X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בת המנהל: "שנים ספורות אחרי שגמרנו את בחינות הבגרות, התחתן עם אישה נחמדה, שאהבה אותו מאוד והיו לו, למסכן, שנים מאושרות. אבל הסרטן קטף אותה. לאחר-מכן חי לבדו עד שנמצא יום אחד מוטל ברחוב אבן גבירול בתל אביב. מצבו היה נורא ובקושי זיהו אותו"
▪  ▪  ▪
פגישת מחזור [צילום: פלאש 90]

נפגשנו, בני המחזור מן התיכון. אחת מחברותינו, רינה, נפטרה ממחלת הסרטן. 15 נרשמו לפגישה לזכרה והגיעו 30. כמחצית מבוגרי המחזור שלי. מפגש כזה חשוב לנו, כנראה, ורבים באים.
הפתעה הייתה כאשר סיפרו דברים לזיכרה ונעמי, חברתה הקרובה, שלפה צרור דפי מחברת צהובים מיושן. יותר ממחברת עבה אחת - מכתבים שכתבה לה רינה כששירתו בצבא ולמדו באוניברסיטאות בירושלים ובתל אביב. לא יאומן מה הנשים שומרות במגירה.
אבל לא רק את הסיפורים אצרו המכתבים, אלא גם את הרכילות של אז ("לחנה יש חבר, אם הפעם זה לא יחזיק מעמד"...) וגם סקירה של הקשיים באוניברסיטה וכל מיני זוטות, שמעניינות רק את מי שהכיר את נשואי הרכילות. "זה לא רק סיפורים. זה תום ילדות", סיכם פרופ' עם ניסיון חיים, ואנחנו הנהנו. כמה שונים נראים הדברים ממרחק של כמעט 60 שנה.
אין כמו מפגש כזה להעלות באוב את מורינו, במיוחד זה שאנחנו כל-כך אוהבים לזכור בכעס - המורה לספרות. "היה נותן לנו לכתוב חיבורים על נושאים שלא הבנו. הוא כפה עלינו את החיבור 'אלוהים בא לבקר אותנו הרבה פעמים ואנחנו לא היינו בבית'. אז לא הבנתי מה הוא רוצה ממני. היום אני כנראה מבין", הזכיר אחד.
רינה, שלזכרה התכנסנו, "הייתה חכמה ואמיצה. אנחנו שפנים. פחדנו. אבל היא קמה ואמרה למורה בפנים: 'אני לא כותבת את החיבור הזה'. אני לא מבינה את הנושא ואין לי מה לכתוב", נזכרה נעמי. התגובה הספונטנית בחדר היתה: מחיאות כפיים.
ואז כמשיחה לפי תומה אמרה בתו של מנהל בית-הספר, למדה איתנו בכיתה, "אתם בטח יודעים את סיפור חייו העצוב של המורה לספרות"... הייתה הסכמה כללית בחדר שאף אחד לא יודע.
"הוא היה חבר טוב של הוריי, ואבי הזמין אותו ללמד בבית-הספר עוד לפני שהמחזור שלנו התחיל" - החל הסיפור שלה. "אחיו יצא למלחמת האזרחים בספרד ונהרג. אמו לא השלימה עם האסון, ולמעשה, כמו סיימה את חייה. היא לבשה שחורים תמיד, ולא נתנה דעתה על הנער הצעיר שנשאר בבית. מי שעתיד להיות מורנו, איבד את אמו. למעשה, הוא אהב מאוד ילדים, אבל לא ידע להביע זאת ולכן היה כל-כך רשע כלפינו", המשיכה בת המנהל. אבל אצלנו בבית, היו לו פנים אחרות לחלוטין.
"שנים ספורות אחרי שגמרנו את בחינות הבגרות, התחתן עם אישה נחמדה, שאהבה אותו מאוד והיו לו, למסכן, שנים מאושרות. אבל הסרטן קטף אותה. לאחר-מכן חי לבדו עד שנמצא יום אחד מוטל ברחוב אבן גבירול בתל אביב. מצבו היה נורא ובקושי זיהו אותו".
סוף עצוב למורה חכם, אינטליגנטי ורשע.
ככה זה כשנפגשים לסיפורי נוסטלגיה. לא תמיד יש להם סוף טוב.
בקשת אב
האב הזקן יושב, כמו מוטל, בכורסה וארבעת בניו הבוגרים סביבו. "יש לי רק בקשה אחת אליכם", הוא אומר. "אני מבקש חמלה". הבנים הביטו בו ולא הבינו.

תאריך:  28/05/2013   |   עודכן:  28/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
המחנאות בעיתונות יצרה את הידיעה הסנסציונית המבוססת על מסמך מזויף, והמחנאות בעיתונות גם הובילה באופן טבעי את העדויות המוטות של העיתונאים בפני מבקר המדינה, הדג כזכור מסריח מהראש. ברומא של העיתונות, כל העיתונאים, או לפחות מרביתם מתנהגים כרומאים
דן אלון
הערב שהתחיל בצעדה לכיוון השחיתות של הגז הישראלי והביזה שעומדת להפוך לחוק ע"י ממשלה של מושחתים, הסתיים עם פנסי ערפל היישר אל תוך עיניו התכולות של מי שהיה שותף בעשור האחרון להפיכת אזרחי ישראל לאזרחים המפארים את הבסיס התחתון של פירמידת ה-OECD. קו העושק חיבר באותו לילה שתי נקודות, מסטיב של הגז בר"ג לסטנלי של הבנק בת"א
הרב אליהו קאופמן
אוי לבושה הזו כשמשנים את "חוק הרבנות" על-פי הצרכים האופורטוניסטים של המועמדים להיבחר ולא על-פי צרכים תורתיים ו"ממלכתיים" באמת. הציבור איננו מטומטם והוא כבר זיהה את ה"משהו החדש" שה"בית הלאומי" התחיל. זו המפד"ל הישנה עם כיפה קצוצה
עו"ד ראובן דינור
אותו מדינה, זכה לכבוד ויקר רק ואך ורק בזכות היותו זמר מזרחי אז על מה הוא מלין! ללא התיוג המזרחי שלו, לא מדינה ושכמותו היו ממלאים את נוקיה, קיסריה ושאר היכלי הכבוד עם רבבת המושבים
עמוס עמירן
מה למדנו על עם ישראל או לפחות על אותו חלק השולח מסרוני הצבעה לטובת דייר זה או אחר בבית האח הגדול? - עדיף תככן על פני מידת מה של יושר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il