X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי שהמכונית החשמלית שבקה חיים - מומלץ לעבור למכונית המונעת בגז. יתרונותיה עולים לאין ערוך על אלה של המכונית, שחזון אחרית הימים שלה התפוגג, וגם על זו המונעת בבנזין. היא זולה, בטוחה ואיכותית יותר ממתחרותיה, ואין לכן שום סיבה שלא ללכת עליה, במיוחד עכשיו, בעידן הגז
▪  ▪  ▪
לעבור מחשמל מגז [צילום: AP]

לאחר שחזון המכונית החשמלית התפוגג והגיע באורח טראגי לסוף-דרכו, הגיע הזמן להיאחז בתחליף הראוי לו ולתדלק את הרכב בארץ בגז. יתרונו הגדול ברור למדי: הוא זול מתדלוק בחשמל וזול עוד יותר מתדלוק בבנזין, שהפך משום מה לנפוץ.
ובכל זאת, על-אף יתרונו הגדול, הביקוש למכוניות המונעות בארץ על גז, הוא עדיין צולע. מספר המשתמשים בו נאמד בלא יותר מכמה אלפים, בדומה לאלה שהתמכרו כאן למכוניות החשמליות. אבל הדעת נותנת שלאור חשיפת אוצרות הגז הטבעי במדינה - עשוי התדלוק בו לרכב להפוך, במשך הזמן, ללהיט מבוקש. אחרי ככלות הכל יש כבר בארץ לובי של גז לא-מבוטל, שעשוי לראות בתהליך רכב הגז אפיק-פיתוח עסקי מעניין, לפחות עבור הגז הכחול-לבן שיופק.
לזכותו של משרד האוצר ייאמר שעד היום הוא הקפיד שלא לפגוע בסטטוס-קוו הקיים במיסוי הגז הקיים - ביו השאר בשל שיקולים סביבתיים ובשל המשקל הזניח, יחסית, של התדלוק בגז מכלל שוק תדלוק הרכב. אחרי ככלות הכל, פריסת תחנות הגז היא, לפי שעה, נמוכה בהרבה מפריסת תחנות הבנזין במדינה, אלא שבכל זאת מצויות כבר כ-60 תחנות לתדלוק בגז, הפרוסות מדן עד אילת.
הסבה פשוטה
כך אחרת ראוי לציין שרכב המונע בגז יכול להיות כל רכב-בנזין, לאחר שהורכבה בו מערכת-הנעה תואמת בגז. כל שנזקקים לו הוא בלון המותקן ברכב. זה גם המקום להזכיר שביצועי מערכת הגז לרכב משופרים לאין ערוך מאלה של רכב המונע בבנזין, באשר מערכת הגז מפותחת יותר ועומדת בתקנים גבוהים פי כמה, הפוגעים במידה פחותה ברכב. המערכת עצמה מותקנת באופן המתאים לכל רכב. ואינה פוגעת באביזריו.
את הטיפולים ברכב הגז מבצעים באופן רגיל, כאשר גם פעולות המנוע, לאחר הסבתו מבנזין לגז, הן רגילות ואינן מצריכות כיוון מיוחד. גם הטסט למכונית הוא רגיל ואינו שונה מרכב המונע בבנזין, וכמוהו גם פרמיית הביטוח, שאינה כרוכה בהעלאה כלשהי.
יתרונה הגדול של מערכת הגז הרכבית ניכר בכך שהיא מסוגלת לתפקד במשך שנים וניתנת להעברה מרכב אחד למשנהו. היא בטוחה יותר ממערכת הבנזין ועומדת בתקנים מחמירים של האיחוד האירופאי, של הטכניון ושל מכון התקנים הישראלי.
ולבסוף יש לנו אפילו בשורה לאלה שמבקשים לעשן ברכב עם גז. בניגוד למיתוס, כאילו יש בעישון שכזה סכנה - מסתבר שמערכת הגז פשוט אינה יכולה להידלק, לעומת מערכת הרכב המונע בבנזין שהיא דליקה ביותר.

תאריך:  28/05/2013   |   עודכן:  28/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיע הזמן לתת גז
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ממש כך
mos  |  28/05/13 18:34
2
לא לבית ספרנו
גזי  |  29/05/13 17:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
בבית המשפט מתנהל הליך של שמיעת ראיות, בדיקתן והכרעות שיפוטיות לפיהן, ולעתים לאחר דיון בסוגיה העומדת על שולחנו של בית המשפט, מתברר כי הסכום שהוכח כפיצוי כספי ראוי- גבוה מהסכום שנתבע; מה יכול בית המשפט לפסוק במקרים כאלה?
דרור אידר
מי שחושב שסנקציות אגרסיביות יקפלו את החברה החרדית, ממש - אבל ממש - לא מכיר אותה. הליכוד והבית היהודי צריכים לגלות אחריות היסטורית - להסתייג מפתרונות קסם ולתמוך בתהליכים ארוכי טווח. בינתיים, במקום להתמקד בחרדים, יש לתגמל את המשרתים
יאיר דקל
בת המנהל: "שנים ספורות אחרי שגמרנו את בחינות הבגרות, התחתן עם אישה נחמדה, שאהבה אותו מאוד והיו לו, למסכן, שנים מאושרות. אבל הסרטן קטף אותה. לאחר-מכן חי לבדו עד שנמצא יום אחד מוטל ברחוב אבן גבירול בתל אביב. מצבו היה נורא ובקושי זיהו אותו"
אפרים הלפרין
המחנאות בעיתונות יצרה את הידיעה הסנסציונית המבוססת על מסמך מזויף, והמחנאות בעיתונות גם הובילה באופן טבעי את העדויות המוטות של העיתונאים בפני מבקר המדינה, הדג כזכור מסריח מהראש. ברומא של העיתונות, כל העיתונאים, או לפחות מרביתם מתנהגים כרומאים
דן אלון
הערב שהתחיל בצעדה לכיוון השחיתות של הגז הישראלי והביזה שעומדת להפוך לחוק ע"י ממשלה של מושחתים, הסתיים עם פנסי ערפל היישר אל תוך עיניו התכולות של מי שהיה שותף בעשור האחרון להפיכת אזרחי ישראל לאזרחים המפארים את הבסיס התחתון של פירמידת ה-OECD. קו העושק חיבר באותו לילה שתי נקודות, מסטיב של הגז בר"ג לסטנלי של הבנק בת"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il