X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרבי מגור הורה לבטל את החופשה ב"חדרים". למרות שההוראה נועדה להקל על ההורים שאינם יכולים להרשות לעצמם לנסוע לנופש עם הילדים, בפועל היא גורמת להתמרמרות רבה
▪  ▪  ▪
הרבי מגור. רוצה פעילויות, אבל מה יעשו העסקנים?

בשבוע שעבר הורה הרבי מגור, הרב יעקב אריה אלתר, שילדי החסידות ילמדו כל השנה בחדר, כולל בחופשה. התבקשתי לעשות סדר בדברים בשביל שיהיו ברורים, כי הוראת הרבי היא אך ורק לילדי העניים, למי שלהורים אין כסף לנסוע איתם לבתי מלון או לצימרים ולכל מקום בילוי אחר. כוונת הרבי, כי במקום שיהיו בבית ו"יעשו את המוות" להורים, שיהיו בחדר ושם יחנכו אותם.
ההורים מאוד מרוצים מהחלטת הרבי מפני שזה מקל עליהם. במקום שיהיו עם הילדים יום ולילה כל החופש, הם יהיו בחדר. זה מונע מהם הרבה כאבי ראש. מי שזועמים הם המלמדים. הם אלו שמשלמים את המחיר, מפני שהם זקוקים לקצת חופש ואין להם את זה. וכאן אביא לכם את מה שקיבלתי ממקור הכי קרוב לנושא, ולא אוסיף בשביל לא לחשוף. הרבי אמר למי שהיה אצלו בנושא מפורשות מספר נקודות כדלהלן:
1. מי שרוצה לנסוע לחופש עם ילדיו - יכול לעשות זאת בשמחה ובששון. כל מטרתו של הרבי היא לאותם הורים שאין בידם אפשרות לנסוע, חלקם בגלל בעיה כספית וחלקם בגלל סיבות אחרות, שילדיהם לא ישתעממו.
2. תוכנית הלימודים תהיה "לימודים קלים" במפורש וגם לא יהיו קשורים להספקים השנתיים, כדי שלא להעמיס על הילדים וכדי שמי שרוצה לנסוע לחופש לא ייפגע מכך.
3. הרבי מעוניין שיהיו פעילויות לילדים באותם הימים במסגרת החדר, חד וחלק! הדברים נאמרו מפיו מפורשות.
אבל איפה הבעיה? אחד מבכירי העסקנים בגור הופך את הקערה על פיה ומנסה לשנות ולהפוך את התוכנית כפי שהוא רוצה שהיא תהיה - לימודים רגילים, ללא פעילויות וכולי. בשנה הקודמת הוא ממש נלחם שלא יהיו פעילויות וכדומה.

תגובה מהשטח
הנה מכתב שקיבלתי מאחד ההורים בחסידות גור, ככתבו וכלשונו:
▪  ▪  ▪

"אין לי איפה לדבר על זה. המקום היחיד שאפשר לדבר בנושא כזה מבלי שירדפו אותי זה אצלך, אז אודה לך אם תפרסם את מכתבי.
"כבר לפני שנתיים ביטלו את הקייטנות בחדרים שהיו נהוגים כל השנים, קייטנות על טהרת הקודש עם תוכניות מגוונות וטיולים, שמאפשרות לילדים פורקן ורווח להתבונן בין פרשה לפרשה. לפתע הגיעה לפני שנתיים 'הוראה מלמעלה' לבטל את הקייטנות ובמקומם נקבעו סדרי לימוד. לא עוד תוכניות, לא עוד טיולים. גור מגדלת בהוראה מלמעלה ילדים מיוחדים. ילדים שאינם זקוקים לחופש וקייטנה.
"השנה הגיעה הוראה חדשה 'מלמעלה': למה שבימי החופש יהיו לימודים רק חצי יום? צריך גם בחופש יום לימודים ארוך. והגזירה יצאה לדרך עם לחצים אדירים על המלמדים, שהרצון 'מלמעלה' הוא שהמלמדים יבואו גם בימי החופש לסדרי הלימוד בחדר.
"הניתוק מהמציאות הוא למעלה מכל הבנה. האטימות מזעזעת. הילדים מסתובבים בדיכאון ואכזבה מהגזירות שניתכות עליהם, המלמדים שבורים מכך שלא מאפשרים להם כמה שבועות של מנוחה, לאחר שגם כל ימי השנה המלמדים בגור של השנים האחרונות, בלחץ אטומי של הספקים ולימודים חסרי הפסקה כולל בשבתות ובחגים. אבל איש לא מעז לדבר בקול. כולם כאובים ושותקים. פוחדים פחד מוות לדבר בקול.
"כולם כבר יודעים את שיטת המערכת השלטת. מי ששומעים שהעיר או שהעביר ביקורת על מה שנעשה, דואגים לתפור לו תיק ולחסל אותו חברתית.
"סבי אומר לי, שהוא זוכר שכאשר לרבי הנוכחי היו ילדים בחדר, הוא תמיד טען שאסור להלחיץ ילדים. הוא נתן להם לשבת לשחק בבית, הוא שלח אותם עם אשתו הרבנית לקיבוץ חפץ חיים ליהנות שם בימי החופש. פתאום לא מגיעה אפילו קייטנה מינימלית ושגרתית לילדי החדרים?
"איזה עיוות יש כאן? הילדים שלהוריהם יש כסף לצימרים ואתרי נופש בארץ ובחו״ל, יסעו וייהנו מהחופשה היפה. הילדים שלהוריהם אין אפשרויות כספיות כאלו, יאלצו להישאר בבתיהם ואפילו לא יזכו לקייטנה רגילה ושגרתית עם תוכניות מהנות! היכן השכל הישר?"

תאריך:  08/07/2013   |   עודכן:  08/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גור ללא הפסקה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למה שהרבי לא יממן את החופשות
איריס כהן  |  9/07/13 00:38
2
על מה הפליאה?
יואל קורנבלום  |  10/07/13 05:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
איך ניתן להסביר את עוצמת תאוות הבצע והחשק הגדול לעוד כסף אצל אנשים ששפר חלקם בכל קנה מידה אפשרי? האם למשל הם שואפים להיות גם להתחרות באוליגרכים? או שסתם הכסף גרם להם להתעוות ולשכוח את ההבדל בין טוב ורע?
עו"ד רונית מלינק
ככלל, לכל אדם שבגופו הושתל משתל ה-ASR קיימת זכות תביעה כנגד החברה, וזאת גם אם עד כה אינו סובל מכאבים ולא נזקק לביצוע ניתוח חוזר להחלפת המשתל. טענתו הינה כי החברה לא ידעה אותו, טרם ביצוע ההשתלה, אודות הסיכונים הצפויים לו כתוצאה מהשתלת משתל ה- ASR, לרבות האפשרות כי יזדקק לניתוח חוזר להחלפת המשתל בתוך זמן קצר
תרצה הכטר
קידום מכירות - לגיטימי בחברה המודרנית    בניסוח מעט שונה - שיווק אגרסיבי הנו מעשה לגיטימי בכל תחום שבו התחרות רצחנית    השאלה היא מהו הקו הדק המבדיל בין שיווק אגרסיבי של ספרי קריאה לבין הגזמה שיש בה טעם לפגם?
יורם אטינגר
מדינה פלשתינית תמזער את ישראל לרצועה של 20-15 ק"מ לחוף הים התיכון, הנשלטת ע"י רכסי יו"ש - "רמת הגולן" של ירושלים ות"א - במציאות הפרועה של המזרח התיכון. ישראל תהפוך מנכס - לנטל - ביטחוני עבור ארה"ב
ד"ר יאיר ויסמן
משה פייגלין כבר קורא זמן רב לנתניהו לפעול עצמאית נגד האיום האירני כדי שישראל לא תאבד את הלגיטימיות שלה. כולי תקווה שלפחות בפעם הזו נתניהו יקשיב לפייגלין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il