לאחר שחזון המכונית החשמלית התפוגג והגיע באורח טראגי לסוף-דרכו, הגיע הזמן להיאחז בתחליף הראוי לו ולתדלק את הרכב בארץ בגז. יתרונו הגדול ברור למדי: הוא זול מתדלוק בחשמל וזול עוד יותר מתדלוק בבנזין, שהפך משום מה לנפוץ.
ובכל זאת, על-אף יתרונו הגדול, הביקוש למכוניות המונעות בארץ על גז, הוא עדיין צולע. מספר המשתמשים בו נאמד בלא יותר מכמה אלפים, בדומה לאלה שהתמכרו כאן למכוניות החשמליות. אבל הדעת נותנת שלאור חשיפת אוצרות הגז הטבעי במדינה - עשוי התדלוק בו לרכב להפוך, במשך הזמן, ללהיט מבוקש. אחרי ככלות הכל יש כבר בארץ לובי של גז לא-מבוטל, שעשוי לראות בתהליך רכב הגז אפיק-פיתוח עסקי מעניין, לפחות עבור הגז הכחול-לבן שיופק.
לזכותו של משרד האוצר ייאמר שעד היום הוא הקפיד שלא לפגוע בסטטוס-קוו הקיים במיסוי הגז הקיים - ביו השאר בשל שיקולים סביבתיים ובשל המשקל הזניח, יחסית, של התדלוק בגז מכלל שוק תדלוק הרכב. אחרי ככלות הכל, פריסת תחנות הגז היא, לפי שעה, נמוכה בהרבה מפריסת תחנות הבנזין במדינה, אלא שבכל זאת מצויות כבר כ-60 תחנות לתדלוק בגז, הפרוסות מדן עד אילת.
הסבה פשוטה
כך אחרת ראוי לציין שרכב המונע בגז יכול להיות כל רכב-בנזין, לאחר שהורכבה בו מערכת-הנעה תואמת בגז. כל שנזקקים לו הוא בלון המותקן ברכב. זה גם המקום להזכיר שביצועי מערכת הגז לרכב משופרים לאין ערוך מאלה של רכב המונע בבנזין, באשר מערכת הגז מפותחת יותר ועומדת בתקנים גבוהים פי כמה, הפוגעים במידה פחותה ברכב. המערכת עצמה מותקנת באופן המתאים לכל רכב. ואינה פוגעת באביזריו.
את הטיפולים ברכב הגז מבצעים באופן רגיל, כאשר גם פעולות המנוע, לאחר הסבתו מבנזין לגז, הן רגילות ואינן מצריכות כיוון מיוחד. גם הטסט למכונית הוא רגיל ואינו שונה מרכב המונע בבנזין, וכמוהו גם פרמיית הביטוח, שאינה כרוכה בהעלאה כלשהי.
יתרונה הגדול של מערכת הגז הרכבית ניכר בכך שהיא מסוגלת לתפקד במשך שנים וניתנת להעברה מרכב אחד למשנהו. היא בטוחה יותר ממערכת הבנזין ועומדת בתקנים מחמירים של האיחוד האירופאי, של הטכניון ושל מכון התקנים הישראלי.
ולבסוף יש לנו אפילו בשורה לאלה שמבקשים לעשן ברכב עם גז. בניגוד למיתוס, כאילו יש בעישון שכזה סכנה - מסתבר שמערכת הגז פשוט אינה יכולה להידלק, לעומת מערכת הרכב המונע בבנזין שהיא דליקה ביותר.