X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בבית המשפט מתנהל הליך של שמיעת ראיות, בדיקתן והכרעות שיפוטיות לפיהן, ולעתים לאחר דיון בסוגיה העומדת על שולחנו של בית המשפט, מתברר כי הסכום שהוכח כפיצוי כספי ראוי- גבוה מהסכום שנתבע; מה יכול בית המשפט לפסוק במקרים כאלה?
▪  ▪  ▪
ביהמ"ש דאג לא לקפח את זכויות הדיירים [צילום: פלאש 90]

בעניין זה ראוי ללמוד מפסק דינה של השופטת ש' וסרקרוג, בית המשפט המחוזי בחיפה, בת"א 10374/96 שטרית אברהם ואח' נ' אחים חדרה לבניין בע"מ, פסק דין מיום 30 אוקטובר 2000.
גילוי נאות: כותב שורות אלו נמנה על המומחים מטעם הדיירים. מטעם הנתבעת מונה המומחה עמי גלזמן, וכמומחה מטעם בית המשפט מונה רפאל גיל. זה האחרון כלל בחוות הדעת שנתן ובעדותו בבית המשפט, סכומים כספיים גבוהים, שיש בהם כדי לאשר את עיקר הטענות של התביעה ואף מעבר לכך.
אכן, בשל כך נדרש ביהמ"ש לדון גם בסוגיה האמורה, וכך נפסק:
"סכום התביעה:
39. הסעד עומד על 1,600,000 ש"ח בגין האגרה. על-פי חוות הדעת של המהנדס גיל הפיצוי מגיע לכ-3 מיליון ש"ח. הפער האמור אינו יכול להישאר על-כנו.
לא הוגשה בקשה לתיקון כתב התביעה ולא מצאתי התייחסות לנושא בסיכומי התובעים.
הכלל הוא שלניסוח הסעד אשר התובע עותר לו, יש חשיבות רבה, מאחר שבדרך כלל לא יפסוק בית המשפט לתובע יותר מאשר ביקש. לכן, גם כאשר מצליח התובע להוכיח שנזקיו גדולים מאלה אותם תבע, לא יוכל בית המשפט לפסוק לו יותר מאשר ביקש (ד"ר י' זוסמן, בערכית ש' לוין, סדרי הדין האזרחי (מהדורה שביעית, עמ' 162-163).
למרות האמור, כאשר מדובר בהגבלת סכום התביעה עקב בקשה למעשה של דחיית תשלום האגרה בחוסר יכולת לשלם אין בית המשפט רואה בהגבלה כזו ויתור מרצון ואין מניעה שבית המשפט יורה על תיקון כתב התביעה על דעת עצמו, כאשר הצדק דורש זאת, ואין בכך משום פגיעה בבעל הדין האחר (ראה שם, עמ' 167 הערה 255, וכן ע"א 624/69 פילוסוף נ' דוידזון, עירית ת"א יפו פ"ד כד(2) 378 עד 384 עד 385א).
לכן אין מניעה כי אם אכן התברר שסכום הפיצוי המגיע לתובעים גבוה מסכום התביעה, יורה בית המשפט על תיקון כתב התביעה ותשלום האגרה המתאימה, קודם להמצאת הפסק, כדי לאפשר פסיקת הפיצוי המלא המגיע לתובעים".
לפיכך, בית המשפט נתן לתובעים אפשרות לתקן את כתב התביעה בהתאם. יובהר כי התובעים כלל לא ביקשו מבית המשפט לעשות כן, אך לעיני בית המשפט עמד עיקרון הצדק אשר הינחה אותו שלא לקפח את זכויותיהם של הדיירים.
בשולי הדברים ייאמר כי המהנדס ר' גיל קבע בעדותו בתיק זה, כי יש להוסיף 50% על המחירים בגין רווח קבלני, סכום בשיעור כה גבוה - שביחד עם שיקולים נוספים, גרם לפיצוי כספי גבוה מסכום התביעה המקורית.
פסק הדין לא פורסם, ומופיע בעמ' 19 בספר "זכויות דיירים" כרך ב' מאת בן-עזרא.

תאריך:  28/05/2013   |   עודכן:  28/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהפיצוי שהוכח גדול מהסכום הנתבע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
מי שחושב שסנקציות אגרסיביות יקפלו את החברה החרדית, ממש - אבל ממש - לא מכיר אותה. הליכוד והבית היהודי צריכים לגלות אחריות היסטורית - להסתייג מפתרונות קסם ולתמוך בתהליכים ארוכי טווח. בינתיים, במקום להתמקד בחרדים, יש לתגמל את המשרתים
יאיר דקל
בת המנהל: "שנים ספורות אחרי שגמרנו את בחינות הבגרות, התחתן עם אישה נחמדה, שאהבה אותו מאוד והיו לו, למסכן, שנים מאושרות. אבל הסרטן קטף אותה. לאחר-מכן חי לבדו עד שנמצא יום אחד מוטל ברחוב אבן גבירול בתל אביב. מצבו היה נורא ובקושי זיהו אותו"
אפרים הלפרין
המחנאות בעיתונות יצרה את הידיעה הסנסציונית המבוססת על מסמך מזויף, והמחנאות בעיתונות גם הובילה באופן טבעי את העדויות המוטות של העיתונאים בפני מבקר המדינה, הדג כזכור מסריח מהראש. ברומא של העיתונות, כל העיתונאים, או לפחות מרביתם מתנהגים כרומאים
דן אלון
הערב שהתחיל בצעדה לכיוון השחיתות של הגז הישראלי והביזה שעומדת להפוך לחוק ע"י ממשלה של מושחתים, הסתיים עם פנסי ערפל היישר אל תוך עיניו התכולות של מי שהיה שותף בעשור האחרון להפיכת אזרחי ישראל לאזרחים המפארים את הבסיס התחתון של פירמידת ה-OECD. קו העושק חיבר באותו לילה שתי נקודות, מסטיב של הגז בר"ג לסטנלי של הבנק בת"א
הרב אליהו קאופמן
אוי לבושה הזו כשמשנים את "חוק הרבנות" על-פי הצרכים האופורטוניסטים של המועמדים להיבחר ולא על-פי צרכים תורתיים ו"ממלכתיים" באמת. הציבור איננו מטומטם והוא כבר זיהה את ה"משהו החדש" שה"בית הלאומי" התחיל. זו המפד"ל הישנה עם כיפה קצוצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il