חשבונות הביטוח, כמו חשבונות אחרים, נוחתים על שולחנה של המנהלת - אשתי. אבל השבוע, קרה מקרה וחשבון הביטוח הגיע אל שולחני ולא כמנהגי המנומנם, אפילו עיינתי בו.
ביטוח שיגרתי - 604 ש"ח לתשלום. לא הרבה במיוחד. אבל עיינתי בפרטים וקלטתי את הסעיף הגדול של "נזקי מים" - 332 ש"ח. הסעיף העלה לי את הסעיף, כי פגשתי בשרברבי חברה שנותנת ביטוח נזקי מים והזיכרונות לא היו נעימים.
פעם אחת, התבקשתי להיות בייביסיטר לשרברבים, שהוזעקו לטפל בצינור דולף בדירה של בת משפחה בגבעת שמואל. "אתה פנסיונר, יש לך זמן" - ביקשו אותי בשיחת טלפון נרגשת. "חבל להזמין שרברב. יש ביטוח!" אז התייצבתי ולדירה הגיעו זוג שרברבים (מנהל ועובד), פתחו את הרצפה במטבח וכשהבור היה פעור מולי הציעו לשפר את העבודה ולעשות תיקון מקיף יותר תמורת תשלום מקיף יותר.
התקשרתי אל בעלת הדירה לקבל אישור והתשובה הנחרצת היתה: "לא. יש ביטוח!"
השרברבים השלימו את עבודתם בתוך זמן קצר והמטבח לא נראה במיטבו לאחר מכן. אבל זה מה שהביטוח נתן.
חלפו אי אלו חודשים ובני הודיע לי שהשכן מתחתיו מתלונן, שיש נזילה מהתקרה. בקיצור, הזמין את שרברבי הביטוח ואותי, המפקח. באתי לתל אביב, פתחתי את הדירה לשרברב התורן, זה הסתכל, הסתכל והביט מסביב והודיע לי "זה צינור של ועד הבית. הביטוח לא מכסה את זה". כלומר, תרצה תיקון - תשלם, ונקב בסכום נאה.
התקשרתי אל שרברב הבית, זאב, לשאול אם המחיר לא מופרז. זאב ביקש את השרברב אל השפופרת ושיחתם הקצרה הסתיימה בכניעה שלמה של השרברב. כן, הוא יעשה את העבודה.
שאלתי את זאב: "איך שכנעת אותו?"
"אמרתי לו שיזמין שמאי".
הזיכרון הזה חסך לי 332 ש"ח.
אימרה אקטואלית: בגמרא נאמר "כל הרודף אחר הכבוד, הכבוד בורח ממנו". והאהבה?