X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ידע כל אדם שמי שמקפיד בעשרת הדיברות ומקיים אותם כפי שצריך לקיים אותם בשעת צרה, הם החומה והמגן שלו
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

חטא חטאה ירושלים ולקו בכפליים. ומובא במדרש איכה, שהיה נבוזרדאן קץ בחייו בשעת המצור על ירושלים והיה רוצה לשוב לארצו. אמרו לו עוזריו וחייליו: לא כדאי לך לעצור את המצור על ירושלים כי סופה של העיר הזו ליפול כי אף אלוקיהם נגדם והוא בעוכרם כי חטאו לו. וכששאל אותם נבוזרדאן: תנו לי סימן, אמרו לו: תמדוד את גובה החומה מה גובהה. כך עשה, מדד. למחרת אמרו לו: מדוד שוב. מדד והיו חסרים כשני טפחים. וגם ביום השלישי מדד ושוב חסרים שני טפחים. וכך כל יום שמדד, ראה ששני טפחים נבלעים בתוך האדמה מחומת ירושלים. ואז המשיך נבוזרדאן את המצור עד שהפיל את החומה, הכניע את ירושלים והחריב את בית המקדש.
וקשה - מדוע שני טפחים נבלעו באדמה בכל יום? מה באים לסמן לנו השני טפחים, מדוע לא שלושה, מדוע לא טפח? אלא ידוע שעשר אצבעות של האדם הן כנגד עשרת הדיברות והשל"ה הקדוש ביאר ואמר: כשרוצים לספור את עשרת הדיברות על-פי אצבעות האדם מתחילים לספור מימין לשמאל, דהיינו מזרת ימין עד זרת שמאל. זרת ימין היא כנגד הדיבור הראשון "אנוכי ה' אלוקיך" וזרת שמאל כנגד הדיבר האחרון "לא תחמוד".
ועל-פי זה תובן הגמרא במסכת כתובות דף ק"ד; בשעת פטירתו של רבנו הקדוש, רבי יהודה הנשיא, זקף עשר אצבעותיו לשמיים ואמר "ריבונו של עולם, גלוי וידוע לפניך שיגעתי בעשר אצבעותיי בתורה ולא נהניתי אפילו באצבע קטנה". ואפשר לדקדק ולומר שרבי מוסר מודעה ברגעיו האחרונים של החיים, שהנה עשר אצבעותיו כנגד עשרת הדיברות, הקפיד ושמר על כל מצוה ומצוה ואף אצבע קטנה, שזה כנגד "לא תחמוד", אפילו חמדה שבלב, הקטנה ביותר. הרבי הקדוש העיד על עצמו שלא נכשל בזה.
ולכן יובן - בשעת החורבן נבוזרדאן ראה שהחומה, שהיא המגן על העיר, שוקעת שני טפחים כנגד עשרה דיברות אשר לא שמרו והקפידו עם ישראל. ולכן ידע האדם, שמי שמקפיד בעשרת הדיברות ומקיים אותם כפי שצריך לקיים אותם בשעת צרה, הם החומה והמגן שלו. ומי ששמר פעם והפסיק לשמור, כל יום החומה של פעם שוקעת באדמה כשני טפחים. לכן כל אדם צריך את החומה והמבצרים בחייו, אף אדם לא יודע מה ילד יום, הניסיונות קשים, היצר האורב בכל מקום, אף בליבות האנשים, להזיק לאחרים, ורק על-ידי שמירת עשרת הדיברות יש חומה ומבצר לשמור ולהינצל מזמנים ועתות קשים.
נקפיד ונחזק עצמנו, גם כשמקיימים את עשרת הדיברות ישנם דיברות שצריך לקיים אותם לשם שמיים ביותר. "לא תגנוב" - אדם יאמר: אני לא גונב, כי כך ציווה אותי הקב"ה ולא כי השכל ודרך העולם אומר. וכן כל דיבר ודיבר לתקן עולם במלכות שדי, לשים את מלכות שדי על כל דבר ודבר, וכך "אמת מארץ תצמח" ואף מה ששקע יצמח ויעלה ויתחזק. ובכל יום נבנה את ירושלים של מעלה עד אשר תרד למטה בביאת משיח צדקנו.

תאריך:  11/07/2013   |   עודכן:  11/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החומה והמגן שלך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בושה וחרפה שיואב יצחק מאפשר
יוכי פלץ  |  11/07/13 23:02
 
- מדובר בנוכל מסוג הרנטגן ודומיו
בן דוגית  |  13/07/13 01:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
כדרכם של נוכלים, ערפאת ידע לדבר במתק שפתיים. מדי פעם נהג לארח בלשכתו כמה שמאלנים שפנטזו על התפלשות בעפר רגליו. שום שקר לא שינה את דעתם עליו. הלכתי לארכיון
ראובן לייב
אחרי ארבעה עשורים של פרפור, אין לעיתון סיכוי להבריא. דינו למיתה כבר נחרץ בגדול, ואפילו מו"ל נוסח שלמה בן-צבי, לא יצליח, בלי שאר-רוח, להשיג את מה שקודמיו נכשלו בו
חיים שטנגר
דני נוה היה אומנם שר בריאות יעיל וחבר כנסת פעיל ומוצלח, אולם - בכל הכבוד הראוי - אין מדובר באורקל מדלפי. השכלתו וניסיונו של דני נוה, חשובים וראויים ככל שיהיו, אינם מצדיקים תנאי שכר כה מפליגים, תמורת משרה חלקית כיו"ר חברת "כלל ביטוח"
ליאור רזניק
אומנם חזרנו מהגולה והצלחנו להקים מדינה אך במובן הרוחני אנחנו עדיין גולים. אומנם חזרנו פיזית לארץ אך נפשית אנחנו עדיין בגולה, ראו מקרי הבוחן בגוש קטיף וביהודה ושומרון
יצחק מאיר
השקר הוא נשק, הוא כלי מלחמה, לעיתים הוא כלי הישרדות והוא נסבל ונסלח, לעיתים הוא גם יותר מזה ואם הוא מועיל "מפני דרכי שלום", גם נותנים לו מקום של כבוד    החוכמה שונאת אותו, "תּוֹעֲבַת ה' שִׂפְתֵי שָׁקֶר..." כי הן מטילות באמירה מהומה בעולם שנברא ב"וַיֹּאמֶר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il