X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סימון דרך בצבע שמן מסוכן ומחליק [צילום: דרור עמית]
מחדל סימני הדרך המחליקים והמסוכנים
סימני הדרך המסומנים בלבן הם צבע שמן המרוח על גבי האספלט. בזמן שהכביש רטוב הם מחליקים וגורמים לסטיית כלי רכב ולתאונות דרכים. צבע השמן המחליק נאסר לשימוש באירופה והוא מסוכן. למרות זאת הוא בשימוש בישראל וממחיש זילזול בחיי הנהגים והפקרת חייהם לתשתיות לקויות שמסכנות חיים

מי שעושה את המעבר מרכב לאופנוע מרגיש במיוחד את המעבר בין הקיץ לחורף. בקיץ קל מאוד, האופנוע מתמרן בקלילות בין טורי המכוניות העמוסים והנהיגה היא קלה, נעימה ויציבה. ואולם הדברים הם כך רק בתקופת הקיץ היבשה בלבד. משמגיע החורף הופכת הנהיגה למסוכנת מאוד. מתברר שצבעי ההפרדה בין נתיבים ומעברי החציה צבועים בכל הארץ בצבעי שמן. כידוע "שמן ומים לא הולכים ביחד" ובכביש זה לא רק ביטוי. בכביש זו עובדה והיא מסכנת את הנהגים במיוחד ברכב דו גלגלי. כל עצירה, התנעה או מעבר פשוט בין נתיבים הופכת לסכנה. שכבת מים תמימה על הכביש לאחר גשמים הופכת למחליקה במיוחד על גבי הסימנים.
הממשלה והרשויות המקומיות אחראיות
אין כל הסברה בנושא שכן מדובר במחדל ממשלתי מן המעלה הראשונה והנושא מוחבא. בישראל בכל שטחה מצויים בשימוש הסימנים מן הצבע המסוכן ומתברר שעלות החלפתו כיום בכל הארץ תגיע לסכום כה גבוה שהמערכת מעוניינת להתחמק מלהוציאו בכל מחיר וגם במחיר חיי ובריאות הנהגים. מדובר במחדל ידוע ומוכר ברחבי העולם ובמדינות רבות באירופה במיוחד נאסר להשתמש בצבע המסוכן. למרות זאת, כאמור אין כל הסברה בנושא. משרד התחבורה בוחר שלא להביא לידיעת הנהגים את הדברים והסכנות שבמצב כדי שלא להביא לדרישה לשינוי הקיים שכרוכה כאמור בעלות עצומה.
העובדה שהדברים מוחבאים ולא מובאים לידיעת הציבור והנהגים גם היא מפחיתה ולא מאפשרת לנהג תמים להתמודד עם הדברים נכונה. במיוחד נהגים חדשים ונוער נפגעים בשל חוסר ידיעה, לעיתים בתאונות חמורות וקשות שהיו יכולות להימנע בכבישים המסומנים כנדרש בצבע על בסיס שאיננו שמן.
אנחנו מכירים כיום פתרונות רבים ומגווונים שיכולים להחליף את סימוני הדרך המסוכנים ושהם על בסיס שמן. האפשרות האלמנטרית היא כמובן צביעה בצבע שהוא על בסיס אקרילי - על בסיס מים. הצבע מחזיק זמן רב יותר, לא מזהם והחשוב ביותר איננו מחליק. כמו-כן כיום מקובל באירופה לסלול מעברי חציה מלבנים משתלבות בצבע לבן שמשוקעות בכביש במקום המיועד. אלה משמשים בעצם גם כפסי האטה והם יעילים ועמידים במיוחד. כמו-כן ניתן לסמן מעברי חציה בשני קוים אנכיים כמקובל בארה"ב ובכך לחסוך במקום צבוע ובעלויות ובכמויות הצבע.
כיום כל הפתרונות והתחליפים אינם בשימוש העובדה הקיימת היא שסימני הדרך המסומנים בלבן בישראל הם צבע שמן המרוח על גבי האספלט. בזמן שהכביש רטוב הם מחליקים וגורמים לסטיה של רכבים ולתאונות דרכים. הצבע המסוכן שבשימוש בישראל וממחיש זילזול בחיי הנהגים והפקרתם לתשתיות לקויות.
תשתיות לקויות הן מן הגורמים העיקריים בישראל לתאונות דרכים קשות. הצבע המחליק הוא מן העיקריים שבהם. מספר הנספים בתאונות דרכים הגיע זה מכבר ל 31,500 איש בישראל. משרד התחבורה והרשויות המקומיות אחראים לדבר, הם נמנעים במכוון מלהחליף את הצבע המסוכן בצבע אחר, החלפה טבעית וקלה - הרי הסימנים בכל מקרה דוהים ונדרש לסמנם מחדש מדי פרק זמן.
בעשותם כך הם מפקירים את שלום הנהגים ואחראים ישירות לתאונות דרכים שנגרמות בשל החלקה על צבע השמן המסוכן. יש לחייב את משרד התחבורה בחוק ואת הרשויות המקומיות להחליף לאלתר את הסימנים הקיימים ולצבוע להבא בצבע תחליפי וידידותי לנהגים. כל זמן ששינוי כזה לא נעשה, האחריות לפגיעה בנהגים בשל מגפע הצבע המחליק היא ישירות על משרד התחבורה והרשויות המקומיות.

סימוני דרך ידידותיים ולא מחליקים [צילום: דרור עמית]
הכותב הוא מהנדס בניין
תאריך:  27/05/2013   |   עודכן:  27/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחדל סימני הדרך המחליקים והמסוכנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הגיע העת, שהפרקליט הצבאי הראשי יכבד את מבוקשו של האסיר נתן בלנק, שמטעמי מצפון אינו יכול לשרת בצבא השולט על עם אחר
ד"ר איתן לסרי
האיומים על העורף הישראלי התגברו משמעותית בשנים האחרונות. ישראל היא אחת המדינות המאוימות ביותר בעולם על-ידי איומי טילים ורקטות. חשוב לתקן הליקויים שנמצאו על-ידי מבקר המדינה, לשלב כוחות יחד עם השלטון המקומי ולהיערך בהקדם לכל תרחיש אפשרי
יהודה שיין
מוכרים את העבדים ממעמד הביניים למען הטייקונים הרעבים. קצת הסתה שקרים ודמוניזציה והכל עובר. בואו נכה קצת בחרדים בערבים ובמזרחיים והצלנו את מדינת ישראל. האם אנו עד כדי כך טפשים ועדריים?
עו"ד אריאל דרור
ביהמ"ש החליט שלא להורות על קביעת סדרי ראיה, שספק רב אם יהיו אפקטיביים, שכן אם היה עושה כן- הקטינים היו צריכים להחליט האם ברצונם לבצע את החלטת ביהמ"ש או להקשיב לאמם- וברי כי אין להעמידם בקונפליקט שכזה
אבו גוידר ערף
אנו ערביי ישראל חשים שהתקשורת עושה הבחנת פלא יוצאת דופן, מצדו הראשון של המתרס כאשר מדובר בערבי ישירות הוא הופך למחבל ולמתפרע ואילו מצדו השני של המתרס, כאשר מדובר ביהודי למרבה התהייה הוא לקוי בנפשו או לקוי בכספו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il