בניגוד לעבר כאשר היו דיוני תקציב בין האוצר למשרד הביטחון, הם נעשו באווירה רעה. האוצר מצידו שאינו בקיא בתקציב הביטחון, אמר שיש לפגוע בתנאי השירות של משרתי הקבע והגימלאים.
משרד הביטחון מייד צייר תרחישי אימה ודרש להגדיל את התקציב. והנה הפעם סוכם בין יעלון לשר האוצר לפיד על הורדת הווליום והבאה בפני ראש הממשלה לאישור את היקף התקציב ואכן כך נעשה. אלא שמייד אחרי אישור הקיצוץ התחילו בצה"ל ובמשרד הביטחון לשדר קיצוצים איומים בפעילות אנשי המילואים, בפיטורין המוניים ועוד.
אם אכן שר הביטחון מעוניין להביא הצעות רציניות ללא פגיעה בסדכ עליו להקים צוות חיצוני בוגר מערכת הביטחון שיעבור על הסעיפים וישתף את מקדי הזרועות והאגפים ויביא הצעה מאוזנת
בפני דרגי ההחלטה.
בדיקה זו מן הראוי שתתחיל במשרד הביטחון האזרחי שחוסה בצילו המאיים של צה"ל ולכן לא סובל מקיצוץ כלשהו תעבור לבחינת המלאיים המצויים בצה"ל, יש שם הרבה בשר. עובר לבחינת אגף השיקום המחזיק בתקציב ענק ואינו נבחן כלל ויתכן שיש שם כאלה שאינם זכאים יותר ומשלמים להם כספים מיותרים וזאת מבלי לפגוע בתנאי הזכאים. לאחר זאת להעביר את
גלי צה"ל ל
רשות השידור או לסגור אותה, כי היא אינה משרתת את הצבא.
אלה רק מקצת מן הנושאים העומדים על הפרק. ובתקופת הביינים משרד האוצר לא יעביר שלושה מיליארד שקלים מימון למשרד הביטחון ומאחר שתהליכי ההרכשה הם ארוכים לא יקרה דבר אם יתארכו בחלק מהם במקצת.
לסיכום, תקציב הביטחון הוא גדול, אולם אין זאת אומרת שהוא מספיק. ברם, אם החליטו לקצצו, מן הראוי שזה יעשה בשום שכל ועל-ידי בעלי מקצוע המכירים את המטריה.