסוגלים ללמד בכיתה היום . ביחוד את האוכלוסייה המורכבת היום בישראל.
לאומת זאת פגשתי מורים רבים עם אהבה למתמטיקה שלימדו את המקצוע יותר טוב
כמו כן: גם אם מעלים את רמת המבחן מעבר למה שהיה נהוג בשנים הקודמות . יש לעשות זאת בהדרגה, תחילה ב10 אחוז שאלון ומדי שאלון להעלות את הקושי. כמו כן אני חייב לציין שמבחני הבגרות מבחינתי עלו רמה מעבר למה שנבחנתי אני בתיכון לפני למעלה מ25 שנה. אז דרשו יותר טכניקה מהבנה והיום דורשים יותר הבנה וטוב שכך. |
|
כתובת IP: |
188.120.140.189 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה למתמטיקה |
|
|
|
|
|
למנהל יפה הנפש,
היית מוכן שילדיך יקבלו טיפול רפואי מידיו של רופא אוטודידקט?...רופא שיניים אוטודידקט? מנתח אוטודידקט?
הצחקת אותנו...
הלשון היא האיבר הכי גמיש בגוף...אפשר לדבר שטויות בקצב...
ב-2003 פוטרו אלפי מורים בעלי השכלה אקדמאית במגוון המקצועות, ואת מי השאירו?
כן, מסתבר שהשאירו מלמדים חסרי השכלה ללמד את ילדי ישראל, מלמדים שאינם מורים בהכשרתם, ללא השכלה פורמלית מוכרת ורחבה, וזוהי התוצאה. כך נראה פרצופה של מערכת החינוך במדינת ישראל.
איך מעיזים לאפשר לאדם שאין לו השכלה והכשרה שלמות ומאושרות בתחום הלימוד, ללמד ואח"כ לדרוש מהתלמיד להצליח במשימה?
אוי לנו! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ציקי |
|
|
|
|
|
לפני זה אני כמובן מסכים אתך שאני לא רוצה שסנדלר יטפל בי כרופא. אבל מציאות החיים מורה שרופאים מכובדים מלאי דיפלומות וכו' מפשלים בגדול. לצורך העניין אשלח אותך לספר שקראתי לאחרונה ומשקף חוויות של רבים. את הספר הזה שמעתי ממי שחברה אותו, מלמדים היום בכינוסי רופאים http:/
כאן תמצא את הפרק הראשון. בסוף הסתבר מה שרבים יודעים שתעודות תארים ותפקידים מכובדים אינם ערובה למומחיות אמיתית. יש המון רופאים מאותרים שרלטנים!!!!
אז בוא נחשוב פתוח ואמיתי נסתכל למציאות בעיניים בלי לפחד.
ואז נגיע למסקנה שהידע הוא נחלת הכלל, ולכן הסתיים עידן האוטוריטה. ממילא גם החינוך צריך לעבור את המהפכה הזו.
נתתי לך קצה חוט למחשבה אמיצה וחדשה. אם תרצה תיקח אותו, אם לא המשך לחשוב בשטחיות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מנהל בית ספר |
|
|
5 |
|
|
המורים בינוניים. אין מספיק מורים טובים ומי שמוציא את הבחינות במתמטיקה הוא סדיסט |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מחנכת יב' |
|
|
6 |
|
|
אני מאמין שקרניסקי שאתה לא התולעת השמאלנית חתרנית היחידה ״במערכת החינוך מחדש״ של מדינת ישראל. יש עוד הרבה כמוך לצערינו ולכן הרמה היא כה נמוכה בהרבה מקומות. כל מי שקורא את ספרי האזרחות החדשים ורואה את רמת הסילוף והשקר, שלא יתפלא שנכשלים בשאר המקצועות ובמיוחד במקצועות מדויקים. חסר דיוק בכל המערכת המזורגגת הזו. ולאו דווקא אצל התלמידים המסכנים שנאלצים להתמודד עם שוטפי מוח כמו של ״המורה״ קלינסקי ודומיו. איתן קלינסקי, אתה פני מערכת החינוך לצערינו הרב. מכללת המורים של התנועה הקיבוצית יצרה הרבה מהדגם הקומוניסטי שלך. עכשיו אתה מתלונן ומאשים אחרים. צבוע שמאלני בזוי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה המכבי |
|
|
|
|
|
משה המכבי אינו יודע לקרוא.
במאמר לא האשימו את המורים.
במאמר מאשימים את משרד החינוך, שממנה מורה, שלא למד מתמטיקה ומטילים עליו ללמד מתמטיקה.
צדק המגיב אהרון, שזה דומה לכך, שמשרד הבריאות יאשר לרופא שלא התמחה בכירורגיה לנתח.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לקרוא |
|
|
|
|
|
אין קשר בין תגובותיו ובין תוכן המאמרים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איצי |
|
|
7 |
|
|
מנהל יקר.
אני מעריך את העובדה, שיש מורים בעלי יוזמה, המשקיעים מאמצים ללמוד חומרים חדשים בכוחות עצמם.
אך ישנם מקצועות כמו: פיזיקה, כימיה, ביולוגיה וגם מתמטיקה, שללא קבלת כלים מדעיים בלימודים אקדמאיים מסודרים לא ניתן ללמד מקצועות אלו. ומי שעושה זאת זה מעשה שרלטני.
במדינה נידחת ביבשת דרום אפריקה , בצ'ילה, בכפר הנידח ביותר לא יותר למורה ללמד , אם אין לו רשיון הוראה, תעודת הוראה, תעודה אקדמית המאשרת שסיים את חוק לימודיו.
אז אם בתקופת קום המדינה שולבו מורים ללא הסמכה כדי להתגבר על הגל העצום של ילדים שנכנסו למערכת, אין הצדקה שכיום ללמעלה ממחצית המורים למתמטיקה אין להם רשיון הוראה, או תעודת הסמכה, או הכשרה אקדמית מסודרת.
מגיב יקר, כמו שלא תיתן לבצע פעולה אורתופדית-כירורגית בכתף או בברך למי שלמד לימודי רפואה כללית, אסור לך לתת ללמד פיזיקה, כימיה, מתמטיקה למורה שלמד לימודים כללים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איצי |
|
|
8 |
|
|
משרד , שבתחומו עובדים למעלה מרבבה של עובדים בתנאי עבודת קבלן, זה משרד שמתרחק מחינוך.
משרד, שבמקצועות ריאליים מחצית המורים אין להם הכשרה אקדמית בתחום, זה משרד המתרחק מהיעוד שלשמו הוא קיים.
בכל אופן, איתן , ניתן אשראי לשר החינוך החדש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
qwertyui |
|
|
9 |
|
|
למשל ??? האם לא ראויים ילדי ישראל ללמוד את הכתוב בספר הספרים מפי מורים היכולים גם להשריש בליבם אמונה בבורא שנתן את ספר התורה ?? מורים שיוכלו להעביר לדורות הבאים את אמונת ישראל האמיתית ולשמש דוגמא ??!!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
המאמר התייחס לאירוע נקודתי של מבחני הבגרות במתמטיקה, שהתקיימו באותו שבוע.
קרה שגם באותו שבוע התפרסם דו"ח של מבקר המדינה על העדר הכשרה אקדמית לרבים מהמורים במתמטיקה.
נראה, שגב' איריס כהן חשוב לה להתנצח לשם התנצחות, חשוב לה לנגח לשם הניגוח. אז שיבושם לה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תגובה .. |
|
|
|
|
|
ובכן לידעתך מגיב אלמוני לא קראתי את המאמר ,הספיק לי לקרוא שמר קלינסקי זועק כנגד רמתם הנמוכה של המורים המלמדים מטמטיקה ומיד נזעקתי אני שהרי אם בגלל מטמטיקה נזעקים הרי שעל אחת כמה וכמה שצריך לזעוק הרבה יותר בגלל התורה -שהיא יסוד קיומנו כאומה הרבה יותר ממטמטיקה -האם אינך חושב כך ?? וממתי חייבים להתיחס נקודתית ולא לקל וחומר ??? שבוע טוב ומבורך !!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
10 |
![](https://www.news1.co.il/img/spaceTalkback.gif) |
שכר טוב |
|
צפורה בנאי | 25/05/13 09:52 |
|
|
כל עוד מורים מרוויחים שכר כל כך נמוך, אנשים צעירים מוכשרים לא יבחרו להיות מורים כאשר הם יכולים להרוויח שכר גבוה בעסקים. הממשלה צריכה להחליט טם הוראה היא מקצוע חשוב. אם כן חייבים לשלם משכורות שימשכו אנשים מוכשרים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צפורה בנאי |
|
|
11 |
![](https://www.news1.co.il/img/spaceTalkback.gif) |
אחריות |
|
שואף לאינסוף | 26/05/13 19:43 |
|
|
הכתבה הזאת דומה מאוד למספר מרוכב. יש חלק ממשי וחלק מדומה, אפשר לומר דמיוני.
הבעיה לא אצל התלמידים ? אי אפשר שלא להבחין בירידה במוטיבציה, בעשיה, ברצינות של התלמידים.האם מתמטיקה הוא המקצוע היחיד בו יש ירידה ? תנ"ך ? היסטוריה ? אנגלית ? כמה שעות משקיע תלמיד ממוצע בלימודים לעומת השקעתו בפעילויות בטלות ? איפוד? איפון ? טלוויזיה ? מחשב ? צריך להוסיף ? כמה תלמידים לומדים ברצינות כל השנה ולא רק לפני מבחנים ומתכונות ? כמה תלמידים מוכנים להשאר לתגבורים לאחר שעות הלימודים במהלך השנה ?
מנסיון שלי .....צריך להתחנן וגם אז התשובה לרוב שלילית.
אני לא חולק שיש במערכת מורים לא מוכשרים(תרתי משמע)אך הבעיה קיימת גם אצל מורים מוכשרים. תוסיפו לעניין את הלחץ האדיר על המנהלים והמורים לשבץ יותר ויותר תלמידים ב 5 יח"ל וזאת למרות ציוניהם הבקושי מספקים ברמת לימוד זאת.
הגיע הזמן לשינוי, כולם צריכים לשאת באחריות משרד החנוך, המנהלים, המורים, ההורים אך בעיקר התלמידים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שואף לאינסוף |
|