X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תפקידו של נגיד בנק ישראל מקביל לתפקיד של "מנצח בתזמורת"; המנצח לא רק מניע את שרביט המנצחים למעלה ולמטה, ימינה ושמאלה - תפקידו גם לוודא שכל הנגנים מנגנים היטב והיצירה מוגשת לקהל כיאות
▪  ▪  ▪
ליאו ליידרמן. הנגיד החדש [צילום: בנק הפועלים]

נגיד בנק ישראל, חשוב להדגיש, איננו רק ממונה מידי חודש בחודשו על הריבית במשק, תפקידו מקביל לתפקיד של "מנצח בתזמורת", המנצח לא רק מניע את שרביטו המנצחים למעלה ולמטה, ימינה ושמאלה. תפקידו גם לוודא שכל הנגנים מנגנים היטב והיצירה מוגשת לקהל כיאות . הנמשל-נגיד בנק ישראל לא רק אחראי למדיניות הפיסקאלית של הבנק הלאומי והריבית החודשית- כמו מנצח בתזמורת, הוא מפעיל את כל השחקנים האחרים במשק; משרדי הממשלה, הבנקים, החברות הכלכליות וכו'.
לצד זה הוא עוקב היטב אחר ההתרחשויות הכלכליות בעולם, ובהתאם לכך קובע את פעולותיו. ארשה לעצמי להציע לנגיד החדש "7 עצות קטנות" לקראת כניסתו לתפקיד ושיהיה בהצלחה.
  • אל תתפתה להמליץ לממשלה להגדיל את הגרעון התקציבי מעבר ל3-4 אחוזים. זה מסוכן והרבה כלכלות כבר נפלו על כך, כולל כלכלות של מדינות מערביות מפותחות..
  • בדוק היטב היכן אפשר ניתן להמליץ לקצץ באופן משמעותי הוצאות מיותרות של משרדי הממשלה. בטוחני שתמצא שם כמה וכמה מיליארדים מיותרים.
  • המלץ למקבלי ההחלטות בממשלה לא להעלות מיסים שלא לצורך. להפך, אם אפשר, המלץ להם להוריד מיסוי מיותר, ולאפשר לכוחות השוק להכתיב את הקצב.
  • הצב את בעיית הדיור סוף סוף כמשבר בעל השלכות כלכליות וחברתיות מהמעלה הראשונה.תעניק קדימות להגדלת היצע הדיור שהיא הסיבה המרכזית למשבר הנוכחי.
  • יחד עם זאת: בשום פנים ואופן אל תגדיל את הריבית על המשכנתאות למי שלקח כבר משכנתא. רק למי שעתיד לקחת, זאת על-מנת שלא ייווצר חלילה משבר בשוק המשכנתאות..
  • "החזר את משקיעי הנדל"ן הביתה!". אל תשכח - מאז ומתמיד הם היוו את "הקטר המוביל" של כוחות השוק בכלל והנדל"ן בפרט.

הכותב הוא שמאי מקרקעין, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין.
תאריך:  01/08/2013   |   עודכן:  01/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
המו"מ: לארה"ב ולאירופה דחוף להשכין שלום אצלנו, יותר נכון למשכן את עתידנו על חשבון מה שהם רואים כשלום-שלום ולכו לעזאזל    הבחירות לרבנות הראשית: שום קדושה, חיבוב המסורת או אמירה רוחנית לא היו בסאגה המבישה; רק מאבק פוליטי
יצחק מאיר
בין ארבעה דברים שציווה רבי יהודה בן בתירא לתלמידיו מצויים שלושה העוסקים בכבוד האדם: "הזהרו בכבוד חבירכם שהוא כבודכם, והזהרו בזקן ששכח תלמודו מחמת אונסו, שלוחות ושברי לוחות מונחות בארון... והזהרו בבני עניים ובבני עמי הארץ ללמדם תורה שמא מהם תצא תורה"
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
הורים רבים אינם יודעים, כי הכיסוי הביטוחי של תלמידים במוסדות החינוך במקרה של תאונה - חל על התלמיד בכל ימות השנה, 24 שעות ביממה, ובכל מקום שנמצא בו התלמיד, גם אם לתאונה אין קשר לפעילות המוסד החינוכי שהתלמיד לומד בו
יורם אטינגר
שחרור טרוריסטים על-ידי ישראל והדרישה לשחררם וחיבוקם על-ידי מחמוד עבאס מחד גיסא, ומלחמה בטרור וחתירה לשלום מאידך גיסא הם דבר והיפוכו
שמעון זיו
כנראה שחברי הכנסת הערביים ביקרו לאחרונה הרבה בגני החיות, באשר הם מרבים לעשות הופעות לא רציניות מעל במת הכנסת וזאת במימון מלא שלנו האזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il